הייתה זו מג ראיין המיתולוגית שבזמן אכילת פסרטמי במעדנייה של כץ זייפה אורגזמה מול בילי קריסטל וגרמה ללקוחה אחרת לומר: “אני אזמין מה שהיא אוכלת”. מי שלא גדל על “כשהארי פגש את סאלי” או לא ביקר במעדנייה היהודית המפורסמת בניו יורק, מוזמן להגיע לגרסה הישראלית החדשה - MOB. לא בטוח שתחוו אורגזמה, אבל היא בהחלט תענג אתכם.

על חורבות סניף ארומה, בפינת אלנבי־שוק הכרמל שוקקת החפירות, נפתח לא מזמן הדלי הניו יורקי שמביא את בשורת הפסטרמי הום מייד לישראל. הפסטרמה הקלאסית, המבוססת על עוף, הומצאה בידי הרומנים; ואילו הפסטרמי, המבוסס על בקר, הומצא בידי יהודים שהיגרו לניו יורק לפני כ־150 שנה עם ידע בכבישה ועישון. שם הם גילו שיש המון בקר והוא זול יחסית ו”המציאו” את הפסטרמי – לכאורה שילוב בין המילה פסטרמה וסלמי.

כריך פסטרמי, MOB (צילום: אלון צרפתי)
כריך פסטרמי, MOB (צילום: אלון צרפתי)


MOB, “אספסוף” בלעז, הוא ההפך משמו - דלי מוקפד וגבוה ולא עוד "דוכן אוכל”. מאחוריו עומדים האחים בר לב: אמוץ עבד יותר מ־15 שנה בתחום המסעדנות, כולל לימודי ניהול מסעדות במלבורן, אוסטרליה; וחגי שימש כטבח במשך כ־15 שנה במגוון מסעדות פיין בארץ (כולל “שילה”) ובאירופה (ברלין ולונדון). בשנתיים וחצי האחרונות, תוך תכנון העסק ופיתוח המתכונים, חגי עבד במאפיית שרויטמן כדי להתמקצע גם בתחום הלחם.

את כל הפרודוקטים מכינים פה מאפס, כולל את הלחם ואת כל הרטבים. כובשים ומעשנים במקום גם את הפסטרמי - בריסקט כבוש במשך שלושה שבועות ואז מעושן יותר מ־20 שעות; ואת הלקס - כבישה של 12 שעות ואז עישון קר למשך 16 שעות. בשורה התחתונה, מדובר בכריך אלוהי, עמוס ב־130 גרם של חזה בקר כבוש ומעושן, בעל טעמים עמוקים, עם איולי חרדל, בצל סגול ומלפפון מוחמץ. חצי אורגזמה.

MOB, אלנבי 49, תל אביב (לא כשר)

תחת פטרייה אחת- שתי מנות המבוססות על פטריות נכנסות לתפריט של BBB

האמת היא שכמעט תמיד מענג להגיע לרשת BBB: היא משפחתית וידידותית לילדים (הסניף באזור התעשייה בנס ציונה הוא הידידותי מכולם), השירות בה מהיר וכמעט אי אפשר ליפול במנות. נכון, לא בדיוק מישלן – אחרי הכל, מדובר במסעדת המבורגרים, ועדיין – כל אחד מוצא בה משהו ערב לחכו ומרגיש בה נוח.

בורגר אווירה חדש ברשת BBB (צילום: גיל אבירם)
בורגר אווירה חדש ברשת BBB (צילום: גיל אבירם)

הנה עוד סיבה להרגיש בה נוח: מנות חדשות, חלקן כלל לא על טהרת הקציצות. טעמנו את סלט ניו יורק בריסקט, שנראה נפלא: נתח בריסקט מעושן נצלה על הפלנצ’ה ומוגש על סלט חסות, שרי, צנונית ובצל. הוא מתובל נהדר ומצוין לחיטוב לקראת הקיץ, הבעיה היחידה היא שאי אפשר ממש לשבוע ממנו, וייתכן שבסוף תזמינו גם המבורגר (67 שקלים). מנות חדשות נוספות: מיקס עם שום וחומץ בלסמי על ארוגולה ופרמזן (49 שקלים), סלט קיסר (65 שקלים עם עוף) וסלט ירקות גלילי עם שעועית ירוקה וזיתי קלמטה (61 שקלים).

בגזרת ההמבורגר אהבנו מאוד את שימג’י בורגר - המבורגר בקר עם פטריות שימג’י, שום ופרמזן המוגש עם איולי חרדל, אייסברג, מלפפון כבוש ובצל סגול. מנה שהיא לא רק יפהפייה, אלא גם הפטריות מוסיפות תחכום עדין לטעמים. בבקשה ותרו הפעם על הקטשופ והתמסרו לטעמים הטבעיים (88 שקלים, עם צ’יפס). עוד בגזרת הקציצות: “המושחת” - שתי קציצות עם צ’דר, גאודה, קורנדביף מעושן עם ביצת עין מעל וירקות (88 שקלים).

BBB, סניפים ברחבי הארץ (חלקם כשרים)

מהצפון באהבה

בפסטיבל REWINE במשתלות יגור יארחו גם את היקבים הנמצאים תחת אש. ב־15-14.6 יארחו במשתלות יגור לראשונה את REWINE - פסטיבל היין של הצפון: “דווקא עכשיו, זה הזמן לחזק את היקבים בקו האש ולארח אותם, לבוא להתנתק קצת, לשתות יין, לאכול טוב ולפזז ברחבה כי החיים חזקים מכל דבר”.

פסטיבל היין במשתלות יגור (צילום: מאור אטיאס)
פסטיבל היין במשתלות יגור (צילום: מאור אטיאס)


המבלים ייהנו מלא פחות מ־40 יקבים שונים מהארץ ומהעולם. בין היתר תמצאו במתחם הענק את יקבי דלתון, תל שיפון, יתיר, יקבי כרמל, טוליפ, בנימינה, כישור, סנילביץ׳, ברקן בטא, בן דוד, פלך, תבור, לה באום, מייבאך, לוליטה, מאסי האיטלקי, סרטורי, פואורי פורטה ועוד רבים נוספים. הפעם גם תהיה התמקדות מיוחדת ביקבים שנמצאים לצערנו בקו האש ואינם יכולים לארח מבקרים במתחמם.

האורחים יתבקשו להגיע לבושים בלבן, ויהיו במקום גם רחבת ריקודים ענקית, במת הופעות, מגוון פוד טראקס של מנות מגוונות, דוכני אמנים וכמובן אלפי סוגי צמחים שונים.

הכניסה למתחם היא ללא תשלום וחופשית לכל הגילים (רכישת צמיד לטעימות היין ללא הגבלה תימכר לבני 18 ומעלה). לפרטים: 052-486-0200.