4,763 קילומטרים מפרידים בין הרמבלס בברצלונה למסעדת “רמבלה" בחולון; בין פסלי האדם שגורמים לצופים בהם לתהות כיצד הם מצליחים לעמוד באוויר, ובין החולונים עם הרגליים על הקרקע שלא צריכים שום גימיק כדי לשמוח; בין הרובע הגותי העתיק בספרד ובין בניין “קמפוס אמות" שבו ממוקמת המסעדה, שזכה בפרס הבינלאומי בקטגוריית המבנים היפים במזרח התיכון. ובכל זאת, דבר אחד משותף יש להן: שמחת חיים.

הגענו עם הראש למטה ויצאנו עם הראש בעננים: בלי פוזה ובלי פנפונים זכינו ליהנות מערב של אוכל נועז ומתובל היטב, מאווירה ישראלית שמחה ומאכפתיות ורגישות של צוות המלצרים. “רמבלה" היא לא מסעדה שתתמודד על כוכב מישלן בקרוב ואין בה מכובדות כבדה, ובכל זאת, היא מעניקה בילוי נעים ומענג למקומיים. למעשה, היא חצי מסעדה חצי בר – היא מתאימה הן למפגש חברים מהעבודה והן לבילוי זוגי לכאלה שרוצים לצאת מהשגרה אבל אין להם כוח לנסוע עד לתל אביב. המתחם הפנימי יפהפה ומושקע, בחוץ קצת מאכזב ופשוט, אולם מזג האוויר הנעים בימים אלה מחייב ישיבה בחוץ וכך עשינו. בפעם הבאה ניכנס פנימה.

האתגר של צה"ל בצפון: איך לחסל את הארסנל המפלצתי של חיזבאללה
לא מחכים להחלטה רשמית: עלייה חדה בהחלפת שטרות ה-200 ש"ח מחשש לביטולם

מאחורי התפריט הים־תיכוני הנהדר נמצא השף צחי מלול, שהחל לעבוד במטבחים של מסעדות מישלן ברחבי העולם ואף עבד כשף מוביל באירועי האוסקר הנחשקים. בארץ שימש כשף ראשי במסעדות “ממילא", “טורקיז" ו"סיטארה". את המטבח המרוקאי של אמו תמיד אהב והעריך והיא גם זו שלימדה אותו לבשל את האוכל המרוקאי - ובתפריט החדש תמצאו גם טאץ’ אישי ממנות אלו.

פתחנו בסלט עגבניות שרי צבעוניות, שהומלץ לנו על ידי המלצרים ובצדק. למעשה, מאז סלט העגבניות האגדי של רושפלד לא טעמנו סלט טעים כזה: עם זיתי קלמטה, גספצ’ו מלפפון ופרמזן קשיו, ומתובל כפי שבני עדות המזרח אוהבים – תיבול עז של עשבי תבלין דומיננטיים והרבה לימון (58 שקלים). הטונה הצרובה עשתה חסד לדג: עטופה בתבלין ראס אל־חנות על סלט ירקות שרופים ואיולי אורגנו (69 שקלים). יש גם מנות עיקריות במחירים בינוניים עד גבוהים (159 שקלים לפילה בקר), אולם כל אחד יכול למצוא כאן מה לאכול במחיר שנעים לו להוציא.

תפריט הקוקטיילים כאן משגע ומציג מגוון ייחודי שנבנה על ידי המיקסולוג גבי גרשאטור (גבי מיקסולוג’י) המוכר כאחד המיקסולוגים המובילים בישראל. הוא יצר תפריט קוקטיילים מקורי ומפתיע, בהם Penelope - ג’ין, ורמוט לבן, תמציות ביתיות של סברס ואגסים עם מלפפון, הל ופרחי בר (52 שקלים), Paradiso - וודקה בהשריה של פיסטוק עם ורמוט יבש, חמוציות, תות, עם קיק ספייסי, קציפת אפרסק ותפוח (54 שקלים), ו־
Johnny Sins - ג’וני בלונד עם ליקר משמש וניל וקינמון, סירופ אפרסק וקציפת חלבון (54 שקלים). המלצה שלנו לחגים: ותרו על הרמבלס ועל איש הפסלון, ופשוט בואו לבקר בחולון.

“רמבלה", הרוקמים 2 (בניין קמפוס אמות), חולון, 055־9989958 (כשר)

קוקטייל Penelope ב''רמבלה'' (צילום:  עוז אוחיון)
קוקטייל Penelope ב''רמבלה'' (צילום: עוז אוחיון)

מתוק, אבל פחות

ב"אופים הקטנים" תמצאו לחג פתרון שאינו עתיר קלוריות

רגע לפני ההסתערות על עוגות הדבש, הנה אופציה שפויה יותר: בקונדיטוריית “האופים הקטנים" בנחלת יצחק בתל אביב מצאנו קולקציית עוגות מרשימה ללא סוכר כלל. 15 עוגות, מוסים וסוגי פאי שונים עם תחליף הסוכר מלטיטול, רובם מבוססים על חומרי גלם טבעיים. עוגות הפרי עשויות מפירות אמיתיים ובעוגות הגבינה מצאנו גבינות עם 9% שומן בלבד. כל זה לא היה שווה אם היינו צריכים להתפשר על הטעמים, אבל לא. לא רק שלא הרגשנו בהבדל, אלא במובן מסוים אפילו חיבבנו יותר את המתיקות המעודנת מאשר את המאפים האובר־מתוקים. במובן הזה, תפסנו את החבל משני קצותיו (43־65 שקלים לעוגה). “האופים הקטנים", רחוב עמק ברכה 25, תל אביב, 03־6966650 (כשר). 

עוגת שיש ללא סוכר, ''האופים הקטנים'' (צילום: דוד מויאל)
עוגת שיש ללא סוכר, ''האופים הקטנים'' (צילום: דוד מויאל)

לא הכל דבש

ב"מקס ברנר" משלבים השנה גם דבש מהצפון

זה נכון שאי אפשר להתחרות בשוקולדים של מקס ברנר, אבל תראו איזה שדרוג מרגש יש במארזי החג השנה – עם דבש פרחי בר משק גלילי מכוורת גליל דן. הכוורות של "גליל דן" פרוסות צמוד לגבולותיה הצפוניים של מדינת ישראל, ולמרות המתיחות והסכנות, מכוורת גליל דן ממשיכה לייצר על מנת להביא לכם לחג את מיטב תוצרת הדבש מכוורתם. בנוסף לכך מציע השנה מר ברנר גם לוח שנה של אלו"ט מעוטר בציורים של ילדי הצפון והעוטף כתרומה לקהילה. תכל'ס, מרגש (מארזים במחירים משתנים). 

מארז מקס ברנר הכולל  דבש (צילום: יח''צ)
מארז מקס ברנר הכולל דבש (צילום: יח''צ)

גפן מהר מירון

יין סירה 2021 מופק מענבי כרם אורגני היושב למרגלות ההר

כרם צבעון האורגני נטוע למרגלות הר מירון, בחורש טבעי, ומשתרע למרגלות ואדי שבו נטועות גפני יקב לטם. הכרם ממוקם על סלעי גיר ואדמה עשירה בגובה של 750 מטר, עטוף בערפילי בוקר גם בחודשי הקיץ, המאפשרים הבשלה אטית ומלאה של טעמים. הכרם מטופל בשיטה ביו־דינאמית.

יין ביקב לטם (צילום: אלון צרפתי)
יין ביקב לטם (צילום: אלון צרפתי)

"בפשטות, זה אומר שאנחנו לוקחים בחשבון את כל מעגל החיים הטבעי בתוך ומחוץ לכרם. תנאים אלו מאפשרים לנו לשמור על אדמה מלאת חיים וגפנים חזקות שמניבות פרי איכותי לאורך הרבה שנים", מסבירים לנו. מהיקב יוצא יין סירה 2021, שיושן בחביות אלון צרפתי (אין קשר לכותב מדור זה) במשך 12 שנים, ואנחנו ממליצים עליו בחום לחג (130 שקלים).