בעשור האחרון, עולם הסושי עבר מהפכה משמעותית, והפך לתחום קולינרי דינמי ומרגש המשלב בין מסורות עתיקות לחידושים מודרניים. מסעדת סוהו הוותיקה שעומדת על כנה כבר 24 שנה, היא אחת המסעדות המצליחות והמוכרות בישראל. לכבוד יום הסושי הבינלאומי אשר חל ב-18 ביוני ברחבי העולם, שיתף אותנו צוות המנהלים שלה בחידושים והטרנדים החמים ביותר שקיימים כיום. 

סושי פיוז'ן
אחד הטרנדים הבולטים ביותר הוא סושי פיוז'ן, המשלב מרכיבים וטכניקות מהמטבח היפני עם מטבחים מגוונים מכל העולם. סושי פיוז'ן מציע חוויה קולינרית מגוונת ועשירה, לדוגמה, רולים המכילים אבוקדו מקסיקני, פירות ים מהים התיכון, או רטבים בהשראת המטבח התאילנדי. טרנד זה פונה לקהל מגוון ומציע שילובים יצירתיים המשדרגים את החוויה המסורתית של אכילת סושי. אחת הדוגמאות המפורסמות והקלאסיות היא רול הספייסי טונה המשלב טונה טרייה עם מיונז פיקנטי, שילוב המוכר ואהוב בכל העולם.

הנאים הדגים בעיניכם?
העלייה בביקוש לסשימי וניגירי, המורכבים מדגים בלבד לא ניתנת להתעלמות. טרנד שמדגיש את האהבה לים, הפשטות מלאת המחשבה והדיוק שיש באוכל היפני. דגים טריים, נאים, בטעמים שונים, חתוכים בדיוק מירבי לצד רטבים מעולים, זה כל מה שצריך, עם שימת דגש בלתי מתפשר על הדגים עצמם, הנמצאים בשיא טריותם. 

דגים נאים במסעדת סוהו ראשל''צ (צילום: איציק בראל)
דגים נאים במסעדת סוהו ראשל''צ (צילום: איציק בראל)

אומאקסה
אומאקאסה, שמשמעותו ביפנית "השאר זאת לשף", הוא טרנד מתגבר שבו הסועדים מאפשרים לשף לבחור עבורם את המנות. ארוחת אומאקאסה מורכבת ממספר מנות קטנות ומדויקות, המותאמות לפי העדפות הסועד, ירקות ופירות העונה ותעוזתו של השף. הסועדים זוכים לטעום דגים טריים וייחודיים, המוגשים לעיתים נדירות או שלא זמינים בתפריטים רגילים. זו הזדמנות לחוות את היכולות והיצירתיות של השף, ומבטיחה חוויה קולינרית אישית וייחודית.

סושי מולקולרי כבר ניסיתם?
טרנד נוסף שמאפיין את עולם הסושי הוא ההתמקדות בטכנולוגיות ובמרכיבים חדשניים. דוגמאות לכך כוללות שימוש בג'לים וקציפות מתקדמים ליצירת טעמים ומרקמים ייחודיים, שילוב של תוספי טעם כמו אצות מיוחדות ודגים נדירים, ואף שימוש בטכניקות מהמטבח המולקולרי, כדי ליצור חוויות אכילה חדשות ומפתיעות. השימוש בטכנולוגיות חדשניות מאפשר לשפים להרחיב את גבולות הדמיון וליצור מנות שלא נראו כמותן בעבר, מה שמגביר את העניין והסקרנות סביב הסושי.

תרצו צ'ופסטיקס?

יום הסושי הבינלאומי הוא הזדמנות לבחון את העדפותיהם של הישראלים בכל הקשור למנה האסיאתית הכל כך פופולרית. צ'ופסטיקס או סכו"ם? רול מטוגן או רול נא? ג'ינג'ר או ווסאבי? מאקי או פוטומאקי? וגם – באיזה יום בשבוע הישראלים מעדיפים להזמין משלוח סושי עד הבית? ומה הרוטב הכי אהוב ומבוקש על הסושי? תן ביס חושפת את הנתונים המפתיעים.

  • היום בשבוע בו מזמינים הכי הרבה סושי: חמישי.
  • השעות בהן מזמינים הכי הרבה סושי: 19:00-21:00.
  • לצד הסושי הרוטב האהוב ביותר הוא סויה, לאחריו טריאקי ולבסוף ספייסי מיונז.
  • בעוד שיש מי שמבקשים לא לצרף להזמנה לא סכו"ם ולא צ'ופסטיקס, מבין אלו שכן מבקשים – ישנה העדפה ברורה לצ'ופסטיקס.
  • בהכרעה לגבי השאלה האם תעדיפו את רול שלכם מטוגן או לא מטוגן – רוב הישראלים מעדיפים רול לא מטוגן.
  • בשאלת ווסאבי או ג'ינג'ר – הישראלים נחלקים ביניהם 50-50 בדיוק בנוגע לשאלה זו.
  • 32% מההזמנות של רולים הן של רול מאקי. 29% הן הזמנות של קומבינציות. 16% פוטומאקי ו-12% רול מטוגן.
  • הדג האהוב ביותר על הישראלים בהזמנות סושי אם תהיתםם הוא כמובן, איך לא? סלמון.