שירה כוכבי, אמנית בת 22 מירושלים שמעולם לא למדה אמנות באופן פורמלי. את האהבה לציור, קיבלה מאביה יובל, שהיה מצייר בבקרי שבת ולו מסעדה ותיקה בירושלים "ג'ורג'י". הוא למד לצייר מאביו, ג'יקה ז"ל, שהיה אמן בחסד שצייר יצירות אמנות על קירות של מסעדות ומבנים ברחבי ירושלים ויצר פריטי אמנות גם לפי הזמנה, כמראות ופרטי עיצוב לבית. כל האמנות הזאת חילחלה אל שירה וכיום בגיל 22 היא כבר אחרי כמה פרויקטים אותם הציגה בהזדמנויות שונות.

המלחמה לא הותירה אותה אדישה, ובעקבותיה היא יצרה 33 יצירות דיגיטליות בסגנון קומיקס אמריקאי: דני קושמרו, תמיר סטיינמן, נועה תשבי, יוסף חדאד, קפטן ביידן, רחל והעוגיות, קהילת הנובה, סוגיית גיוס החרדים, החטופים והחייל הישראלי האמיץ - כולם יוצגו בתערוכה פתוחה לקהל הרחב ב"קולנוע פאר" שתפתח ביום חמישי הקרוב 10 באוקטובר. 

רחוב עזה הפך לרחוב נובה לזכר הקהילה שנרצחה בה גם סיון שהרבני ז''ל (צילום: שירה כוכבי)
רחוב עזה הפך לרחוב נובה לזכר הקהילה שנרצחה בה גם סיון שהרבני ז''ל (צילום: שירה כוכבי)

רחל והעוגיות בתערוכת קומיקס בקולנוע פאר  (צילום: שירה כוכבי)
רחל והעוגיות בתערוכת קומיקס בקולנוע פאר (צילום: שירה כוכבי)

כוכבי: "הסדרה הראשונה שאיירתי, 'חרבות ברזל', הייתה דווקא אופטימית, עם אלמנטים של גיבורי על וניצחון. כששמעתי שסיון שהרבני ז"ל, חברה שהכרתי בצבא נרצחה במסיבת הדמים, בור ענק נפער בי וכל האופטימיות שהייתה לי בראש בשנייה נעלמה והפכה לפסימיות וכעס מאוד גדולים שהביאו איתם את סדרת 'חטופים', החלק המציאותי והכואב של המלחמה. המשך הסדרה הוא פשוט המשך החיים – כל מה שקורה כאן, כולל המתקפות האיראניות, חיזבאללה ולצערי עדיין, הימצאות 101 חטופים בגיהנום עזה. אני מקווה שבקרוב יגיע היום בו כולם יחזרו והאיורים האלה יוכלו להפוך להיסטוריה הקשה שלנו ולא להשאר בהווה".

שירה כוכבי בתערוכת קומיקס בקולנוע פאר (צילום: יחצ)
שירה כוכבי בתערוכת קומיקס בקולנוע פאר (צילום: יחצ)

ינקי אובזילר מנכ"ל קולנוע פאר: "אנחנו בקולנוע פאר גאים לארח את תערוכת 'חרבות ברזל' של שירה כוכבי. יצירותיה נוגעות ללב ומעוררות מחשבה. היא מצליחה, בגילה הצעיר, לתפוס את רוח התקופה ולתרגם אותה לשפה ויזואלית עוצמתית. התערוכה הזו היא לא רק תערוכת אמנות, היא אירוע תרבותי חשוב. היא מזמינה אותנו להתבונן פנימה, להרהר על מה שקרה וקורה, ולנסות להבין את עצמנו ואת העולם סביבנו במציאות בלתי אפשרית".

את האיורים יהיה ניתן לרכוש בקולנוע פאר ביום המכירה או דרך האינסטגרם של שירה כוכבי

תערוכת חרבות ברזל של שירה כוכבי בקולנוע פאר. ישעיהו 1 תל אביב. יום חמישי 10.10 ויום ראשון 13.10 בין השעות 9:00-20:00. פרטים נוספים באתר