כבר מזה למעלה מתשעה חודשים שבהן מתקיימת הלחימה בצפון הארץ. בעקבות המצב, בתי עסק רבים באזור נפגעו כלכלית לאחר שנאלצו לסגור את שעריהם, לפחות באופן זמני. אחד מהם, הוא קפה "מטרלו" שבעין זיון ברמת הגולן. עדי פרץ, בעלי המקום, התראיין היום (רביעי) ב-103FM וסיפר על המצב הקשה שבו נמצאים תושבי האזור. 

"הגולן הוא קהילה אחת ענקית, וכשקורה משהו כזה מצער זה שובר את כולנו פה" התייחס בתחילת דבריו למותם של נועה וניר ברנס ז"ל, כתוצאה ממטח הטילים שבוצע אתמול ע"י ארגון הטרור חיזבאללה. "את נועה פגשתי ביום שבת האחרון, ואת האמת שכשהודעתי שאני סוגר את "מטרלו", ניר היה הראשון לשלוח לי הודעת עידוד, מאוד עצוב, ניר עבד בתיירות של קיבוץ אורטל ונועה הייתה שוקולטיירית, כל הגולן זה קהילה אחת אז כולם איכשהו מתקשרים אחד עם השני", הוסיף. 

הותירו שלושה ילדים: נועה וניר ברנס נהרגו מפגיעת רקטה ברמת הגולן
בזמן שהמשלחת הישראלית בקטאר - התפתחות משמעותית מתרחשת בעזה

כשנשאל בנוגע לתחושותיו, השיב: "זה מעורב, כי אני בכל התקופה האחרונה חש מאוד בטוח, עד כמה שניתן, אבל את יודעת אנחנו פה, התקבלה החלטה שבגולן יישארו, ואנחנו נישאר גם אחרי דבר כזה, זה פוגע, זה קשה אבל אנחנו חזקים".

כמו כן, סיפר בנוגע לסגירת המסעדה שבבעלותו: "הסיפור הוא שבאמת אחרי ה-7 באוקטובר עצרנו לשלושה שבועות, חזרנו, בתקופה הזאת כל הארץ הייתה מתוחה ושרתו פה בעיקר חיילים, ויצאנו לפופ אפ בתל אביב, היה מאוד מוצלח, המון אנשים שבאו לחבק ולאכול, חזרנו לגולן, ואז בעצם פחות או יותר מאותה תקופה ביום שסיימנו בתל אביב זה היום ששינה את התמונה בגולן והתחילו אזעקות ומאז בכלל לא מתקרבים לפה מטיילים לצערי, אני יכול גם להבין אותם באיזשהו מקום".

מטרלו קרואסון (צילום: סופגי)
מטרלו קרואסון (צילום: סופגי)

הוא העביר ביקורת על מתן הפיצויים לבתי העסק באזור, על רקע המלחמה: "קיבלתי פיצויים באוקטובר-נובמבר-דצמבר כמו כמעט כולם, ואז בעצם בינואר המדינה החליטה לעצור פיצויים לענף המסעדות ברמת הגולן, יש איזו בירוקרטיה בחוק של רשות המיסים, יכול להיות עסק שצמוד עליי שהוא מוגדר ברשות המיסים כעסק תיירותי, ומקבל פיצוי מלא מינואר. ולמרות שהם אומרים שהם מבינים ואפשר גם לבדוק את זה לפי סליקות אשראי וכו', מבינים שרוב הלקוחות שמגיעים לפה זה אנשים שמגיעים מהמרכז, אין הצדקה לקיים מסעדה ברמת הגולן ללא תיירות, אין תיירות ללא מסעדות, כולם מבינים את זה ולא מוכנים לתקן את זה בחוק".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]