פרויקטים ענקיים, בעלות מוערכת של כ-2 מיליארד שקל, אמורים להפוך את פארק אריאל שרון לגדול ביותר במזרח התיכון ובין הגדולים בעולם, בשטח כולל של כ-8,400 דונם.
שנת 2024 תסתיים על פי הצפי עם כמיליון מבקרים בפארק, ולאחר תום העבודות, שמבוצעות בהדרגה בפריסה לאורך כחמש שנים, יבקרו בפארק יותר מ-3 מיליון איש בשנה.
הפרויקט המרכזי, שהעניק רוח גבית לפיתוח הפארק המטרופוליני, הוא מאגר ניקוז לשליטה בנחל איילון ולמניעת הצפות. עבודות העפר המורכבות והקמת הסכר, שעלותן מוערכת בכ-1.4 מיליארד שקל ואשר אמורות להסתיים ב-2026, מבוצעות על ידי חברת נתיבי ישראל כחלק מפרויקט הקמת מסילת הרכבת הרביעית לאורך נתיבי איילון, שאמורה ליצור גידול משמעותי בתנועת הרכבות ובתדירותן.
במקביל, מקודמים פרויקטים נוספים בפארק אריאל שרון: הקמת אגם מים מלאכותי, בשטח של כ-90 דונם, שבו יהיו פעילויות שיט ונופש.
בסמיכות יוקם אמפי למרגלות הר חירייה, שיוכל לאכלס במופעים כ-35 אלף צופים.
כמו כן, יוקם אמפי מקורה, אשר יכלול כ-5,000 מקומות ישיבה נוספים. 
התוכניות גם כוללות הקמת טיילת לאורך האגם להולכי רגל ורוכבי אופניים ופיתוח סביבתי בכל המתחם הענק של הפארק, שיכלול בין היתר נטיעות של כ-8,000 עצים. הטיילת תכלול לאורכה מסעדות וחנויות.
מנכ”ל פארק אריאל שרון דן ליכטמן ציין עוד כי גם יקודמו תוכניות להקמת מתחם קמפינג וקרוואנים בשטח של כ-40 דונם ובית מלון. “המתחם יהפוך למוקד תיירותי אטרקטיבי”, הוא סיפר במהלך סיור מיוחד במרחבי השטחים הענקיים של הפארק.
במסגרת התוכניות, יבוצעו קידוחי שלוש בארות מים נוספות במתחם הפארק, לצד שתי הבארות הקיימות, וזאת במטרה ליצור אספקה עצמית של המים לצמחייה והאגמים.
במקביל לעבודות הפיתוח, יימשכו עבודות שיקום ואיטום הר הזבל חירייה, שמהווה נקודת תצפית מרשימה למרחקים.
התוכניות גם כוללות הקמת חניונים מקורים לכ-6,500 מקומות ומערך שאטלים פנימי. במתחם החניון יותקנו מערכות פוטו-וולטאיות לייצור חשמל מאנרגיה סולארית, שייצרו כ-12 מגה-וואט, וכן עמדות טעינה לכלי רכב.
פרויקט ייחודי נוסף יהיה בשחזור אתר “בני ברק העתיקה” שבפאתי הפארק והקמת בית מורשת אריאל שרון, שיכלול מרכז מבקרים ואודיטוריום.
במתחם הכניסה הצפוני לפארק אריאל שרון מתוכננים להתקיים בעתיד יריד אומנים ושוק איכרים והמשך פיתוח הפארק כמרכז צפרות ופנאי.
תוכנית נוספת שבשלבי בחינה היא ליצור חיבור בין פארק אריאל שרון לפארק הלאומי ברמת גן, באמצעות הקמת גשר הולכי רגל ושינוי המיקום של חומת הספארי בחלקה הדרום-מערבי. הפרויקט יבוצע כחלק מהתוכנית ליצירת כניסה נוספת לספארי דרך כביש 461.
במקביל, גם יש כוונה ליצור בעתיד חיבור בין פארק אריאל שרון לפארק המתוכנן מזרחית לכביש 4, בשטח השיפוט של אור יהודה.
“מדובר בפרויקטים, שיהפכו את הפארק למתקדם וידידותי יותר למבקרים, ויצעידו אותו לעתיד כפארק מטרופוליני מודרני ומתקדם”, ציין ליכטמן על רקע קו הרקיע המרשים, הנצפה ממרפסת התצפית לעבר גוש דן, שבסמיכות אליה נמצא מתחם ההופעות “קו הרקיע”.