1. הלחם של “בית לחם”
לחם אפריקאי עשיר הנאפה מקמח שיפון, מחיטה מלאה ומכוסמין, משיבולת שועל ומסילאן שנותן לו טעם מתקתק ומיוחד, לחמי גזר וסלק ומאפים קלאסיים דוגמת הקווינאמן הצרפתי או רולדת התמרים הנוסטלגית מככבים ב”בית לחם”, הבייקרי הארטיזנלי הסמוך לאיכילוב. כעת, המקום מושק מחדש לאחר שיפוץ עם בעלים חדשים ומציע תפריט חדש הכולל שלל לחמים, מאפים בקטגוריות שונות, קינוחים ומוצרי מעדנייה, כולם מוכנים ונאפים במקום.

במסגרת השינוי שעבר על המקום הוא ינוהל מעתה על ידי השותפים אסף ארדה והקונדיטור צח שקרוקה, שמובילים בעשור האחרון בצוותא את מאפיית הבוטיק “האופים הקטנים” המוצלחת בשכונת נחלת יצחק, לא רחוק משם.

“בית לחם” הוא בייקרי ארטיזנלי, שונה מההיצע המקומי, שכן במקום האגדי מטבח עצום המאפשר אפייה מגוונת במקום, עם מרחב רב לעבודות יד מסורתיות, לצד אפייה מקורית באמצעות ציוד חדיש ומתקדם, על אחת כמה וכמה ביחס למקומות אחרים מהז’אנר באזור. בנוסף, במסגרת השיפוץ הורחב המקום עם ישיבת חוץ, בה ניתן ליהנות מהלחמים, הכריכים או המאפים לצד קפה ומגוון משקאות.  
“בית לחם", ויצמן 20 תל אביב, 03־6095566 (כשר ללא תעודה)

לא חייבים לקנות: כך תכינו חטיף אנרגיה מתוק במטבח הביתי

2. המילקשייק של סוסי הפוני
בית הקפה הפופ־אפי בדיזנגוף סנטר, MY LITTLE PONY CAFÉ, צבעוני בהגזמה, מושחת, אקסטרווגנטי ו... כן, אין מה להכחיש, גם טעים. אחרי סין, יפן וסינגפור, מגיעים הקינוחים עתירי הצבעים, הקשתות והקלוריות לתל אביב. בין היתר אפשר למצוא ופל בלגי, דונאטס, מילק שייק, עוגיות מדלן והרבה קצפת ושערות סבתא. כל המנות צבעוניות ושוקקות חיים, בייחוד אם אתם בנות 12 עם פרופיל פעיל בטיקטוק.  
בית הקפה, שיפעל עד סוף אוגוסט, יכניס אתכם לתוך ארץ הפלאות של סוסי הפוני המפורסמים מסדרת הטלוויזיה לקטנטנים, בהשראת העולם הקסום של ממלכת אקווסטריה. המנות עוצבו בהשראת הסדרה וקרויות על שם דמויות ונושאים ממנה, כשהמכנה המשותף הוא קינוחים אינסטגרמיים ושייקים צבעוניים (72־22 שקלים). בנוסף, ייהנו המבקרים ממיצגים של דמויות מהסדרה, עמדות סלפי מעוצבות, עמדות צביעה עשירות, פעילויות אינטראקטיביות, מזכרות לרכישה וחידון עם פרס שווה במיוחד.  
הכניסה למתחם הקפה ללא תשלום (מומלץ להזמין מקום דרך ONTOPO), כל המנות כשרות

המילקשייק של סוסי הפוני (צילום: גליה אבירם, עידן ספיבק)
המילקשייק של סוסי הפוני (צילום: גליה אבירם, עידן ספיבק)

3. השוקולד של “שכולו טוב”
מאחורי מארזי השוקולד המתוקים שבאתר TNX מסתתר סיפור מרגש: למפעל “קורינט באר שבע” מקבוצת “שכולו טוב” מגיעים מדי בוקר מתמודדי נפש, שבשל קשיים פיזיים ונפשיים לא מצליחים להשתלב בשוק העבודה. משמרות מקוצרות, הסעות למפעל ובחזרה וחונך המלווה את תהליך השיקום מסייעים למתמודדים לדמות את עולם העבודה במטרה שישתלבו בעבודה בשוק החופשי לאחר תקופת הכשרה במפעל.

השוקולד של “שכולו טוב'' (צילום: יח''צ)
השוקולד של “שכולו טוב'' (צילום: יח''צ)

ג’, בת 55 מבאר שבע, מתמודדת נפש כבר 27 שנה שעוברת תהליך שיקומי במפעל, מספרת: “אני מתגוררת בדיור מוגן בקהילה תומכת שיקומית מזה 12 שנה, ובהכשרה תעסוקתית במפעל השוקולד. בשנים האחרונות לאחר ההכשרה שעברתי אני מצליחה לשלב - יוצאת לעבודה בשוק החופשי חצי שבוע וחוזרת למפעל לימים המשלימים. כיום אני חונכת מתמודדי נפש חדשים בכל מה שקשור לתהליך הייצור של השוקולד בחדר הייצור. התהליך כולל המסה של מוצקי שוקולד מסוגים שונים ויצירת תערובות שונות לפי מתכון. לאחר הייצור אני אחראית גם על האריזה של השוקולד. לאחרונה השתלבתי גם במרכז המבקרים במפעל: אנו מקיימים סדנאות חברתיות ליצירת שוקולד המעודדות שיח משותף פתוח ומפיל סטיגמות בין המתמודדים ובין הקהל שמגיע לסדנאות”.  
להשיג באתר tnx.co.il מבית "שכולו טוב" ובדוכני הרשת בלב הקהילה בפריסה ארצית (כשר)

4. האוראו של “קשת טעמים”
למראית עין, הקינוחים החדשים של "קשת טעמים" נראים כמו מאפה סופרמרקטי – ולא במובן החיובי של המילה. אלא שלאחר שמוציאים אותם מהקופסה, מניחים על גבי צלחת לבנה ומחממים מעט במיקרוגל, מתקבל קינוח שהייתם משלמים עליו בקלות 50 שקלים. כאן, ברשת הסופרים הזו, ארבע יחידות עולות 30 שקלים.

האוראו של קשת טעמים (צילום: יח''צ)
האוראו של קשת טעמים (צילום: יח''צ)

ארבעה טעמים מוצעים למכירה, חלקם טובים יותר וחלקם קצת פחות: עוגה אפויה על מצע עוגיית אוראו, עם קרם עוגת גבינה ומעל שכבת עוגיות אוראו; עוגת גבינה אפויה על מצע ביסקוויט שוקולד עם שכבה של עוגת גבינה נימוחה ומעל ציפוי שכבת שוקולד טובלרון; קינוח צרפתי בשילוב שוקולד מילקה, שבה הוא מומס ופורץ מתוך המאפה; ועוגה אפויה על מצע שוקולד דיים עם שכבת קרם עוגת גבינה ומעל שכבת שוקולד דיים ומעל עוד שכבת שוקולד קרמי. ליקקנו את האצבעות.

30 שקלים, להשיג ברשת “קשת טעמים” (ללא כשרות)