מדי שנה, כשהחופש הגדול מגיע, אין גבול לשמחת הילדים, בעוד ההורים נכנסים לכוננות ספיגה. טוב, מה אפשר לצפות כשחם בחוץ ולחוץ בבית? אחרי שנושא הקייטנות סודר, פחות או יותר, מתחיל החיפוש אחר שאר העיסוקים. מה עושים איתם בסוף השבוע? מה עושים איתם כאשר הקייטנה נגמרת? חלק מהילדים שובצו למסגרות וחלק ממש לא רוצים מסגרת. מבחינתם זה הזמן לבטלה. הקטנים רוצים לקום מאוחר ולרבוץ מול המסך, והבוגרים, כמו שכולם כבר יודעים, הופכים את היום ללילה ואת הלילה ליום.

חופשת הקיץ היא הזדמנות מצוינת להכניס את הילדים לחגיגה קולינרית במקום הכי מדליק בבית. כאמא מנוסה לארבעה בנים אני יודעת שזה לא קל, וככל שהם גדולים יותר זה נעשה אפילו קשה יותר. אבל יש תקווה. במהלך השנים אימצתי שיטה שמחופשה לחופשה שכללתי ושיפרתי בהתאם לילדים ולגילם.
כשילדי היו קטנים הכנתי איתם מאכלים שאינם מצריכים התעסקות מורכבת, ובחרתי במתוקים, שלהכנתם עושים שימוש במוצרים מוכנים, בלי לאפות ולהשגיח על התנור או להשתמש בסכינים. הכנו כדורי שוקולד משאריות עוגה או ביסקוויטים, יצרנו את ציפויי השוקולד, בהיר או כהה, ואחר כך ניגשנו למלאכת היצירה, או כמו שאני מכנה אותה: משחק עם סוכריות צבעוניות.

בזכות הסוכריות הללו לא צריך להיות מומחה לאפייה: מכינים עוגת שוקולד, מצפים בציפוי שוקולד, מפזרים סוכריות זעירות וצבעוניות. וזהו. הן עושות את העבודה עבורנו.
פעם ניתן היה לרכוש רק סוג אחד של סוכריות קטנטנות בשלל צבעים. מאז הן עברו שדרוג, והיום הן מיוצרות בגדלים, צורות ועיצובים שונים. בהירות ובוהקות ולפעמים אפילו זוהרות. כשאנחנו מפזרים אותן על העוגות והעוגיות, הן מלבישות ומשלימות את מראה המאפים שלנו כמו אבקת קסמים ומקנות להם יופי. ורק מילה אחת של בריאות: צריך לזכור שבסוכריות הללו יש צבעי מאכל, אז המלצתי לכם היא להשתמש בהן במשורה.
כדי לפתוח את חופשת הקיץ בדרך מתוקה ומעניינת ולספק תעסוקה לילדים ולהורים, בחרתי להמליץ לכם על מספר מתכונים יצירתיים למאכלים שאותם ניתן להכין עם הזאטוטים.

לפורטל הקולינרי של פסקל

משחקים בשוקולד וסוכריות
פעילות שמותאמת לקטנטנים. עליכם, ההורים, להכין את ציפוי השוקולד מראש ולהצטייד בסוגים שונים של בייגלה וסוכריות צבעוניות. עכשיו מתחילים עם החלק הכי כיפי: טבילה, ציפוי ועיטור.
לעיטור:
1 כוס מקלות בייגלה מלוח
1 כוס בייגלה שמיניות מלוח
1 חבילה קטנה של מרשמלו בגוונים ורוד ולבן
מבחר מכלים קטנים של סוכריות צבעוניות בגדלים, צורות וצבעים שונים
לעבודה:
מקלות של סוכריות על מקל
נייר אפייה 
לציפוי:
100 גרם חמאה
1/2 כוס סוכר או אבקת סוכר
3 כפות אבקת קקאו
1 כף אבקת קפה נמס
1/2 כוס מים
100 גרם שוקולד מריר
אופן ההכנה:
הכנת ציפוי השוקולד (להורים): שמים בסיר קטן את החמאה, הסוכר, אבקת הקקאו ואבקת הקפה הנמס. מחממים על להבה נמוכה עד שהחמאה נמסה. מוסיפים את המים והשוקולד ומבשלים על אש נמוכה עד לקבלת תערובת אחידה.
מניחים את הבייגלה, המרשמלו והסוכריות הצבעוניות בקעריות קטנות.
טובלים את מקלות הבייגלה ושמיניות הבייגלה עד מחציתם בציפוי המוכן וטובלים ו/או מפזרים מעל את הסוכריות הצבעוניות. מניחים על נייר אפייה או על רשת ברזל לצינון ומכניסים למקרר לייצוב.
נוטלים את המרשמלו ודוחסים במרכז כל אחד מקל סוכרייה, טובלים בציפוי השוקולד ואחר כך בסוכריות. מניחים לייבוש ולייצוב על מגש ומכניסים למקרר למשך כחצי שעה.

טיפסקל
רוצים לקצר את תהליך ההכנה? הכינו את הציפוי מחבילת שוקולד מריר. הניחו אותו בקערית עם 3-2 טיפות שמן והמיסו במיקרוגל





 
כדורי שוקולד
חומרים: (ל־25־30 כדורים)
• כ-5 כוסות פירורי ביסקוויטים או פירורי עוגה
• 1 כוס סוכר
• 1/2 כוס אבקת קקאו לא מתוקה
• 1/2 כוס חלב
• 1/4 כוס יין אדום מתוק
• 1 כף תמצית וניל
• 1 כפית רום
• 1 כף ברנדי
• 1 חבילה חמאה/מרגרינה/מחמאה/שמן קוקוס מוקשה
• 3/4 כוס סוכריות צבעוניות
אופן ההכנה:
להכנת פירורי הביסקוויטים השתמשו בכל סוג ביסקוויט שיש לכם בבית (או בשאריות של ביסקוויטים שונים). אם קונים, בוחרים בסוג הפשוט והזול ביותר.
פורשים מגבת נקייה ורחבה ומניחים חלק מהביסקוויטים על מחצית מהמגבת. מכסים את הביסקוויטים במחצית השנייה של המגבת ובעזרת מערוך מרדדים תוך לחיצות קלות עד שכל הביסקוויטים מרוסקים.
שמים בסיר גדול את הסוכר והקקאו ומערבבים היטב מעל ללהבה בינונית. מוסיפים את החלב, היין, הרום והברנדי ומערבבים היטב עד שהסוכר נמס. מסירים מהאש.
מוסיפים את החמאה ומערבבים עד שהתערובת הופכת לחלקה ואחידה.
שמים בקערה את פירורי הביסקוויטים ויוצקים מעליהם את קרם השוקולד החם תוך ערבוב. מתקבלת תערובת שניתן לעצב אותה בידיים, כמו חמר. אם התערובת דלילה מדי, אפשר להוסיף עד /1־1/2 כוסות פירורים.
מהתערובת המוכנה יוצרים כדורים בקוטר 3 ס״מ, מג־ לגלים בסוכריות צבעוניות ומניחים אותם בעטרות נייר קטנות. שומרים במקרר.
עוגיות מקל סבא
החומרים: (ל־35־40 עוגיות)
לבצק:
1 חבילה (200 גרם) חמאה בטמפ׳ החדר, חתוכה לקוביות
1/2 כוס (100 גרם) סוכר
1/4 2 כוסות (300 גרם) קמח מנופה
1 ביצה 
לציפוי:
100 גרם חמאה
1/2 כוס סוכר או אבקת סוכר
4 כפות אבקת קקאו
1 כפית תמצית רום
1 כפית תמצית וניל
1/2 כוס מים
100 גרם שוקולד מריר לעיטור:
סוכריות צבעוניות
מקלות של סוכריות על מקל
אופן ההכנה:
בקערה רחבה מערבבים את כל חומרי הבצק עד לקבלת בצק אחיד וחלק. מכניסים למקרר. מפזרים מעט קמח על משטח העבודה ומרדדים את הבצק לעלה בעובי 1/2 ס״מ. קורצים בכוס קטנה עיגולים בקוטר 3 ס״מ או בצורות שונות: פרח, לבבות ועוד. אפשר לעצב את הבצק בצורת מקל סבא באורך 25-15 ס״מ, ואפשר להוסיף לבצק מעט אבקת קקאו וליצור מקל סבא בשני גוונים הכרוכים זה בזה.
מסדרים את העוגיות ומקלות הסבא על תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. אופים 25-22 דקות בחום של 180 מעלות בתנור שחומם מראש. מצננים. שמים בסיר קטן את החמאה, הסוכר, אבקת הקקאו, הרום והווניל. ממיסים על להבה נמוכה עד שהחמאה נמסה. מוסיפים את המים והשוקולד ומבשלים על אש נמוכה עד לקבלת תערובת אחידה.
טובלים את העוגיות בציפוי ומניחים לקרישה. מחברים בעזרת הציפוי שתי עוגיות עם מקל סוכרייה ומניחים לקרישה. מעטרים את מרכז העוגייה בסוכריות צבעוניות. טובלים את הקצה של עוגיות מקל סבא בשוקולד ואחר כך מפזרים מעל סוכריות צבעוניות. מצננים.
טיפסקל
אפשר להשתמש בעוגיות קנויות, לצפות אותן בשוקולד ולעטר בסוכריות.
במקום סוכריות צבעוניות אפשר לגלגל את כדורי השוקולד בסוכריות שוקולד, בפתיתי קוקוס או באבקת קקאו.