את הפוקאצ'ה ניתן לעצב בצורות שונות ובגדלים שונים בזכות הבצק הגמיש שלה: פוקאצ'ות אישיות, בינוניות, גדולות או רחבות, אובליות, עגולות או מוארכות. כאן היא בגרסתה העבה והמתובלת, אולם אתם יכולים להניח על בצק הפוקאצ’ה כל ירק ועשב תיבול האהובים עליכם.

למתכונים נוספים של פסקל>>

הפוקאצ'ה היא לחם שכולו רושם. בלי הרבה עבודה אבל תמיד סוחטת מחמאות. החיסרון היחיד של הבצק הזה הוא שצריך להגישו מיד לאחר האפייה ולאכול אותו בעודו חם ומתפצפץ.

החומרים (לתבנית עגולה בקוטר 24 או 26 ס"מ)

1 כף שמרים מיובשים
1 כף סילאן או דבש
½2 כוסות מים פושרים
½4 כוסות קמח מנופה
1 כפית מלח

לשימון:
6 כפות שמן זית

לתיבול:
2 כפות שמן זית
2 כפיות שום קצוץ או כתוש
1 כף תערובת תבלינים לפי טעמכם ומעט עלי תימין
1 כף מלח גס

אופן ההכנה:
1. בקערית בינונית מערבבים את השמרים, הסילאן/דבש והמים יושמים בצד ל־8־6 דקות להתססה. מניחים בקערה רחבה ועמוקה את הקמח המנופה, יוצקים בהדרגה את כל תערובת המים והשמרים ולשים היטב עד לקבלת בצק אחיד. מוסיפים את המלח וממשיכים ללוש היטב. מעבירים את הבצק לקערה רחבה משומנת היטב עם חצי מכמות השמן לשימון. מצפים היטב את הבצק בשמן, מכסים ונותנים לו לתפוח במשך כשעתיים וחצי.

2. בכפות ידיים רטובות או בעזרת מרית סיליקון מבצעים ארבעה קיפולים בבצק, מתחילים עם חלק הבצק המרוחק מכם, מושכים אותו ומקפלים על הבצק. ממשיכים ולוקחים מהבצק מהצדדים תוך משיכה וקיפול על הבצק. מדי פעם מסובבים קלות את הקערה תוך כדי מתיחת הבצק וקיפולו. מכסים ומשהים לתפיחה נוספת במשך שעה וחצי.

3. משמנים היטב תבנית בשמן זית ומחממים תנור לחום גבוה של 245 מעלות.

4. מעבירים את הבצק אל התבנית המשומנת. יוצרים מעין גומות במרכז הבצק בעזרת דחיסת אצבעות הידיים בבצק התפוח כשהן משומנות היטב. יוצקים על הבצק את שמן הזית, מפזרים את השום הכתוש, התבלינים והמלח.

5. מתפיחים שוב את הבצק, במשך כ־15־10 דקות, ואופים בתנור שחומם מראש לחום 245 מעלות במשך 15־20 דקות. הפוקאצ'ה מוכנה כשתחתית הבצק זהובה ופריכה.ד

טיפסקל
רוצים להשקיע בפוקאצ'ה שלכם? למה שלא תכינו אותה עם תוספות שיוצרות עניין בעת ההגשה. אתם מוזמנים לבחור בתוספות כמו ירקות, פיצוחים ועוד. נסו למשל לפזר מעל הבצק עלי רוזמרין מגבעול אחד, או חופן עלי רוזמרין קצוצים דק. ניתן להשתמש בכף אורגנו יבש עם מעט צ'ילי יבש גרוס. אם רוצים אפשר בסיום האפייה להבריש קלות בעוד שמן זית ולפזר עוד מעט שום. כתוש.

ניסוי וטעימה

ואם אנו כבר באיטליה, חברת Violife המייצרת גבינות טבעוניות מרחיבה את מגוון המוצרים ללא לקטוז ומהצומח. כל המוצרים של החברה הם 100% טבעוניים ומתאימים לשומרי כשרות (כשרות בד"צ בית יוסף), לא מכילים אלרגנים, ללא חומרים משמרים ומועשרים בוויטמין B12.

violife (צילום: יח''צ)
violife (צילום: יח''צ)

בימים אלו משיקה החברה שני מוצרים חדשים: פרוסות מוצרלה - הטעם עדין ופרוסות המוצרלה מתאימות לכל שילוב ונהדרות לכריכים ולאפייה. משווקות באריזת 200 גרם. קרמית עם שום ועשבי תיבול – סוג של “גבינה” מתובלת במרקם קרמי שמתאימה למריחה, וכתוספת טעימה בפסטות ובקישים. משווקת באריזת 150 גרם.