פרשה אלימות קשה, שבמרכזה שלוש קטינות המטילות אימה על שתי קטינות אחרות, נמצאת בימים אלו בחקירת משטרת פתח תקווה. המשטרה חוקרת מסכת של איומים ברצח על שתי הקטינות, בנות דודות, בשל תגובה ביקורתית לכאורה שהעלתה אחת מהן ברשתות החברתיות. מאז החלה הפרשה, מסתגרות שתי הקטינות בבתיהן, לא מגיעות לבית הספר ולא יוצאות למפגשים חברתיים. אחת מהן, המוכרת כנכה על רקע נפשי, שרויה בחרדה עמוקה.

בבית הספר שבו לומדות שתי הנערות ואחת המאיימות לא נקטו עד כה באמצעים ולא הישהו את אותה תלמידה, למרות חומרת ההתבטאויות האלימות. תלמידה נוספת לומדת באחת מחטיבות הביניים בעיר ואילו החברה השלישית נפלטה ממסגרת חינוכית. 

הסיפור החל בהודעה שפרסמה אחת המעורבות באינסטגרם, ובה ביקשה לדעת מי חברה טובה. אחת הבנות המאוימות מיהרה להגיב "אני חברה טובה, אבל לא חושבת שאת". העקיצה הזאת גררה תגובה בלתי מידתית מצדה של אותה קטינה, ואליה הצטרפו שתי קטינות נוספות, תוך קריאה לרצוח את הנערה, פשוטו כמשמעו.

ביום רביעי שעבר עברה הפרשה לפסים אלימים יותר, גם אם באופן מילולי, שכללו איומים וקללות. בהודעות וואטסאפ בין המאיימות נכתב, בין השאר: "ואז נבוא אני, את ו..., ונפוצץ אותה במכות. אני לא עוזבת אותה עד שאני רואה שהיא מותשת. בקיצור נזיין אותה ותדאגי לצלם. אבל נעשה לך שיחה אחרי המכות. ואם היא תדבר מילה, בפעם הבאה זה יהיה דקירות.. נגיד לה בפעם הבאה שזה ייגמר בדם ולא בבוקסים ובעיטות. שורפות לה את כל הפנים".

בת דודה של הקורבן בפרשה, שניסתה להרגיע את הרוחות ולהרגיע את ההתלהמות, הפכה גם היא למאוימת, ובשל כך גם היא לא הולכת לבית הספר. "אני לא מבינה למה מנהל התיכון לא עשה דבר ולא השעה את אותה תלמידה, ולמה המשטרה לא עצרה אותן לחקירה באופן מידי, נוכח הסיכון העולה בסיפור הזה. גבו מאיתנו עדות במשך שעתיים. הבת שלי בהיסטריה. היא מוכרת כנכת נפש ועכשיו זה פשוט הורס אותה. למה הבת שלי צריכה לפחד לרדת למטה או להגיע לבית הספר. איפה החוק? איפה מערכת האכיפה? איפה מנהל החינוך של העירייה ומשרד החינוך? איך יכול לקרות, שנערות יטילו אימה בצורה כזאת, ואיש לא יעשה דבר?", זועקת אמה של אחת התלמידות המאוימות.

מבית הספר נמסר: "מדובר באירוע שהתרחש מחוץ לבית הספר, לאחר שעות הלימודים, בין קבוצת נערות, שחלקן לא לומדות בבית הספר. פרטי האירוע מצויים בחקירת משטרה, ובית הספר יפעל בהתאם לממצאיה".

מהעירייה נמסר: "מדובר במקרה נקודתי, שהתרחש מחוץ לכותלי בית הספר. מאז קבלת הדיווח, כל גורמי החינוך הרלוונטיים בבית הספר מטפלים בו, בהתאם לנהלים ומול הגורמים הרלוונטיים, לרבות משרד החינוך והורי התלמידות המעורבות. גורמי הרשות ילוו את המשך הטיפול בנושא ויעשו כל שניתן כדי שאירוע דומה לא יחזור על עצמו".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהוא. עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה, במסגרתה יבוצעו כל הפעולות הנדרשות, ביסודיות וברגישות הנדרשת". ואכן, בתום חקירה באזהרה במחלק הנוער של משטרת פתח תקווה, הוצא ביום ראשון צו הרחקה לשלוש הקטינות, החשודות כי איימו לרצוח קטינה ולפגוע בבת דודתה.

לאחר הוצאת צו ההרחקה, אמרה המאוימת: "אני מעבירה מסר לכל הבנות, שלא למהר ולהגיב ברשת, כי גם תגובה סתמית ומיותרת עלולה להיגרר לאירוע כה חמור ולהיות סכנה ממשית לחייהן, בדיוק כמו שקורה לי היום. אני חוששת ומבוהלת, וזה לא שווה את זה". אימה הוסיפה: "אחרי שהחלטתי לפוצץ את הסיפור הזה ולהביע את הכאב שלנו, אני מרגישה בטוחה. אני מודה למשטרה שמנהלת את החקירה ביסודיות, ומבינה שמדובר באירוע חמור ביותר".