ישראל מצילה את האו"ם. זאת לא בדיחה. מלחמת חרבות ברזל נחתה על הארגון העולמי כמתת משמים. זה לא מצחיק. בעקבות התמרון של צה"ל ברצועת עזה, לאחר תרדמה עמוקה וממושכת התעוררה מועצת הבטחון לחיים. אמש, בחצות הלילה לפי שעון ישראל, קיימה מועצת הביטחון דיון סגור על המלחמה שמקיימת ישראל ברפיח.

היום, יום רביעי, מקיימת מועצת הביטחון את מה שנקרא "הדיון התקופתי", בנושא "המזרח התיכון והבעיה הפלשתינית", דיון שמתקיים מזה שנים אחת לחודש, שהפך לא רק לאבסורד, אלא לאירוע  מגוחך ומגחיך. "זה כמו שיחה על מזג האויר", התבדח פעם דיפלומט מערבי בכיר. אפשר היה לחשוב ולצפות שאחרי שמעמד הפלסטינים באו"ם שודרג ונציגם יושב במושב באולם המליאה כנציג מדינה, הפלשתינים יחליטו לבטל את הדיון החודשי שמבחינתם מנציח את מצבם הקורבני.  

כנראה  שחבל להם לוותר על אירוע שמזכיר להם את מסכנותם – גם אם היא משודרגת. מאז שצה"ל  מנהל את המלחמה נגד החמאס, התדרוך היומי של דובר האו"ם מתחיל כל יום בסקירה על "המצב בעזה" ודיווח על הקורה "בפלסטין הכבושה".  מלבד זאת לא עובר יום, שמזכ"ל האו"ם אנטוני גוטרש לא מפרסם הודעה לעיתונות שכוללת גינוי להפצצות צה"ל, אזכור מספר הקרבנות בקרב אזרחים של "משרד הבריאות" בעזה. כן, גם פניה לחמאס לשחרר את החטופים.   

מי שצריך לשלוח זרי פרחים לממשלת ישראל ולהודות לה על המלחמה שהיא מקיימת ברצועת עזה הן כמה ארצות חברות באו"ם שעד כה נוכחותן במטה הראשי של הארגון בניו יורק לא הייתה מורגשת בכלל ורושם חברותן בארגון היה אפסי. פחות מזה. דרום אפריקה, קולומביה, אלג'יר, סלובניה, מלטה ועוד. ארצות נחשלות, שאינן מצליחות לפתור צרות ומצוקות שלהן,  ארצות שלא שומעים מהן שום תגובה שום התייחסות למה שקורה בעולם. יש מלחמה בעזה, איזה יופי. הן כועסות על ישראל, מגישות תלונות נגדה, תובעות להענישה.

בדרום אפריקה יש איזורים מאוכלסים גדולים שאין בהם מים זורמים וחשמל. בבחירות שיתקיימו בדרום אפריקה בימים הקרובים המפלגה השלטת צפויה להפסיד ולאבד את השלטון. לראשי המדינה  יש לדרום אפריקה בעיה כואבת. המצב הקשה של הפלסטינים. מרגיז אותה שישראל מגינה על עצמה.  הערכה של דיפלומטים בכירים בניו יורק היא, שדרום אפריקה פועלת בהנחיית איראן.

הדיון אמש במועצת הבטחון היה השביעי או השמיני שהמועצה קיימה  מאז תחילת תגובתה הצבאית של ישראל למתקפה הרצחנית-נאצית של החמאס ב-7 באוקטובר. כל הדיונים, הסתיימו בכלום. רובם בגין ווטו אמריקאי.

מועצת הביטחון לא קיימה עד היום אף לא דיון אחד על פלישת רוסיה לאוקראינה, לא פרסמה אף לא רמז מרומז ועקיף כגינוי או מחאה נגד רוסיה שמזה למעלה משנתיים כותשת את אוקראינה בהפצצות של טילים, הורסת ערים ועיירות, מפציצה מטרות אזרחיות וגורמת להרג של בני אדם.

שגריר רוסיה, שיש לו זכות ווטו, סיכל ומנע כל דיון במועצה על השמדת עם שארצו מבצעת באוקראינה. שגריר מערבי שעזב בכעס ניסיון במועצת הביטחון לקיים דיון נגד רוסיה שסוכל על השגריר הרוסי, צעק לעבר עיתונאים, "הרוצח מקיים את משפט הרצח שלו".

מעמדו המעורער של האו"ם, חולשת מועצת הביטחון והעדר כל פעילות משמעותית מצדה מול משברים וסכסוכים אזוריים  יקבלו בעוד ימים אחדים "אישור" ותגבורת.

הארגון העולמי צפוי לקיים בסוף החודש מושב מיוחד שיוקדש לזכרו של נשיא איראן  איברהים ראיסי שנהרג בהתרסקות מסוק.  בזיון עצמי, חרפה גדולה יותר, השפלה מחפירה  מעשי ידיו  - האו'ם לא יכול היה להשיג. איראן היא מדינה סרבנית, בהנהגת שלטון איסלמי קיצוני פאנטי, שלטון רודני ומדכא.

הנשיא שנהרג היה לא אהוד ואפילו שנוא על איראנים רבים. בתפקידו בעבר כתובע, הוא שלח למוות מאות בני אדם. באיראן הוצאו להורג השנה יותר  ממאה בני אדם.

מדינה שמממנת ארגוני טרור באופן גלוי, שולחת ומפעילה סוכנים חשאיים בארצות חופשיות שתפקידם לחסל אישים מקומיים שהמשטר בטהרן לא אוהב. מדינה שעומדת בראש ציר רשע, ובימים אלו פרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבאא) הודעה רשמית, שאיראן מפירה הוראות והנחיות באופן חמור שקידם את יכולתה לפתח נשק גרעיני. "איראן ממשיכה להרחיב את תוכנית העשרה שלה וצוברת חומר מועשר לרמה גבוהה", נאמר בהודעה.  כל זה לא מונע מהאו"ם מליזום ולקיים מושב רשמי מיוחד לזכרו של ראש מדינה מסוכנת, מאיימת על השלום והביטחון בעולם.

המזכ"ל גוטרש ינאם. יאמר מלים יפות לזכרו של נשיא מדינה, שכל התנהלותה בכל תחום שהוא היא פסולה, חמורה נגד כל חוק וסדר מקובלים. המזכ"ל יתקשה לומר מילה גינוי נגד הנשיא שנהרג. כל ביטויי הגינוי וההוקעה שלו, שמורים נגד ישראל.