עיריית גבעתיים השיקה השבוע קמפיין ייחודי ומעורר מחשבה להעלאת המודעות לאלרגיות מסכנות חיים ולמחלת הצליאק, מתוך רצון לשמור על בריאות ובטיחות תושביה – במיוחד ילדי וילדות העיר.

הקמפיין כולל שילוטים המציגים סוגי מזונות שונים ועליהם המסר העוצמתי – "אפשר למות על זה, אפשר למות מזה". מסרים אלה נועדו להדגיש כי קיימים ילדים ובוגרים שעבורם מזונות מסוימים מהווים סכנת חיים של ממש ועלינו להתחשב בהם במרחב הציבורי.

במסגרת הקמפיין מוציאה עיריית גבעתיים גם סרטון אנימציה שהפיקה בשיתוף עמותת קהילתיים במסגרת פעילותה בתחום בריאות בקהילה. הסרטון הופק על ידי חברת רקורד הפקות והוא נוצר תוך שימוש בטכנולוגיית AI. הסרטון מיועד עבור התושבים הקטנטנים והוא מציג סיטואציה יומיומית בגינת שעשועים, כאשר ילדה עם אלרגיה אינה יכולה להשתמש במתקני המשחקים בגלל ילדים שאוכלים על המתקנים. בהמשך הסרטון, חבריה נחלצים לעזרתה ומנקים את הגינה מאלרגנים. גם סרטון זה מסתיים עם מסר עוצמתי – "משאירים את החטיפים מחוץ למשחק. כדי שכולם יוכלו לשחק". הסרטון נועד לעורר אמפתיה ולהוביל לשינוי התנהגותי במרחבים ציבוריים, גם של הקטנטנים וגם של הוריהם.

סיגל שפיץ טולדנו, סגנית ראש העירייה אשר אמונה על תחום האלרגיות, סבורה כי "הקמפיין יסייע בהעלאת המודעות לילדים ולבוגרים עם אלרגיות מסכנות חיים. ההסברה בעניין זה חייבת להיות מדויקת וחד משמעית ואנו כחברה חייבים להבין שיש מספר הולך ועולה של ילדים אשר נמנעים מביקור בגינה ואפילו בהצגת ילדים מתוך חשש ממשי לחייהם. אני בטוחה כי תושבי ותושבות העיר יאמצו את האמירה הברורה שבגבעתיים אנו מתחשבים בכולם ולא משאירים אף ילד או ילדה מחוץ למשחק". סגנית ראש העירייה הוסיפה כי "ברצוני להודות למור לכיש, מנהל רפואת חירום במינהל החינוך בעיריית גבעתיים, אשר מקדם את הנושא החשוב הזה בהרצאות, סדנאות ובהסברה במערכת החינוך".

בנוסף לאלה, הקמפיין ילווה גם בהצגת הילדים "רגשת", אשר עוסקת במודעות סביבתית לאלרגיות אצל ילדים, אותה תציע עמותת קהילתיים לתושבי ותושבות העיר וגם ברול-אפים שיוצבו במרכזים הקהילתיים, עם מסר ברור המבקש מהמבקרים להימנע מאכילה באולמות ובחללים משותפים במהלך האירועים השונים. בתוך כך, בתיאטרון גבעתיים כבר אימצו הודעה אשר מושמעת בתחילתן של הצגות הילדים ובה מתבקשים הילדים להגיד להוריהם שאפשר לחכות עם החטיף לאחרי המופע.

"מדובר בקמפיין משמעותי שמהווה צעד נוסף בשמירה על בריאותם של תושבי ותושבות העיר ויותר מכך, הוא קריאה חשובה לאחריות קהילתית", אמר רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים. "הסרטון אשר הופק עבור הקמפיין ישולב במערכת החינוך העירונית וישמש כהסברה בנושא אלרגיות עבור ילדי הגנים והכיתות הנמוכות בבית הספר".

הקמפיין העירוני נולד תוך שיתוף פעולה עם הורים לילדים אלרגיים, ואנשי מקצוע מתחום הבריאות והחינוך. מטרתו המרכזית היא כאמור ליצור סביבה בטוחה ומכילה לכל ילד וילדה. עיריית גבעתיים מזמינה את התושבים להצטרף ליוזמה, לקחת חלק בשיח הציבורי ולשתף פעולה כדי להפוך את העיר למקום בטוח יותר לכולם.