הסטטיסטיקה אינה משקרת: אחת משמונה מסעדות בישראל מתרכזת בהמבורגרים. לאורך השנים, מאז פריצת מקדונלד’ס בישראל, ידע עולם הקציצה האמריקאית מהפכים, עליות וירידות, פתיחת רשתות וסגירתן, מיזוגים ופרידות סוערות. השף מושיק רוט השתעשע ברעיון עם רשת “8", שבה הציע המבורגרים בשמונה שקלים, אבל זנח את הרשת אחרי שלוש שנים. גם עומר מילר נסק עם “סוסו אנד סאנס" ופרש בקול דממה דקה. ואילו “שייק שאק", הרשת החדשה שנפתחה בישראל, יצרה באז גדול עם פתיחתה ותור ארוך השתרך מול הסניף שלה בדיזנגוף, אולם כעת נדמה שהמוכרים רק מחכים ללקוחות.
בעולם קולינרי כה הפיך ואכזרי מרענן לראות איך הצליחו שני שותפים צעירים לעשות את הבלתי ייאמן כמעט: הם הקימו את רשת “בורגר סטיישן", בעלת 15 סניפים, שכולם כשרים. שלומי גדות ואנדריי בוברוב הכירו בכלל בפיצה האט. “זה היה בית ספר לעסקים לשנינו", נזכר בוברוב. “שלומי היה זכיין ואני שימשתי מנהל אזור. במשך כמה שנים עבדנו יחד, למדנו להכיר זה את זה ברמה המקצועית, והתמודדנו עם אתגרי ניהול בעולם המזון. עם הזמן, ראיתי מקרוב איך שלומי מנהל את העסק שלו – את ההשקעה, המסירות, הירידה לפרטים והמחויבות להצלחה. זה הרשים אותי כל כך, שבשלב מסוים החלטתי לקנות ממנו את אחד הסניפים. זו הייתה נקודת המפנה הראשונה שלנו.
"לאחר כמה שנים איחדנו כוחות וקנינו סניף נוסף בשותפות, ומשם הדרך נפתחה לפנינו. השותפות העסקית שלנו צמחה והתפתחה עד שהחלטנו לקחת אותה צעד קדימה ולהקים את רשת Burger Station. מה שהתחיל כעבודה משותפת ברשת אחת הפך לחזון משותף, לעסק משגשג ולרשת שממשיכה לצמוח ולהתפתח".
מדוע החליטו לשמור על הרשת כשרה? “כשהקמנו את הרשת הבנו שתחום המזון הוא אחד התחומים התובעניים ביותר", מסביר גדות. “הוא דורש עבודה אינטנסיבית מסביב לשעון והתמודדות עם לחצים כבדים. מסעדות שאינן כשרות פועלות 24/7, כולל בסופי שבוע ובחגים, מה שמקשה מאוד על בעלי העסקים ועל הזכיינים לנהל אורח חיים מאוזן.
"בסגירת הסניפים בשבתות ובחגים אנחנו לא רק מאפשרים לזכיינים ולעובדים ליהנות מאיזון טוב יותר בין חיי העבודה לחיים האישיים, אלא גם מחזקים את מחויבותנו לערכים של איכות חיים, משפחתיות ואחריות עסקית. בנוסף, אנחנו רואים את החשיבות בהנגשת המבורגר איכותי וכשר לקהל רחב יותר. יש קהילה גדולה של שומרי כשרות שמגיע לה ליהנות מאוכל מעולה, ואנחנו גאים להיות חלק מהמענה לזה. בסופו של דבר, הבחירה בכשרות היא לא רק החלטה עסקית".
התפריט ב"בורגר סטיישן", המבוסס לדברי הבעלים על נתחי פרימיום הנטחנים מדי יום, נע בין קלאסיקות ובין חדשנות. בראשו מנת הדגל שיובאה מטייוואן – “ספייס סטיישן", לחמנייה הנראית ככוכב שבתאי, ובתוכה הקציצה. לצורך הכנת המנה ייבאה הרשת מצלה יחיד מסוגו בישראל. ההשראה הגיעה ממסעדת המבורגרים בשם “דיסקו" בצרפת. “יצרנו שילוב מרקמים מיוחד", הבעלים מספרים. “צולים קציצה על מצלה הצדפה למידת מדיום. לאחר מכן מניחים את הקציצה בלחמניית בריוש ומעל מניחים שום קונפי, בצל מקורמל ופרוסות אסאדו מעושן. את כל היצירה הזו מכניסים לספייס־טוסטר למשך שתי דקות, שבסופן מקבלים מאפה אטום, בעל שוליים ומעטפת פריכה, ששומר את כל הטעמים והנוזלים בתוך הלחמנייה. הוא נוח לאכילה, טעים ולא מלכלך. ה'ספייס סטיישן' מוגש עם רוטב גבינה טבעוני, ייחודי לרשת, לטבילה של ההמבורגר בו".
בין מנות ההמבורגר הנוספות אפשר למצוא המבורגר פילדלפיה, הלהיט שבזכותו פרצה הרשת לשוק והוא ממשיך להיות אחד ההמבורגרים הנמכרים ביותר, עם איולי כמהין, ריבת בצל, חסה, חמוצים, בצל סגול, עגבנייה צלויה ומעדן אווז. מעדן.
לקראת פסח, הרשת משיקה תפריט חדש של מגשי אירוח חגיגיים וכשרים לחג, שבהם שש טורטיות במילויי בשר ועוף, מארז של צ’יפס ו־ופל קריספי, בטטה בוקס, בורגר בוקס ועוד.
“בורגר סטיישן", בפריסה ארצית. אפשר גם להזמין באפליקציות, באתר ובטלפון 9381* (כשר)