“המרכז הקהילתי רמת השקמה, שעבר מהפך בשלוש השנים האחרונות, הפך לחלון הראווה של המתנ”סים במרכז”, אמר יו”ר הנהלת המרכז הקהילתי רמת השקמה שחר רובין.
רובין, מנהל פרויקטים בעיריית רמת גן, הנחשב כאחד מהאנשים המקורבים לראש העירייה כרמל שאמה כהן, הגיע לרמת גן עם ניסיון מוניציפאלי כאשר כיהן לפני הגעתו במשך כ-14 שנים כסגן ראש עיריית נס ציונה וכמחזיק תיק הנוער והצעירים. “היעד היה לתת מענים לנוער, לצעירים ולאזרחים הוותיקים במרכז הקהילתי רמת השקמה”, הוא ציין.
בשלוש השנים האחרונות, מאז כניסתו של רובין לתפקיד, התקציב של המרכז זינק מ-6 מיליון שקלים לכ-14 מיליון שקלים.
כחלק מהשינוי, הוכנסו תכנים חדשים, הכוללים בין היתר חוגי מתמטיקה ואנגלית לכל הגילים, מתלמידי בתי ספר ועד לאזרחים ותיקים. 
“המרכז, שרשומים בו יותר מאלף איש בחוגים והוא שוקק חיים, הפך מפיל לבן למרכז שסוחף אליו תושבים לא רק מרמת השקמה, אלא גם מאזורים אחרים בעיר ואף מתל אביב. לקייטנות הקיץ נרשמו כ-800 ילדים”, ציינה מנהלת המרכז הקהילתי רמת השקמה עדי אמון-סיידון.
היא הדגישה כי זה המרכז היחיד בעיר שאינו פועל במסגרת הרשת של החברה למתנ”סים הארצית.
“התנופה התרחשה הרבה בזכות הפוקוס של העירייה וראש העיר בפרט, במתן פוקוס לפיתוח המרכז”, ציינו רובין ואמון-סיידון. “ראש העירייה, שגדל בשכונה, מעורב ושותף בכל התהליכים”.
לדבריהם, שירותי המרכז הונגשו לציבור, והמקום עבר מתיחת פנים מסיבית ומשמעותית. 
“לצד המשאבים לפיתוח המבנה של המקום, המרכז החל להציע מגוון פעילויות קהיליות, כמו ‘הקמפניג האורבני’ המתקיים במקום ומפגיש תושבים ללילה משותף קרוב לבית, ופרויקטים ייחודים נוספים, כמו ‘נשים עושות שכונה’ ו’משפחה בשכונה’”, הם מספרים עוד. “במקום גם פועל מרכז למיצוי זכויות, ומתקיימים במקביל לחוגים קורסים לבני נוער ומסגרת להשתלבות התנדבותית”.
אמון סיידון ציינה עוד כי התקופה של מלחמת חרבות ברזל הביאה עמה אתגרים רבים, אבל מאידך זו הייתה הזדמנות להגדיל עוגנים שמייצרים ביטחון ושייכות.