בעקבות התקיפות המשמעותיות של חיזבאללה בצפון, מתקפת המנע של ישראל בלבנון ושינוי הנחיות פיקוד העורף הבוקר (ראשון), מוסדות ורשויות מגבירות כוננות. כוחות הביטחון, מד"א, מערך כיבוי והצלה ומשטרת ישראל הגבירו את רמת הכוננות שלהם לכוננות מירבית. 

הרשויות והמועצות תל אביב, רמת גן, אשדוד, פתח תקווה ורשויות נוספות קיימו הערכות מצב והודיעו לתושבים על פתיחת המקלטים הציבוריים ועל שינוי ההנחיות בעניין התקהלות, בהתאם להוראות פיקוד העורף.

החלל ה-700 מתחילת המלחמה: הותר לפרסום - סמ"ר עמית צדיקוב נפל בעזה  
הרשת גועשת: "יונית לוי באולפן בשש בבוקר! קדימה! לצאת לבזוז חנויות!"

דובר מד"א זכי הלר: כוננות שיא, מתקפת המנע של ישראל בלבנון (צילום :דוברות מד"א)

הספארי ברמת גן נסגר. פקחים וצוותי חופי איגוד ערים כינרת ביקשו מהנופשים להתפנות, עקב ההחלטה לסגור את חניוני החניונים בעקבות המצב הביטחוני בצפון. אוניברסיטת חיפה הוגיעה לסטודנטים כי לא תתקיים היום פעילות באוניברסיטה, שעוברת למתכונת עבודה מהבית, בכלל זאת ביטול מבחנים. 

נציב בתי הסוהר, רב גונדר קובי יעקובי, ערך הבוקר הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר. בצד הנחיות הערכות מבצעיות ללוחמי הכליאה והסגל, הנחה כי לאור המצב המיוחד בעורף יבוטלו כלל הביקורים ופעילויות שגרה בכלל בתי הסוהר והם יתחדשו בהתאם להערכות המצב.

פתיחת מקלטים באשדוד (צילום :דוברות אשדוד)

לשכות מינהל האוכלוסין בצפון הודיעו כי לאור המצב הביטחוני, יחידות רשות האוכלוסין שהיו אמורות להיפתח הבוקר, ולאור הנחיות פיקוד העורף לא תיפתחנה לקהל: עכו, נוף הגליל, סח׳נין ודיר אל אסד.

הנחיות פיקוד העורף לאחר המתקפה בלבנון (צילום: פיקוד העורף)
הנחיות פיקוד העורף לאחר המתקפה בלבנון (צילום: פיקוד העורף)

עמותת עלם לנוער במצבי סיכון מפעילה מענים לייעוץ, תמיכה וסיוע עקב המצב הביטחוני. ניתן לפנות לצ'אט האנונימי של עלם באתר העמותה https://www.elem.org.il, בווטסאפ במספר 054-6786776, או בשפה הערבית 054-3434588.