עיריית גבעתיים תציב עשרות חניות "אקספרס" מהירות לכלי רכב באזורים מרכזיים בעיר – ברחובות כצנלסון, ויצמן וסירקין.

חניות האקספרס שיופעלו בשלב הראשוני כפיילוט, יאפשרו חנייה חופשית, ככל הנראה למשך 30-20 דקות. זאת, במטרה לאפשר שחרור מקומות חנייה ומתן אפשרות לנהגים לבצע קניות, ללא הצורך בחיפוש אחר מקום חנייה פנוי.

ההערכות הן שחניות האקספרס, שהמודל שלהם כבר פועל ברחובות ביאליק והרצל ברמת גן, גם יסייעו לבעלי עסקים, מאחר ויותר לקוחות יוכלו לבצע קניות, דבר שכיום נמנע מהם לעיתים מהם בשל מצוקת חנייה.

האכיפה מבוצעת באמצעות מצלמות ונהג רכב המחנה ורכב שיחנה מעבר לזמן המותר, יקבל קנס כספי.

"החניות המהירות נועדו לסייע לעסקים, כדי שתהיה תחלופה גדולה יותר של כלי רכב וגם לתושבים ולמבקרים שתהיה להם אפשרות נוחה יותר להגיע לזמן קצר ולבצע את הקניות", ציין ראש עיריית גבעתיים רן קוניק. "כבר בקדנציה הקודמת הוחלט בעירייה לבצע את הפיילוט וכעת אנחנו מיישמים את ההחלטה. לאחר הפיילוט הראשוני, יוחלט על ההמשך".

ראש האופוזיציה בעיריית גבעתיים, סיון גולדברג, אמר בעקבות האישור במועצת העירייה להפעלת חניות האקספרס: "אני שמח שהיוזמה שקידמתי בתפקידי הקודם כסגן ראש העירייה ומחזיק תיק החדשנות, יוצאת סוף סוף לדרך. 'חניית אקספרס' היא פתרון חדשני, שיביא ערך אמיתי לתושבים ולעסקים בגבעתיים. זוהי דוגמה מצוינת לחשיבה מחוץ לקופסה בפתרון אתגרים עירוניים ואני שמח לראות שגם מהאופוזיציה ניתן להוביל שינוים משמעותיים ולקדם את העיר".

קוניק הבהיר, כי היוזמה היא של הנהלת העיר. "עם כל הכבוד לאופוזיציה, על הדברים האלה הוחלט עוד בקדנציה הקודמת ואנו מיישמים אותה".