בזמן שכל מסעדה שלישית בישראל נסגרת כבר בשנה הראשונה לפעילותה, מצליחה "מטבח לילה" נגד כל הסיכויים, ועם יד אחת קשורה מאחור: היא פתוחה רק בלילות. הכיצד מצליחים בעליה להתפרנס אם היא פתוחה רק בלילות, מציעה מחירי מנות יחסית זולים ומשלמת שכירות וארנונה כל כך גבוהים? רק על זה צריך לתת להם את פרס ישראל.



האווירה ב"מטבח לילה" היא הקלף המנצח. כולם כאן יפים (טוב, לא כולם), שמחים, עולצים, צוחקים. אי אפשר להיכנס למבנה הלא-סימטרי הזה ולא להידבק באווירה. כוס יין אחת, וגם אתם מתחילים לחייך.
 
סיבה נוספת לחייך כאן היא האוכל. את התפריט החדש יצר השף בועז פלד (לשעבר "צפון אברקסס" ו"הסלון"), המטפל אישית בבשרים, בגבינות, בירקות ובדגים, ומצליח ליצור מנות מגרות למראה וטעימות לחך. ליקקנו את הצלחות. אמיתי.

סלט סלקים שרופים היה יריית הפתיחה המבטיחה. אומנם יקר למנה כה קטנה (54 שקל), אבל שווה כל שקל: השף צירף חומרי גלם פשוטים למדי – ארוגולה, גבינת המאירי, שומר טרי (גם שונאי השומר יאהבו אותו בגרסה הזו), אשכולית ואגוזי לוז מקורמלים – ויצר מנה מפעימה, טעימה ו... קיצית, אבל ברוח הסופה נכריז שהיא מרעננת ומפתיעה, המנה הראשונה הטעימה ביותר שאכלנו זה זמן רב.

מנת היופקה (42 שקל) כוללת שתי יחידות בצק עדין ממולא בעלי גפן וריקוטה ביתית, ולידן יוגורט חם עם צימוקי ענבי

חברון. זו המנה הכי לא דיאטטית שתטעמו, אבל בשבילה שווה לסטות מהמסלול.
נתח הקצבים (78 שקל לחצי מנה) מתווסף לרשימת המנות התל-אביביות הגולמיות: המנה מוגשת על מגש עץ, הבשר חתוך לפרוסות עבות, לצדו סלסת עגבניות שרי בכמה צבעים וטעמים וקרם פרש חזרת שאותנו פחות הלהיב - בייחוד בשל החיבור בין הטעמים. זוהי עוד מנת דגל מרשימה שאסור להחמיץ. לא תשבעו ממנה, אבל עם יין טוב בצד (תפריט יינות מגוון ומרשים למדי), כל ביס יעיף אתכם לעננים.

קינחנו במנה החלשה ביותר ב"מטבח לילה" – כדור של קרם ברולה (14 שקל), גימיק מיותר ומעט ילדותי, ובעיקר לא ממש טעים ולא מתכתב עם המנות האחרות. כל כך נהנינו, שהשארנו טיפ שמן למדי. גם כדי לעזור בארנונה. 
"מטבח לילה", לילינבלום 34 , תל אביב, 03-5660481