גבעתיים, הרצליה, חוף הכרמל, כפר סבא, מודיעין-מכבים-רעות, ראשון לציון, רמת גן, רמת השרון, רעננה ותל אביב דורגו בעשירייה הראשונה במדד הרשויות המקומיות המובילות ביחס ללהט”ב. כך מסרה האגודה למען הלהט”ב.
במדד האגודה צוין כי בקרב ערים ומועצות מקומיות קטנות (מתחת ל-100 אלף תושבים)מצטיינות נמצאת עיריית גבעתיים, שהפגינה הישגים בכל תחומי החינוך, הרווחה, הנראות, התרבות והתשתית. “העירייה הקימה מרפאה למשפחה הגאה, והייתה העירייה הראשונה שאישרה רישום זוגיות ללהט”ב, ודואגת לעמדה מאוישת על ידי עורך דין המאפשרת רישום חינמי”, צוין בנימוקים.
בקרב ערים גדולות (מעל ל-100 אלף תושבים), מצטיינת, על פי המדד, עיריית רמת גן, שעורכת עשרות פעילויות ייעודיות למגוון האוכלוסיות בקהילה הגאה, כולל הקהילה הרוסית והדתית, תוך הגנה על נראות להט”בית יוצאת דופן, גם כתגובה ציבורית לפשעי שנאה.
על עיריית תל אביב נכתב במדד כי היא פתחה את המרכז הגאה החדש בגן מאיר בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, ומספקת מגוון שירותים ייעודיים עבור קבוצות שונות בקהילה הגאה, ובהן הקהילה הטרנסית, הערבית, הדתית, גיל הזהב וחברי קהילה במצבי סיכון שונים.
בקרב המועצות האזוריות (מעל ל-100 אלף תושבים) מצטיינת המועצה האזורית חוף הכרמל, שעל פי המדד המשיכה להפגין התקדמות בעשייה למען הקהילה הגאה, ערכה שינויים במבנה הארגוני ופיתחה תשתיות נוספות לטובת הקהילה.
במסגרת מדד הגאווה הוענקו “ציונים לשבח” עבור רשויות מקומיות שקידמו את צורכי הקהילה הגאה באופן מיוחד.

מנתוני המדד עולה כי ב-82.5% מהרשויות שנמדדו קיימת אסטרטגיה מתוקצבת למען הקהילה שדרישותיה מומשו (לעומת 69% בשנה הקודמת).
80% מהרשויות שנמדדו היו פעילות בנושא הקהילה הגאה שלא בחודש הגאווה, ב-75% מהרשויות שנמדדו מאוישת משרת עו”ס להט”ב (לעומת 63% אשתקד).
עוד עולה מהמדד כי 80% מהרשויות שנמדדו תלו דגלי גאווה או שילוט ייעודי בחודש הגאווה (לעומת 46% בשנה הקודמת), וב-81% מהרשויות שנמדדו יש אחראי להט”ב בשירותי הפסיכולוגי החינוכי.
בין נציגי הרשויות המצטיינות שקיבלו תעודת הוקרה מנשיא המדינה יצחק הרצוג על פעילותם לקידום הלהט”ב, הייתה ממלאת מקום ראש עיריית גבעתיים אור-לי ניב, ששכלה את בנה הלוחם עומרי ניב פיירשטיין ז”ל בשבת השחורה ב-7 באוקטובר ונאבקה להוספת שמה של בת הזוג שלה, אמו הנוספת של עומרי, על כיתוב מצבת בנה.
“גבעתיים הפכה לבית עבור הקהילה הגאה. המטרה שלנו היא להפוך את חיי הקהילה הגאה בעיר לשווים ורגילים” ציינה ניב. “עומרי לחם במחבלי חמאס שניסו לחדור לבסיס זיקים, פינה פצועים והציל חיים. עומרי נולד למשפחה בת שתי אמהות, מיכל ואני, אבא קובי ושתי אחיות - מאיה ומיקה. ביחד אנחנו משפחה אחת רגילה לחלוטין, והתעקשנו שהמצבה שלו תבטא את דרך חייו. הצוואה של עומרי היא לחיות טוב ולטרוף את החיים. המוטו שלו היה ‘חיה ותן לחיות’. עומרי גדל בבית שוויוני - ונהרג בקרב שוויוני של לוחמים ולוחמות”.
נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: “בתוך המציאות הכואבת והמאתגרת שהמלחמה מביאה עמה, יש גם אינספור הזדמנויות להתבונן על יופייה של החברה הישראלית, מרובת הגוונים והפנים. חודש הגאווה הוא הזדמנות כזו. השבר שפקד אותנו מאז 7 באוקטובר הותיר פצעים וטראומות רבות, ומאידך - הוא הציף לפני השטח גיבורים מפעימים".
יו”ר האגודה למען הלהט”ב הילה פאר אמרה עוד: “המלחמה חשפה את הפער הבלתי נתפס בין התגייסות הקהילה הגאה למאמץ המלחמתי לבין היעדר הזכויות המלאות בחיים האזרחיים. מול פער זה ניצבות רשויות מקומיות שנושאות על דגלן את ערכי השוויון, ליברליות וסובלנות מכל הקשת הפוליטית, ועומדות לצד קהילת הלהט”ב כחומה בצורה. יש לנו עוד דרך ארוכה ומשמעותית לעשות עד שנגיע למרחב בטוח ושוויוני בכל הארץ, ואנחנו צועדים וצועדות לשם ביחד עבור כל נער ונערה להט”ב בישראל, שגם להם מגיע להיות מי שהם, איפה שהם”.