זה זמן מושלם לחדש את מלאי העוגיות, אשר יחבקו בחום ובאהבה גדולה כוס תה מהביל, המתובל בשפע עשבי תיבול. בסוף השבוע בחרתי לחזור ולהכין את עוגיות התמרים והאגוזים הנימוחות והאהובות כל כך. הן עשויות מבצק פשוט וקל להכנה, שמשתלב נהדר עם כל מלית שתבחרו. לעתים קוראים להן כרוכיות ולעתים מגולגלות, והן לא מתוחכמות במיוחד אבל טעימות מאוד וברגע שהן יוצאות מהתנור, כל בני המשפחה מיד מגיעים למטבח כדי ליהנות מטעמן.

לא על הפסטה לבדה: ארוחה משפחתית על טהרת המטבח האיטלקי
סושי מולקולרי כבר טעמתם? הכירו את הטרנדים החדשים

יש עשרות מתכונים וגרסאות להכנת כרוכיות ממולאות. הפעם, בחרתי להכינן בגרסה הטבעונית - ללא ביצים, ללא חמאה וללא מרגרינה, שאותן החלפתי בשמן ונוזלים כמו מים או מיץ תפוזים. בנוסף שילבתי בין קמח מלא לקמח לבן רגיל ובחרתי לוותר גם על סוכר היות שלדעתי יש מספיק מתיקות במלית.

למתכונים נוספים היכנסו לאתר הקולינרי של פסקל

במידה שאתם אוהבים מתיקות יתר, אפשר תמיד להוסיף ולבזוק אבקת סוכר בתום האפייה על המגולגלות. אפשר גם להמיר את הקמח בכל קמח אחר אך במקרה זה יכול להיות שיהיה צורך להוסיף עוד נוזלים מעבר למה שמצוין כאן במתכון.

אם אתם אוהבים את הכרוכיות שלכם במרקם ביסקוויט ומתפורר יותר יש להמשיך ולאפות בחום טורבו כ־10־5 דקות נוספות, מה שהופך אותן לפריכות במיוחד.
 
כרוכיות/מגולגלות ממולאות
תמרים ואגוזים

החומרים (ל־4־3 גלילות):
לבצק:
3 כוסות קמח מנופה
3 כוסות קמח מלא מנופה
2 שקיות אבקת אפייה (2 כפיות)
1 כפית תמצית וניל
1 כפית תמצית רום ( או מזהר)
1 כף קליפת תפוז או לימון מגוררות
( לא חובה אבל זה מוסיף המון טעם וניחוח)
1 כוס שמן
1 כוס מים או מיץ תפוזים

למלית:
250 גרם מלית תמרים
¼ כוס מיץ תפוזים
2 כפות מים
1 כף קליפת תפוז מגוררת
½ כוס אגוזי מלך קצוצים
½ כפית קינמון טחון
¼ כפית ציפורן טחון

לבזיקה:
½ כוס אבקת סוכר

אופן ההכנה:
מערבבים את כל חומרי הבצק בקערה או במערבל חשמלי עד לקבלת בצק אחיד וחלק. אם צריך מוסיפים מעט קמח.
למלית: מבשלים בסיר את התמרים עם מיץ התפוזים והמים ומניחים על להבה בינונית. מוסיפים את שאר החומרים ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.

מחלקים את הבצק ל־4־3 חלקים שווים, מרדדים כל חלק על משטח מקומח ומורחים עליו חלק מהמלית. מגלגלים את הבצק לגלילה.
מניחים את הגלילות ברווח זו מזו בתבנית אפייה משומנת היטב או מרופדת בנייר אפייה. מסמנים בסכין משוננת את פרוסות העוגיות בעובי 2 ס"מ ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (180 מעלות ) כ־30־25 דקות. במידה שרוצים לקבל מרקם פריך יותר ממשיכים לאפות בטורבו עוד 10־5 דקות לקבלת המרקם הרצוי. מוציאים מהתנור ובעודן חמות בוזקים (אם רוצים) אבקת סוכר.

מצננים וחותכים לפרוסות. שומרים בצנצנות בעלות סגירה הרמטית או בכל כלי אחסון אחר. עוגיות אלו נשמרות היטב עד שלושה שבועות. ד