הכוח של השוקולד

אחרי שניצלה ופונתה מביתה, אלה חרפק חוזרת לקיבוץ גברעם בעוטף עם מארזי שוקולד ריאליסטיים לכבוד ראש השנה: "החלטתי שלמרות הקשיים, אחזור לעניינים ואפיץ את הטוב הזה היכן שצריך". בשבוע הבא היא תגיע לאירוע מכירה בתל אביב, יחד עם עסקים נוספים מהצפון ומהעוטף.

"שנת בנייה וצמיחה" מוטבע על גבי טבלת השוקולד, לצד מארז של כלי עבודה – פטיש, מברג ומפתח שוודי - כולם עשויים משוקולד. בשנה עצובה ומורכבת כזו, ברכה כזו היא רבת־משמעות, בטח עבור אמנית השוקולד שעומדת מאחורי המארזים: אלה חרפק, תושבת קיבוץ גברעם הנמצא בקצהו הצפוני של העוטף, שחוותה על בשרה את פחד המוות.

הפתעה מסנטה: מסעדת השף בשרון ששווה לנסוע עד אליה
כל מה שאפשר לספר על הטייסת הבכירה שנפצעה קשה בהתרסקות המסוק בפילדלפי

"ב־7 באוקטובר חגגנו בקיבוץ את יום הילד", היא נזכרת. "ילדי הקיבוץ ישנו באוהלים על הדשא המרכזי והתעוררו בבהלה למשמע האזעקות וקולות הנפץ והירי. כולם התפנו במהרה לממ״דים בבתים. מהר מאוד הבנו שמדובר באירוע שכמותו טרם הכרנו - צפינו בסרטונים ברשתות החברתיות ונחרדנו לגלות שבכל רגע עלולים להגיע גם אלינו. לראשונה בחיי חשתי פחד מוות. הילדים שהו בממ״ד, בעוד שבעלי ואני תצפתנו מהחלונות. פתחנו את עליית הגג וסיכמנו שאם מישהו מגיע, נסתתר שם ולא בממ״ד. כל אותו היום ציפינו לתדרוך כלשהו, לנוכחות של צבא, לאיזו תחושה של מוגנות, אך לצערנו הבנו שאנחנו לבד במערכה".

"כך העברנו את היום, עד לשעה 17:00, אז יצאנו בשיירה מאובטחת דרך היער, מאחר שהיה מסוכן לצאת לכביש. מסביב ראינו שריפות ועשן, בשמיים מלא יירוטים, קולות ירי ואזעקות. נסענו בלי לעצור, עברנו באדום, נסענו הכי מהר שאפשר, רק להתרחק ממקום הסכנה. למזלנו הרב, המחבלים הצליחו להגיע רק עד כביש הגישה לקיבוץ ושם נבלמו".

אלה חרפק (צילום: איתן וכסמן)
אלה חרפק (צילום: איתן וכסמן)

היא, בעלה ושלושת ילדיה הוגדרו עד לאחרונה כמפונים ושהו במספר מקומות. "בשבועות הראשונים, עדיין הלומים מהמצב, שהיתי עם הילדים בחצבה. הציוד שלי נותר בקיבוץ וכמובן גם לא הייתי פנויה לחשוב על העסק. נודע לי שילדי בארי המפונים נמצאים במלון לא רחוק מאיתנו, והחלטתי שאני חייבת לעשות משהו עבורם. ביקשתי מבעלי, שהיה בקיבוץ בשמירות, שיארגן חלק מהציוד, וכך נסעתי אליהם וזכיתי לשמח אותם בסדנת שוקולד, שלרגע קט אפשרה להם לשקוע בעולם מתוק ושמח. המפגש עם ילדי בארי הזכיר לי כמה כוח יש לשוקולד, והחלטתי שלמרות הקשיים, אחזור לעניינים ואפיץ את הטוב הזה היכן שצריך".

חרפק היא בכלל בעלת תואר שני בלימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בן־גוריון, אותם סיימה בהצטיינות, אך לאחר הלימודים היא ביקשה לממש את התשוקה האמיתית שלה – קינוחים. אחרי שלמדה קונדיטוריה בקורדון בלו, פתחה עסק קטן לסדנאות שוקולד, שתפס תאוצה, והפכה למוזמנת קבועה בחברות המובילות במשק, כמו אמדוקס, נספרסו, אינטל, אפל, בנק הפועלים, HP ועוד, וגם בצה״ל ובעיריית תל אביב.

"לאחר עשור של סדנאות שוקולד החלטתי שהגיע הזמן לחדש, להוסיף מוצר חדש לעסק", היא מסכמת. "פחות נמשכתי למוצרים בנאליים כמו פרלינים וטראפלס. חיפשתי משהו יצירתי ומקורי, ונזכרתי בדוכן של שוקולד ריאליסטי שראיתי בלונדון. החלטתי לפתח את הרעיון - בהתחלה רכשתי מספר תבניות ויצרתי כמה סטים לפי נושאים - סט של כלי עבודה ל׳הנדימן׳, סט קזינו עם רולטה, קוביות וקולפים, שעון משוקולד, פותחן בירה. התחלתי לפרסם את השוקולד וההתלהבות הייתה גדולה".

"קיבלתי הרבה פניות עם בקשות למארזים מותאמים אישית, וכך פתחתי עוד ועוד מארזים בנושאים שונים, כגון סט לרופא, סט איפור, סט לאופנוען, ליולדת, ואפילו סט של משתלים לברך ולירך - עבור ראש מחלקת אורתופדיה שסיים את תפקידו. המארזים למעשה מותאמים לעולם התוכן של מקבל המתנה, כך שהוא נהנה ממתנה אישית, מרגשת, מיוחדת, וכמובן גם טעימה ואיכותית. כל הפריטים במארזים עשויים משוקולד בלגי באיכות הגבוהה ביותר. רובם מתאימים לטבעונים".

ב־23־22 בספטמבר תיערך מכירת חג במועדון הכושר "קולנוע פאר", שתוקדש לתמיכה בעסקים מהצפון ומהעוטף. גם חרפק תהיה שם עם הדוכן שלה ותציע מארזי שוקולד חגיגיים, בטווח מחירים של 150־30 שקלים. בין השאר יהיו מארזים בנושא כושר (משקולות משוקולד), "חלות דבש" משוקולד ומארזי פרלינים עם טעמים ייחודיים כגון שוקולד דובאי, צ׳יזקייק, כנאפה, סניקרס ועוד (ישעיהו 1, תל אביב).

לפרטים נוספים לחצו כאן.

עושים מתוק לחיילים

אלימלך טללה, בן 21 מעמק חפר, שירת כנגביסט חוד בחטיבת כפיר בגדוד 97. במהלך הלחימה בבית חאנון נפצע קשה כתוצאה ממטען חבלה. לצדו נהרג חייל צה"ל ונפצעו עוד חמישה לוחמים. כיום, טללה מאושפז ב"חוזרים לחיים" – מרכז השיקום לנפגעי המלחמה.

פצועי מלחמת חרבות ברזל, ביניהם טללה, מתאחדים לערב ייחודי בשם "חזרה לחיים", שכל הכנסותיו יוקדשו לפצועים בתהליך שיקום. היריד, שבו טללה ימכור מוצרי מתיקה באחד הדוכנים, מהווה אבן דרך משמעותית לתמיכה בלוחמים ולסיוע בתהליך השיקום המאתגר שלהם.

אלימלך טללה  (צילום: יהונתן בן שבת)
אלימלך טללה (צילום: יהונתן בן שבת)

ביריד יוגשו מנות כמו אסאדו באן, דים סאם, פיצה, פריקסה, כריכים עם נקניקים מיוחדים, פיש אנד צ'יפס, שניצלונים, מגוון בירות מהחבית, גבינות ויין ועוד. כל המנות יימכרו במחירים של 50־20 שקלים, המאפשרים לכל משתתף לטעום מגוון רחב של טעמים במחיר נוח לכל כיס, ובאותה עת לתרום למטרה חשובה של שיקום הלוחמים.

"חזרה לחיים", חמישי הבא, 19.9.24, החל מהשעה 17:00, פארק הציפורים, סביון (הכניסה חופשית).

בואו נעשה להם חג

"אם תשאלו אותי, אעדיף לקבל מארז בשווי מאה שקלים שמוכר חייל מילואים מאשר מארז מפונפן של 500 שקלים שנקנה באחת הרשתות היוקרתיות. למתנה בראש השנה – דווקא השנה – יש ערך פי מיליון מכל מתנה אחרת. אם עוד לא רכשתם מתנות לעובדים או לבני משפחה, נסו למצוא את המתנה שתרגש קצת יותר השנה".

באתר של חנוך דאום, תחת "מחבקים מילואימניקים", תמצאו שלל חיילים המציעים מארזים שונים, מגוונים, במחירים אטרקטיביים ובעיקר מרגשים, בחלוקה לאזור בארץ ולסוג המתנה שאתם רוצים. החל מיינות מיקב כביר באלון מורה ועציצים של הבוטיק של יעל בזכרון יעקב, דרך שזירת פרחים "מודסט" בתל אביב ועד למכוורת עסלה בכוכב השחר המוכרת דבש. עשרות רבות של הצעות בוטיקיות, ישראליות ושורשיות, שיחזקו הן את מקבל המתנה, הן את הנותן והן את חיילי המילואים שמחרפים נפשם.

חנוך דאום (צילום: ארכיון משה שי, פלאש 90)
חנוך דאום (צילום: ארכיון משה שי, פלאש 90)

לפרטים נוספים לחצו כאן.