האם גם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים עם הילדים להפסיק לאכול חטיפים ולהתחיל לאכול יותר ירקות ופירות? ובכן, אתם לא לבד. שילוב של ירקות ופירות בתפריט של הילדים שלנו היא משימה לא פשוטה, שדורשת הרבה סבלנות וטקטיקות חכמות כדי להפוך אכלנים בררנים לחובבי ירקות. המתכונאים של Beko, מותג מכשירי החשמל, ששמים דגש על אוכל בריא ומזין, עם שישה טיפים שיהפכו ירקות למושכים יותר בעיני הילדים שלכם.

כלל הטיפים מבוססים על התיאוריה שאומרת שצריך להיחשף למשהו חדש כמה וכמה פעמים עד שהוא הופך למוכר עבורכם. הכלל פשוט: ילדים לא יכולים לומר שהם לא אוהבים אוכל מסוים לפני שהם מנסים אותו בשש הזדמנויות שונות. אתם תופתעו לגלות שברגע שנהפוך את הירקות והפירות לאוכל מוכר ואמין אחרי שש פעמים תופתעו לגלות שאחרי שש פעמים, רוב הילדים ישנו את דעתם לגבי ירקות. אם שיטה זו פועלת פעם אחת, ילדים יהיו פתוחים יותר לנסות אוכל חדש.

הילד צריך לראות את ההורה אוכל פירות וירקות כחלק מלמידת הרגלי האכילה (צילום: יחצ Beko)
הילד צריך לראות את ההורה אוכל פירות וירקות כחלק מלמידת הרגלי האכילה (צילום: יחצ Beko)

הפכו את הילדים למעורבים בתהליך

מומלץ לערב את לילדיכם לפני שאתם עומדים להציג להם אוכל חדש. עד כמה לערב אותם? קחו אותם איתכם לסופר או לירקנייה הקרובה ובקשו מהם לעזור לכם לבחור אילו ירקות הם רוצים לאכול. כשתגיעו הביתה, בקשו מהם לעזור לכם לסדר אותם וחישבו ביחד מה תרצו להכין מהם. 

יצירתיות ואסתטיקה 

גם אנחנו המבוגרים נמשך לצלחת מסודרת, צבעונית ואלגנטית. וכמונו, גם הילדים. תנו לדמיון שלהם להתפרע כשהם יוצרים עיצובי צלחת עם ירקות בצורות וצבעים שונים. יש המון תבניות קטנות בצורות שתוכלו למצוא בחנויות הסטוק. הם יתגאו על כך שהכינו זאת בעצמם וסביר להניח שינסו את האוכל החדש הזה. 

שנו את שיטת הבישול 

עבור חלק מהילדים, ייתכן שמדובר בתחושה לא נעימה שקשורה למרקם של הירקות ולא בהכרח בטעם שלהם. תוכלו לנסות שיטות בישול שונות כדי לראות אם הילדים אוהבים סגנון אחד יותר מאחרים. אולי הם לא אוהבים ברוקולי מאודה, אבל הם עשויים לאהוב קרם ברוקולי. אולי הם שונאים לגמרי גזר מגורד, אבל הם אוהבים אותו מוקפץ בווק בחום נמוך כשהוא הופך למתוק וטעים יותר.

ירקות ופירות הם עולם שלם, מגוון ורב-תכליתי עד כדי כך שהאפשרויות שלכם הן כמעט אינסופיות: תוכלו לאפות אותם, להקפיץ אותם עם שמן קוקוס כדי להעניק להם טעם מתוק, לטחון אותם, לאדות אותם או פשוט להגיש אותם חיים. זה רק עניין של ניסיון! ואם אתם כבר עושים את זה, למה לא לנסות ולהחליף את המזלג בכף או ההפך? לפעמים זה עד כדי כך פשוט להתחיל לשנות את דעתו של אכלן בררן. 

הילדים בררנים? כך נעודד אותם לחבב פירות וירקות (צילום: יחצ Beko)
הילדים בררנים? כך נעודד אותם לחבב פירות וירקות (צילום: יחצ Beko)

דוגמה אישית

הילד צריך לראות את ההורה אוכל פירות וירקות כחלק מלמידת הרגלי האכילה החשובים להתפתחותו. תגרמו להם להבין שפירות וירקות הם חלק בלתי נפקד מהתפריט שלכם, והם עשויים לאמץ אותם גם לתפריט שלהם. הקפידו לשלב במרבית הארוחות ירקות חתוכים ו/או סלט (גם אם הילד לא נוגע), הציעו פירות כחלק מארוחות הביניים וקינוח בריא בסוף הארוחה. 

סבלנות, סבלנות ועוד סבלנות

גם את רומא לא בנו ביום אחד. אם הילד שלכם לא רגיל לאכול ירקות ופירות, אל תצפו שתוך יום הוא יהפוך לחובב הדוק. כמו בכל דבר בחיים, זה תהליך שלוקח זמן וצריך סבלנות, אבל מה שבטוח הוא שכאשר הילד חשוף יותר לפירות בצורה נגישה וזמינה, עולה הסיכוי שהוא יטעם ואולי אפילו יתחיל לאהוב.