לצד מגדלי היוקרה בתל אביב מסתתרת עיר עם תשתית כבישים לקויה, מלאה בבורות ומהמורות שהפכו למכשול עבור רוכבי קורקינטים חשמליים. את המחיר שילם תושב העיר שנפל בעקבות מפגע בכביש ונחבל בפניו. באחרונה, בית המשפט לתביעות קטנות חייב את העירייה לפצותו ב-12,000 שקלים, תוך הטלת אחריות על התאמת תשתיות הכבישים למציאות התחבורתית המשתנה.

על פי התביעה, התאונה התרחשה ביולי השנה, מעט אחרי חצות, כאשר התובע רכב על קורקינט חשמלי בצאתו מביקור אצל חבר. לפי עדותו בבית המשפט, הקורקינט התהפך לאחר שפגע בסדק ובליטה בכביש, מה שגרם לו לעוף למרחק ולנחות על פניו. "לא ראיתי את המפגע בגלל התאורה הלקויה, ופתאום מצאתי את עצמי על הרצפה," סיפר התובע בדיון. התובע חבש קסדה, ומהירותו לא עלתה על 25 קמ"ש.

"התובע העיד כי רכב על קורקינט ממונע בשעת לילה מאוחרת וכי הראות במקום הייתה לקויה," ציין השופט קייס נאשף בפסק דינו. "מדובר היה בכביש חד סטרי וללא מדרכה באזור התאונה, לכן הוא נסע בצד ימין של הכביש".

למרות חומרת התאונה, התובע לא פנה מיד לטיפול רפואי, בהנחה שמדובר בפגיעה קלה. רק למחרת, כשהחל לסבול מחוסר תחושה בצד שמאל של הפנים, פנה לבית החולים. בבדיקת CT התגלה שבר בלחי, והתובע סבל במשך חודשיים מקושי בלעיסה ונאלץ לאכול מזון רך בלבד. "לא תיארתי לעצמי שהנפילה תוביל לשבר," אמר התובע.

העירייה דחתה את האחריות לתאונה וטענה כי אין זה סביר לצפות ממנה לדעת על כל מפגע בכביש בכל עת. "דרישה כזו תחייב פיקוח סביב השעון ותכביד על הקופה הציבורית," נטען מטעמה. עוד הוסיפה העירייה כי התאונה נגרמה מחוסר זהירות של הרוכב.

השופט דחה את טענות העירייה וקבע כי עליה לשאת באחריות, תוך הדגשה שמוטלת עליה חובה לוודא כי הכבישים מתאימים גם לרוכבי כלים חשמליים. "הרשות המקומית נדרשת לצפות שימוש בכביש גם על ידי משתמשי הכלים החשמליים למיניהם," ציין השופט.

עם זאת, השופט ייחס לתובע אשם תורם בשיעור 25%, בנימוק ש"רכיבה על קורקינט חשמלי כרוכה מעצם טיבה וטבעה בסיכון... על רוכב הקורקינט, בדומה לכל משתמשי הכביש - לתת את דעתו ולשים לב לדרכו".