"עברנו שנה מטורפת בשוק הנדל"ן הישראלי, מלחמה, מחסור בעובדים, זינוק בעלויות הבנייה, התייקרות משמעותית בעלויות המימון עקב העלייה בריבית, וכל זאת עם ממשלה מקרטעת, וגזירות וגחמות חדשות לבקרים מהרשויות המקומיות. אבל למרות כל אלה, אנחנו הקבלנים והיזמים בפתח תקווה, מלח הארץ, ממשיכים לבנות ולפתח את ארצנו", כך אמר אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים פתח תקווה, בכנס השנתי שקיים הארגון.

"כל מה שאנחנו רוצים זה שיאפשרו לנו לבנות, וגם להתפרנס בכבוד. אנו מבקשים מהממשלה ומהרשות המקומית לעודד את ענף הבנייה בפתח תקווה ובכלל, לא לדכא אותו באמצעות גזירות וגחמות כאלה ואחרות של מקבלי ההחלטות. הענף דורש יציבות וראייה לטווח ארוך תוך שקלול כל המשתנים. יש מי שיבנה, יש רצון ויש יכולת, צריך גם תמיכה ועידוד ממשלתי, ולכל הפחות שלא יפריעו לנו", הוא הוסיף.

דינוביץ' קרא לממשלה ולרשות המקומית לעודד את ענף הבנייה בפתח תקווה ובכלל, ולא לדכא אותו באמצעות גזירות שונות. הוא נתן כדוגמא את התיקון לחוק העזר העירוני שביצעה העירייה, המייקר ב-140% ואף יותר את היטלי הפיתוח שנדרשים קבלנים לשלם לעירייה בתמורה להיתרי בנייה.

בכנס נשאו דברים גם רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה; יגאל סלוביק, מנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ; דוד יהלומי, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל; ואורי יוניסי, ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי.

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הביע חשש כי התעריפים החדשים יתגלגלו לרוכשי הדירות וקרא למדינה לייצר תנאים שיעודדו בנייה מוגברת.

רמי גרינברג, ראש העיר, הגיב כי התיקון לחוק העזר מתחייב על ידי משרד הפנים והביע תקווה להגיע לנוסח מוסכם. הוא גם סקר את תוכניות הפיתוח העתידיות של העיר.

בפאנל שהתקיים בנושא התחדשות עירונית, דנו המשתתפים בחסמים ובפתרונות אפשריים לענף, כולל הצורך בהכשרת כוח אדם מקומי והתמודדות עם אתגרים כלכליים ורגולטוריים.