זאת אכן ובאמת רשימה שחורה. עוד יוזמה, מהלך ופעולה של האו"ם שמתאימים לרשימה השחורה של כשלונות, מחדלים, בזיונות שהארגון העולמי צבר בשנים האחרונות. אתמול פירסם האו"ם רשימה שחורה הכוללת שמות של ארצות וארגונים שלהערכת האו"ם פוגעים בילדים באיזורי סכסוך. רשימה הכוללת לראשונה את ישראל. המשמעות מבחינת האו"ם היא השוואת צה"ל לארגוני טרור. מה ששגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגדיר במלים קולעות "החלטה מתועבת ובזויה של מזכ"ל שונא ישראל שמשרת בהתנהלותו דיקטטורים ורוצחים".

מועצת הביטחון הסכימה להצעת האמריקאים לשחרור החטופים
הרעבה ויחס לא אנושי: האו"ם בהאשמות חמורות נגד ישראל

הרשימה השחורה הזאת של האו"ם רק תחשוף, תבליט ותצרוב בקורות הארגון העולמי את הרשימה השחורה האמיתית – רשימה הכוללת שורה ארוכה של כשלים, מחדלים ובושות שהאו"ם אחראי להם, שחלק בלתי מבוטל מהם נוצרו, נעשו ונצברו  בשנות כהונתו של אנטוניו גוטרש כמזכיר הכללי של הארגון העולמי. גוטרש מסיים בעוד זמן קצר שתי תקופות כהונה בתפקיד. הוא ייזכר כמזכ"ל כושל, גרוע, שלא השאיר שום רושם חיובי, שום עקבות ומעשה איכותיים, שום יוזמה משמעותית שתרמה משהו לארגון העולמי. אם גוטרש ייזכר בכלל, יהיה זה בגין הרשימה השחורה של כשלונות ומחדלים.

גלעד ארדן בעצרת האו''ם (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
גלעד ארדן בעצרת האו''ם (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

אין צורך לחזור לדפי ההיסטוריה. מדובר בעבר לא רחוק. מועצת הבטחון הגוף הסמכותי היחידי של הארגון העולמי, שמוסמך לאכוף את החלטותיו גם בכוח צבאי, לא עשה מאומה, ליתר דיוק בכלל לא הוכיח נוכחות בתקופה של למעלה מעשר שנים, שבסוריה  התחוללה מלחמה פנימית, שבמסגרת עילה של מלחמה במורדים, בפקודת נשיא המדינה, הצבא והמשטרה החשאית רצחו בדם קר כחצי מיליון בני אדם, לפי אומדן רשמי של האו"ם. כשישה מיליון אזרחים נמלטו מסוריה והפכו פליטים עקורים. מועצת הבטחון לא גינתה רשמית את השמדת העם בסוריה.

בארכיון של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, מונחים תחת מעטה של אבק עשרות תיקים, הכוללים עדויות, מסמכים, צילומים שבהם מתועד רצח העם שבוצע בסוריה. רוסיה מונעת דיון בבית הדין הבינלאומי לצדק – כמו שהיא מנעה וסיכלה כל נסיון ויוזמה לקיים דיון במועצת הבטחון על השמדת בסוריה.

גלעד ארדן, מזכ''ל האו''ם אנטוניו גוטרש (צילום: רויטרס,יונתן זינדל, פלאש 90)
גלעד ארדן, מזכ''ל האו''ם אנטוניו גוטרש (צילום: רויטרס,יונתן זינדל, פלאש 90)

במקום בולט ברשימה השחורה של מחדלי מועצת הבטחון, כמובן ההתעלמות הטוטלית של המועצה בפלישה רוסיה לאוקראינה, הרג אלפי אזרחים, שיגורי טילים לערים גדולות באוקראינה. פשעי מלחמה שרוסיה מבצעת יום-יום באוקראינה. אף דיון רשמי על פשעי מלחמה אלו לא התקיים במועצת הבטחון. בסודן מתחולל הרג המוני של אלפי אזרחים. החות'ים בתימן משגרים טילים נגד אניות מסחר. צפון קוריאה משגרת כמעט מדי שבוע טיל רחוק-טווח. הרשימה השחורה של גילויי חוסר האונים וחוסר המעש של האו"ם מול סכסוכים איזוריים הגורמים להרג אלפי אזרחים חפים מפשע והרב ערים וכפרים, ארוכה ומתארכת. 

אבל מועצת הבטחון עסוקה וטרודה. ישראל מגינה על עצמה נגד ארגון טרור רצחני-נאצי. זה נורא. מדינת היהודים מגינה על עצמה ועושה זאת בכשרון עםצבאי מרשים. מועצת הבטיחון לא גינתה את החמאס. המועצה קיימה 30 דיונים על המצב ההומניטרי בעזה. אף לא דיון אחד על המצב ההומניטרי של החטופים. זאת הרשימה השחורה האמתית. גל מיתקפות הטילים שהחיזבאללה משגר לצפון ישראל, לא עורר את תשומת לבו של מזכ"ל האו"ם. זה לא מעניין אותו. לא מזיז לו. כאשר ישראל תחליט להגיב ולהפציץ ערים וכפרים בתחום לבנון, המזכ'ל לא ימתין שנייה. יפרסם ויפיץ גינוי לישראל.