בסוף השבוע ישבתי בבית חב"ד בבודפשט לארוחת שישי, כאורח של שליח חב"ד הרב שמואל רסקין. לצדי ישב בחור ישראלי ששמו יובל בוזגלו, ניצול הטבח בפסטיבל נובה ב־7 באוקטובר, שסיפר לי על הדברים שעבר באותו יום, כולל רצח בת זוגו בעת שניסו לברוח. הסיפורים שלו, 80 שנה אחרי גירוש יהודי הונגריה על ידי הנאצים, העבירו בי צמרמורת.

בימים האחרונים קראתי על תומכי פלסטינים בקנדה שהגיעו להפגין נגד משחק של קבוצת ילדים רק בגלל שהם יהודים, על רב חרדי שהותקף במנצ'סטר במהלך הבחירות בשבוע שעבר, על משפחה יהודית שגורשה מחנות בווייטנאם. "אנחנו לא רוצים לשרת אנשים כמוכם", אמרו להם. הסיפורים הללו רק מדגישים עד כמה החמירה האנטישמיות בעולם מאז 7 באוקטובר.

גל האנטישמיות באירופה: שבעה נעצרו ביוון בחשד להצתות מבנים יהודיים
מאז 7 באוקטובר: המצב של יהודי ארמניה הולך ומחמיר ואסור לנו להתעלם מכך

יש גם אנשים טובים. בשבוע שעבר למשל היה לי חיבור מדהים עם נהג בריטי ממוצא פקיסטני, שאמר לי: "אני לא מבין למה אנשים שונאים יהודים. יש קיצונים בכל הדתות ושנאת היהודים זה לא הדבר הנכון". נחמד לשמוע, אבל הנתונים מספרים סיפור אחר.

בין 1 בדצמבר 2023 ל־24 ביוני 2024, טכנולוגיית בינה מלאכותית סימנה 1,174 פוסטים באנגלית בפייסבוק, ברשת X (טוויטר) ובטיקטוק שכללו מילות מפתח אנטישמיות הקשורות לבחירות בבריטניה. אנחנו רואים טרנד מדאיג מאוד שמזכיר את שנות השואה ואת הדברים שקרו ליהודים לפני גירושם להשמדה.