האם חברת רד בול תפצה את לקוחותיה על כך שלא העניקה להם כנפיים? בעקבות תביעה משפטית שהוגשה נגדה, הגיעה חברת המשקאות לפשרה, ולפיהתשלם פיצויים בשל הטעיה בפרסום.

על פי ההסכם, כל צרכן שרכש בארה"ב פחית רד בול בין 2002 ל-2014 זכאי לפיצוי בסך 10 דולר במזומן או מוצרי רד בול בשווי 15 דולר. ב-1 במאי 2015 יתקיים שימוע שיקבע אם ההסדר שאליו הגיעו הצדדים יאושר.

באוגוסט האחרון תבע גבר אמריקאי את רד בול בדרישה לפיצוי כספי של יותר מ-13 מיליון דולר. בתביעתו טען כי מאז שנת 2002 הוא נוהג לשתות את המשקה המסוכר, ואולם לא זאת בלבד שלא הצמיח כנפיים (הסלוגן של החברה הוא "רד בול נותן לך כנפיים" - ל"נ), אלא שטענות החברה, שלפיהן המשקה מעניקרמת ריכוז, ביצועים משופרים ומהירות תגובה גבוהה יותר, הן הטעיה ואינן מגובות בעובדות.

אף שהסכימה לפשרה כדי להימנע ממשפט, הדגישה רד בול כי השיווק שלה נאמן ומדויק, ושללה כל טענה בנוגע להטעיה. מיליוני לקוחות אמריקאיםנרשמו בשבועות האחרונים לאתר אינטרנט מיוחד, שהוקם כדי לתבוע את הפיצויים, וקרס כמה פעמים בעקבות העומס.


רד בול עושה לך פיצוי. צילום: רויטרס