הוועדה המחוזית אישרה את הבקשה להיתר לבניית מאגר מים במצפור המרי. במטרה למקסם את התועלת העירונית מהפרויקט, החליטו עיריית גבעתיים ותאגיד מי גבעתיים כי מתחם המאגר יפותח כגן ורטיקלי שהינו חלק מרצף הגנים שבגבעת קוסלובסקי: גן העלייה השניה, גבעת קוסלובסקי ומצפור המרי.

בגן יהיו מספר מרחבים שונים באופיים ובשימושם והכוללים את הרחבת המצפור הקיים אל עבר קו הרקיע המערבי, מערכת גנים ופינות ישיבה המלווה את הירידה לרחוב הראל ובהם גינות קהילתיות ועירוניות כיתת לימוד פתוחה ותעלת מים פתוחה ובנוסף, בתחתית המצפור, פיתוח גן משחקים לילדים. המאגר יהיה מונגש וניתן יהיה להגיע לכל מקום מחלקו התחתון או העליון. בנייתו של המאגר תחל במהלך 2025 ותארך כשנתיים.

מאגר המים של מצפור המרי הינו מתקן הנדסי המהווה תנאי להתפתחותה של העיר. הוא יוקם על ידי תאגיד "מי גבעתיים", יהיה שקוע בתת הקרקע ויפרס על פני רדיוס של 21 מטרים ובעומק של עשרה מטרים. המאגר יוכל להכיל כ-10,000 קוב מים. לכשיוקם, יבטיח המאגר את המשך התחדשות העיר, ימנע הפסקות מים בשגרה ובחירום וישפר משמעותית את רציפות אספקת המים בעיר בכל השנה, ובכלל זה גם בימי הקיץ החמים בהם הצריכה גבוהה מהממוצע. המאגר תוכנן על ידי אדריכל הנוף רם אייזנברג והאדריכל איתי הורביץ.

"זו אחת ההחלטות הכי חשובות שהעיר גבעתיים קיבלה ב-50 השנים האחרונות, כיוון שהיא נותנת פתרון לאספקת המים בעיר בעת שגרה ובמיוחד בעת חרום. לאור הצמיחה המשמעותית בכמות התושבים בעיר, החלטת הועדה המחוזית תאפשר לגבעתיים להמשיך להתפתח ולהתחדש", אמר רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים שמכהן גם כיו"ר ועדת התכנון והבנייה העירונית. "בגבעתיים כמעט ואין שטחים פנויים לפיתוח ועל כן החלטנו לפתח את המאגר בנקודה הגבוהה ביותר בגוש דן, עם קירוי של גינה ופארק ייחודיים לרווחת התושבים. העבודות תמשכנה כמה שנים טובות, כולל מול עיריית תת אביב שחלק מהשטח בגבעת קוזלובסקי נמצא בבעלותה. אני רוצה להודות לתאגיד מי גבעתיים על שיתוף הפעולה ההדוק בפרויקט משמעותי זה".

מהנדס עיריית גבעתיים, שגיא תמרי, הוסיף: "בניית מאגר מצפור המרי היא פרויקט הנדסי מורכב, אך אנו נחושים להוציא אותו לפועל בצורה מיטבית. בניית המאגר תתבצע תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחסכוניות באנרגיה, תוך שימת דגש על פיתוח סביבה ירוקה מוצלת ומזמינה לתושבי העיר. היה לימון, היום עשינו לימונדה!"