“אנחנו נהיה כתף תומכת לכל עובד שיעשה את עבודתו נאמנה, ולא ניתן יד לפגיעה בעובדים”, אומר ל”המקומון” היו”ר החדש של ועד עובדי עיריית גבעתיים - יניב שרוני, שנבחר לאחר מהפך דרמטי.
“אני מצפה להתחיל במשא ומתן עם הנהלת העירייה על הסכם עבודה, כדי שעובדים לא ייפגעו בשכרם ובתנאי עבודתם”, הוא מציין. “אני בקשר הדוק עם יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד”.
שרוני חולל מהפך מפתיע בבחירות כאשר נבחר לראשות ועד עובדי עיריית גבעתיים במקום פיני אדרי, שכיהן בתפקיד במשך שנים ארוכות. 
שרוני (50), נשוי ואב לשלושה ילדים, מתגורר בגבעתיים. “נולדתי בגבעתיים, עברנו לתקופה לרמת גן - וחזרנו לגבעתיים”, הוא מספר.
שרוני הוא דור שני בעיריית גבעתיים. אביו ישי שרעבי, שכיום בגמלאות, עבד במשך שנים ארוכות בעירייה, וגם כיהן כחבר בוועד עובדי העירייה.
“התחלתי לפני כ-25 שנים לעבוד בעיריית גבעתיים, תחילה כאחראי אחזקה במרכז הקהילתי שדה בוקר בעיר, ומשם עברתי לאגף התברואה. התחלתי כאחראי איסוף אשפה, וכיום אני מנהל מחלקת הפינוי של אגף שפ”ע”, הוא מספר. “אני מכיר כל רחוב בעיר ויודע כמה פחי אשפה יש בכל בניין”.

טובת העובדים
נפגשתי עם שרוני ב"קפה שקד", בשכונת רמת חן ברמת גן. במהלך הראיון דיבר על האתגרים המורכבים הצפויים לוועד העובדים, על רקע כוונת העירייה לבצע תוכנית התייעלות והיעדר הסכם עבודה חדש. “אני מאמין שנעבוד בשיתוף פעולה פורה לטובת העובדים, התושבים והנהלת העיר”, הוא מציין.
כ-1,200 עובדים מועסקים בעיריית גבעתיים ובחברות העירוניות - כמחציתם קבועים. על רקע גיבוש תוכנית ההתייעלות, שרוני מבין כי צפוי משא ומתן מורכב עם הנהלת העירייה.
מדוע החלטת להתמודד לראשות הוועד?
“רציתי שייכנס לוועד העובדים דם צעיר ועם מוטיבציה. אני דוגל בשינוי, והתמודדתי עם קבוצה חדשה שרצתה שינוי. חוללנו מהפך דרמטי. אני מודה לפיני אדרי על התקופה שבה כיהן כיו”ר הוועד. הוא עשה דברים טובים לאורך השנים”.
אדרי ממשיך לכהן כמנהל אגף שפ”ע בעיריית גבעתיים, שבשנים האחרונות הוביל שורה של יוזמות לשיפור חזות פני העיר.
עם זאת, לאחר הבחירות, כאשר לקבוצה שהוביל שרוני היה רוב, אדרי פרש מחברותו בוועד העובדים.
בוועד העובדים חברים כעת, בנוסף לשרוני: חיים סעידי, אבי שייזינגר, קובי גל, מיכל שטיינקלר ואבי לוי. “כל חברי הוועד פועלים בשיתוף פעולה מלא לטובת העובדים”, מדגיש שרוני.
אתה פועל בשיתוף פעולה עם יו”ר ועד עובדי עיריית רמת גן אסי אדן?
“אני ואסי חברים מאוד טובים. אסי הוא חבר שעושה רבות למען עבדי עיריית רמת גן, ויש מה ללמוד ממנו”.
בינתיים אין הסכם עבודה עם הנהלת עיריית גבעתיים.
“כולי תקווה שנגיע להבנות ולהסכם שייטיב עם העובדים. העובדים צריכים הסכם עבודה חדש. אני בקשר עם יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ומצפה להתחיל במשא ומתן. אני השליח של העובדים, ואפעל כדי שעובדים לא ייפגעו בשכרם ובתנאי עבודתם”.
הנהלת העירייה מתכוונת לבצע תוכנית התייעלות.
“כל עוד לא הציגו לי תוכנית, לא אוכל להתייחס. בינתיים לא הציגו לנו שום דבר”.
מהם היעדים שלך כיו”ר ועד העובדים?
“לדאוג לעובדים. המשאב הכי חשוב שיש לעירייה הוא העובדים שלה. תפקידם של העובדים המסורים הוא לדאוג לרווחת התושבים ולהעניק שירות מעולה לכל תושב. אנחנו נהיה כתף תומכת לכל עובד שיעשה את עבודתו נאמנה, ולא ניתן יד לפגיעה בעובדים. 99% מהעובדים מסורים ומתפקדים מצוין”.
כיצד אתה רואה את שיתוף הפעולה עם ראש העירייה רן קוניק?
“ראש העירייה מושרש בגבעתיים. הוא בא מהמערכת העירונית ומבין את מעמדם של עובדי העירייה. אני מאמין שנעבוד בשיתוף פעולה פורה, לטובת העובדים, התושבים והנהלת העירייה. מהיכרותי עם ראש העיר, אני לא מאמין שהוא ייתן יד לפגיעה בעובדים”.
שרוני מאמין שהמהפך הדמוגרפי שעוברת גבעתיים בשנים האחרונות נובע גם מרמת השירות הגבוהה שמעניקה העירייה במגוון תחומים.
“גבעתיים הפכה לעיר צעירה. צעירים ומשפחות צעירות רבות עברו לעיר בשנים האחרונות. העיר מנוהלת היטב, והעובדים הם נותני השירות”, הוא מציין ומעביר מסר: “העובדים, כולל אותי, צריכים לדעת שאנו משרתים את הציבור, וחייבים לשמור על רמת שירות גבוהה”.