עוגות בחושות הן עוגות נהדרות, לא רק בגלל טעמן הנפלא, אלא גם משום שהכנתן קצרה, פשוטה וללא פעולות מורכבות. די בכמה חומרים בסיסיים, ערבוב, תנור, וניחוח נפלא עוטף את הבית.

הרעיון הגאוני בהכנת עוגות בחושות הוא ערבוב החומרים היבשים בקערה אחת, ערבוב נוזלים בקערה שנייה ואיחודם לבלילה חלקה. בוחשים בקלילות והפלא נוצר. אין צורך במערבל (אלא אם אתם ממש מתעצלים), בקרמים ובהקצפות. מספיק מטרפה או כף גדולה.

מוסיפים את התוספות: פרי, שוקולד, אגוזים, חמוציות ופירות מסוכרים, אפילו פירות מיובשים, ושולחים הכל לתנור, ושם קורה הפלא ללא שום עזרה. אני אוהבת להתחיל את האפייה בחום גבוה כדי לקבל את התפיחה הגבוהה האמצעית ואת הבקע שנוצר בעוגה. אם אתם מעדיפים אותה חלקה ולא עם בקע, הקפידו לאפות בחום נמוך של 170 מעלות וזמן ארוך יותר.

למתכונים נוספים של פסקל היכנסו לאתר של פסקל

כולה רושם: מתכון קליל לפוקאצ'ה טעימה שתמיד סוחטת מחמאות  
נשארה לכם בירה במקרר? קבלו מתכון לקדירת בקר עסיסית בבירה

תפוחים (צילום: פסקל פרץ-רובין)
תפוחים (צילום: פסקל פרץ-רובין)

עוגת תפוחים עסיסית

החומרים (ל־2 תבניות קטנות של אינגליש קייק או אחת גדולה):
2 כוסות קמח לבן או קמח כוסמין
¼ כוס עמילן תירס (קורנפלור)
½ כפית אבקת אפייה
1 כפית סודה לשתייה
½ כפית קינמון טחון
½ כפית גי'נגר טחון
½ כפית מלח
100 גרם חמאה רכה (גרסת פרווה - מחמאה)
1 כוס סוכר חום או דמררה
¼ כוס דבש
¼ כוס סילאן
2 ביצים בינוניות
1 כוס תפוחי עץ מגוררים
¼ כוס חלב (בגרסת פרווה חלב שקדים, מיץ או סויה)
100 גרם שוקולד צ'יפס או נטיפי שוקולד או שוקולד מריר קצוץ
חופן אגוזי מלך, שקדים מולבנים פרוסים או אגוזי פקאן גרוסים

לעיטור:
¼ כוס שקדים מולבנים פרוסים או כל אגוז אחר שבו השתמשתם במתכון
או ¼ כוס אבקת סוכר לבזיקה בתום האפייה

תפוחים (צילום: פסקל פרץ-רובין)
תפוחים (צילום: פסקל פרץ-רובין)

אופן ההכנה:
1. מחממים את התנור לחום בינוני של 180 מעלות, משמנים ומקמחים את התבניות.
2. בקערה בינונית מערבבים היטב את כל החומרים היבשים: הקמח, הקורנפלור, אבקת האפייה וסודה לשתייה, התבלינים - קינמון, זנגביל ומלח.
3. מניחים בקערת מערבל חשמלי עם וו גיטרה את החמאה ומערבלים תוך הוספה הדרגתית של הסוכר, מערבלים עד לקבלת עיסה קרמית. מוסיפים את הדבש, הסילאן והביצים וממשיכים לערבל לקבלת עיסה אחידה וחלקה. מוסיפים את התפוחים המגוררים, מערבלים (או מערבבים ידנית) במהירות נמוכה ומוסיפים בהדרגה ולסירוגין את תערובת הקמחים, החלב ונטיפי השוקולד. מבליעים הכל יחד לעיסת בצק חלקה.
4. מעבירים את הבצק לתבנית אחת או שתיים קטנות ומשטחים. מפזרים על פני העוגה שקדים מולבנים או אגוז אחר.
5. מכניסים לתנור שחומם מראש ואופים במשך כ־25־20 דקות עד לקבלת גוון חום זהבהב או עד אשר קיסם הננעץ במרכז העוגות יוצא נקי ולח במעט. מוציאים ומצננים. בוזקים מעל אבקת סוכר ומגישים. 

טיפסקל

העוגות הבחושות הטובות ביותר הן אלו שמוסיפים להן פירות טריים. הם מעשירים את העוגות ומקנים להן עסיסיות ורכות נהדרת. אפשר להחליף את התפוחים באגסים, שזיפים, בננות, דלועים, גזר ועוד. עוגה עם פרי בדרך כלל דחוסה ועשירה בקוביות או פרוסות פרי והיא מעט כבדה. אם מעוניינים בעוגה אוורירית יותר, רצוי מאוד להקציף את הביצים עם הסוכר ולהוסיף את שאר החומרים.