אחרי שאבי האומה הודיע לנוכחים בקיבינימט של הביטחוני־מדיני כי "החטופים סובלים, אבל לא מתים", התפרסמה גם גרסה מעודנת יותר, שלפיה אמר: "אנחנו לא נאבד את החטופים שלנו. הם בחיים, הם לא מתים, אבל מצבם קשה. לכן אנחנו צריכים לעשות הכל, כדי להוציא אותם במהירות האפשרית".

מחזק את ש"ס: הרב הראשי היוצא - "שיעשו מהר עסקה, זה פיקוח נפש"
פעיל "צו 9" על הענישה מארה"ב: "סנקציות דרקוניות, ממשלת ישראל חייבת להתעורר"

כן. האבא של כולנו, שרכש מוניטין בעולם של "שקרנותו אומנותו", מתכונן לטיול השנתי באמריקע כדי לצחצח את האנגלית הרהוטה שלו וכמובן להתערב בפוליטיקה דרעק של אמריקע.

הרי חוץ מרון דרמר אין לו עם מי לפטפט בשפה האהובה עליו. סמוצ'קנע גרנד־מייזר, פיתהמר, רגב ואמסלם לא מנויים על ה"ג'רוזלם פוסט", וגם לא שולטים בלייט־טוק; והילד"ז, שמאוד אהוב עליו, ועל הציבור בארץ קצת פחות, גולה במיאמי - אז אין לו עם מי לשוחח.

נעבעך, מאמש־מאמש. גם האמירה האומללה "סובלים, אבל לא מתים" לא בדיוק מתכתבת עם המציאות, אבל אבי האומה לא מתכתב עם מציאות, כל מציאות, כבר הרבה זמן. רק מקיבוץ ניר עוז, יישוב שבימין הפסיכי לא מחבבים כל כך, כי הם שמאלנים מדי לטעמם, נרצחו בשבי החמאס החטופים חיים פרי, אריה זלמנוביץ', יורם מצגר, עמירם קופר ואלעד קציר, זכרם לברכה.

בלשכה התומכת והמעריצה של אבי האומה ייתכן מצב שבו יסבירו לנו שני דברים: אבי האומה לא אמר את הדברים בישיבת הקיבינימט, ואם אמר משהו דומה, זה בטח הוצא מהקשרו; אבי האומה מחויב לכל העם היהודי, בארץ ובתפוצות. צר לו שהחטופים שמתו בשבי היו שמאלנים רכים ופריכים מדי שלא דבקו באבי האומה, ושיבוא יום והוא, רק הוא, יביא מזור לסבלם.

הבנאדם הוא האישיות הכי מאובטחת באנושות, אבל סובל מחרדות שאיזה יידעל'ה פסיכי (ויש לנו כאלה בטונאז' בימין) ירצה להוריד אותו. אז הוא הקדיש ישיבה של גועליציית האפסים לחרדות שלו, במקום להקדיש אותה לחטופים והשבויים. אפילו אבי דיכטר - עם עבר של רשב"כ, ועם הווה של שר חקלאות, ואף הוסיף לתוארו "שר לביטחון תזונתי" - טען שאבי האומה מאוים פי 80 מיצחק רבין.

אבי דיכטר (צילום: אבשלום ששוני)
אבי דיכטר (צילום: אבשלום ששוני)


למה רק פי 80? למה לא פי 80 אלף? איפה היו להקת המעודדות של מירי המחוננת, מאי גולן העילוי ועוד, כדי להעמיד את דיכטר על טעותו?
רבין הי"ד לא סבל מהתקפי חרדה דומים לאבי האומה, אז הימין הפסיכי והבאבא־בובות שלו הוציאו עליו דין רודף, ויגאל עמיר סיכל אותו, כי לא היה את דיכטר שיאמר שהוא מאוים.

אני באמת מחכה לטקס הענקת הדרגות של יגאל הצדיק, חצי שנה אחרי שישוחרר ממאסרו וימונה למפקד כיתת הכוננות בהרצליה. חשבתם ש"הצל" זה שיא הפרטיה עם דרגת פקד במשטרה? אתם חיים בסרט.

יגאל הצדיק של הימין הפסיכי יתחיל מדרגת סנ"צ, ופיתהמר יתייפח בעת שיענוד לו את הדרגות, כי הוא הרי גיבור ישראל, והוא בכלל לא הרוצח האמיתי. הרי האירוע בכיכר רבין היה פרובוקציה של השמאל, והשב"כ הוריד אותו. אני מחפש בנרות כבר 29 שנים את החומר שמשתמשים בו שם, אבל לא מוצא.

שלשום, באגם הדרעק, בנאום 40 חתימות שהביאה עלינו האופוזיציה ברוב טיפשותה ורעבונה להגיגים, הודיע לנו אבי האומה: "אנחנו נחושים לנצח במלחמה, להחזיר את כל חטופינו. אני רוצה עכשיו לנצח את החמאס. יהיה לנו זמן לבדוק את כל הדברים האחרים בהמשך". אגב, הוא היה קורא לנו את הפמפלט הזה גם בעשר חתימות, לא צריך 40.

השבוע צוין יום השנה העשירי למבצע צוק איתן. גם אז הבסנו את חמאס, כי זה בנוהל אצלנו להביס, הרי אנחנו לא מפסיקים להביס אותו ואת כל העראברים כבר 57 שנים מאז ששת הימים. השמדנו אז, לטענת גועליציית האפסים, את כל מנהרות התקיפה של חמאס, כן? הרי הבטיחו לנו שכך קרה, רק חבל שזה לא קרה, עובדה.

"אמרתם שאין תוכנית כסף לצפון. שמנו עכשיו מיליארדים לצפון". אין על אבא, הוא כזה גברי. הוא שם את הכייסף שלנו על צפון הארץ שנכבש בידי חיזבאללה, אבל מדבר בפאתוס כאילו מכר את כל רכושו, ולקח הלוואת בלון אישית בתנאים נוחים מאילון מאסק כדי לתת כמה לירות סוריות דפוקות לצפון.

אגב, את הפרויקטור, אליעזר "צ'ייני" מרום, לא הצליחה עדיין גועליציית האפסים למנות לתפקידו. הוא אומנם מטייל בצפון, אך ללא שום סמכות עניינית. מי אשם בחידלון? היועמ"שית כמובן. כפי שלא ידע בפגישה עם הורי התצפיתניות שנרצחו בנחל עוז שלבנות לא היה נשק אישי, הוא גם לא יודע מדוע צ'ייני לא מונה עדיין.

אליעזר צ'ייני מרום (צילום: צילום מסך מתוך כאן 11)
אליעזר צ'ייני מרום (צילום: צילום מסך מתוך כאן 11)


איך הוא לא ידע על מחדל הנשק? אף אחד לא תפס בדש מעילו כדי להודיע לו. אגב בתחום של "איום ממשי על חיי אדם", מקדימה גלית בהרב מיארה את אבי האומה בהפרש ניכר. ומי האחראי על המדיניות המאיימת כלפי היועמ"שית? רק אבי האומה, עמיתיו לגועליציית האפסים, בנו הילד"ז והמאכערים שמאדירים אותו, משיקול כלכלי מפנק גרידא.

אל תגידו לי אג'נדה, כי אני לא מאמין לכם, בכם, ובכל מי שטוען אחרת. "התעקשתי לא להפסיק את המלחמה, ולעמוד על הדרישות שלנו". נו, מה? מי אם לא אתה, אבא? רק אתה יודע ויכול. "אני מקשיב לחיילים הגיבורים שלנו, להמשיך את הלחץ על חמאס".

הלו, אבא, אתה בהכרה, יש סימנים למחלת השכחה? הרי גועליציית האפסים שיצרת במו ידיך, ממררת את חייו של הרמטכ"ל בכל מפגש שאתה מארגן להם איתו.

מקבץ כזה של אפסים ועבדים שמינית עוד לא ברא השטן, אבל אין עליך, בנאדם, אתה קשוב לרמטכ"ל, לרשב"כ, לרמס"ד, תמיד היית. גם בנך, יקירך, שאתה אוהב כל כך, שגולה מאונס בק"ק מיאמי, ממש קשוב לצורכי החיילים והמפקדים, בידיעתך בטח, אולי גם בתמיכתך, את זה איני יודע.

הילד"ז לא מפסיק לטנף את מערכת הביטחון, שכשלה ב־7 באוקטובר, רק כדי לנקות אותך, אבא, מכל גרגר של כישלון. אגב, זה אותו אחד שמאובטח בידי השב"כ שכשל, רק כי אתה ואם האומה עשיתם כל שנדרש כדי שיאובטח.

ייתכן שבטיול הקרוב לאמריקע יהיה מי שיסביר לך שילד"ז הוא מטרד גם אצל ההילי־בילי'ז מאמריקע. חצי מהציבור, האויב שלך מהשמאל־מחבלו־פלסטינו, מקווה שביעד הבא שתמצאו בשבילו לא יהיה אינטרנט.

אבא לא מפלג, אבא מאחד. אבא תמיד איחד, כמו שלשום: "אתם (השמאל־מחבלו־פלסטינו־אויב העם היהודי־לדורותיו) הייתם נותנים למוחמד דף הסכם גז בעזה, כפי שעשיתם בלבנון. הלחץ שלכם עליי לא יעזור". בטח, אבא, בטח. יהיר לפיד נתן לנסראללה מי ים.

אתה, אבא, נתת לחמאס מיליארדי דולרים. שכחת, אבא? המציאות תזכיר לך, כי מתישהו תהיה ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט עליון, אם תרצה או לא.

אנחנו יודעים שזה הסיוט שלך, אבא. שם הקטע של "אומנותו שקרנותו" כבר לא יעבוד, כפי שלא עבד באסון מירון. "לגבי ועדת חקירה ממלכתית, לאומית, איזו שתרצו, אני רוצה עכשיו לנצח את חמאס".

"ויהיה לנו זמן לבדוק את כל צנצנות הריבה וגם דברים אחרים בהמשך". נכון, אבא. הציבור יכריח אותך להקים ועדת חקירה ממלכתית, כי לפחות מחצית מהציבור אלרגי אליך: לנהנתנות, לתרבות השקר שאתה מנהל, לרפיסות השלטונית, למינויים ההזויים לתפקידים בכירים בגועליצייה שהקמת, להזנחה בדרום ובצפון, להון־שלטון ובעצם מה לא.

אז צריך ועדת חקירה ממלכתית, שתקעקע כל פרט שעליו החלטת בשנותיך כראש ממשלה, מר ביטחון, מר כלכלה ומר דיפלומטיה, לדראון עולם. אני רק מקווה שלא יושמדו פרוטוקולים והקלטות מהתכנסויות שונות, אף שאתה אלרגי לתופעות כאלה, כפי שכולנו רואים בתיק 2000.

אבא, ליקטתי בשבילך תופינים יפים, כדי שתראה איך המדינ'ע שלך מתנהלת. השקעתי מאמץ, ואני מקווה שתעריך את זה. הבאבא־בובה יצחק יוסף, מטרד ציבורי רודף כבוד ויקר, מתייחס לגיוס חניוקים שאינם לומדים את התוירה הקדושה: "כל בן תורה פטור מללכת לצבא, גם אם הוא בטלן לא לומד. הולכים לצבא, מתקלקלים.

יש שם חיילות, יש שם קצינים וניבול פה. יש שם דברים נוראיים, לא הולכים לשם, נקודה". נו, אבא, איך חתן פרס ישראל שלך? אתה וקודמיך בתפקיד הרגלתם אותו שבטלן טוב יותר ממי שאינו חניוק. גם זה עליך.

 מבקר המדינ'ע מתריע מפני פגיעה בפרטיות. "למצלמות מעקב ברחובות הרשויות בישראל יש יכולת לצלם גם בתוך בתים, זה בניגוד לחוק".
אני באמת בעד שימשיכו לצלם בבתים, אבא. אני בדרך כלל מסתובב עירום בבית וחשוב לי שהמצלמות יסרקו אותי, כדי לוודא שאין לי שום נקודת חן בגב שעלולה להתפתח לסרטן העור. אומרים שזה נורא מסוכן. בנוסף אני מתחייב להתייצב מול כל החלונות בדירה ולפעור את פי למקסימום האפשרי, כדי שהצילומים ישללו סרטן בפה ובלסת. אני מעשן, וזה נורא מסוכן, אבא. אז תמשיכו. שים זי"ן על המבקרים, כפי שאתה נוהג בכל תקופת מלכותך.

 עמיחי אליהו, זה שתפרת לו ג'וב חסר משמעות כאחראי על המורשת (של מי ושל מה בדיוק?), שוב התגלה ככסיל לא שימושי. "התאבדות הלוחם שנעצר, בחשד לרצח מחבל נוח'בה, מזעזעת ומחייבת בדיקה מעמיקה. הפרקליטות, שרודפת את חיילינו הגיבורים, אינה פרקליטות המדינה, אלא פרקליטות האויב".

עמיחי אליהו  (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
עמיחי אליהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)


נו, מה אתה אומר, אבא? אתה הרי כבר יודע שזה שקר, אין התאבדות ואין העמדה לדין על רצח. נכון שמדובר בשר טיפש ואוויל, אבל אתה הרי לא מסוגל להשתלט עליו, גם לא על האחרים, בגועל שיצרת.

 אלוף דוד זיני ותא"ל שי טייב הגיעו לבני ברק לפגישה עם איזה באבא־בובה כדי לדון על הקמת חטיבה חרדית. בסיום הפגישה הותקפו בידי חניוקים בטלנים שחמקו משיעור בתוירה, ונזקקו לחילוץ של כוח משטרתי.

ברור לנו כמובן, אבא, שהתוקפים הם מגדולי הציונות שהכרנו. הרי אתה מתפאר בגועליציית אפסים, שכל כולה ציונות לשמה. אתה אומנם היהודי הכי מאוים בהיסטוריה, לשיטתך, אבל מדוע לא הורית על אבטחת מפקדים בכירים, כאשר הם נקלעים לשטח עוין כמו ק"ק בני ברק? גם פלוגת חיילים בשכונה ציונית ידועה, כמו מאה שערים, הותקפה בידי יהודים כשרים, לוחמים עזי נפש, עד שחילצו את עצמם מהמתקפה.

הצטערתי שהלוחמים לא פרקו מהאוטובוס, כדי להכריע את הקרב. מה יחשוב עלינו העוילם־גוילם, אבא? ששוב צה"ל ויתר על חתירה למגע? תסביר להם באמריקע, שאנחנו טובים רק נגד מחבלים ערבים.

נגד מחבלים יהודים אנחנו חלשים נורא. יש לך אפילו כרוניקה שתסייע לך סוף־סוף לדווח אמת לאמיתה. מתברר שבחטיבה החרדית יהיה למפקדים רק טלפון כשר. איזה יופי? יהיו ללוחמים מגידי תורה, לא הרבה, רק כמה עשרות. אני תמה אם יהיה גם חצוצרן עם דגל של אלוקים לכל מחלקה ונגני קרן יער ונבל, כפי שהיה אצל דוביד'ל הג'ינג'י, כמובן בשעות שהוא ויהונתן לא נשנשו אחד את השני.

14 מפקדי כיתות כוננות במשטרת מחוז תל אביב, מתנדבים כולם, קיבלו כתבי מינוי לדרגת פקד. אחד מהם הוא יואב אליאסי, ראפר, שמוכר לנו בכינויו "הצל". לאליאסי, איש ימין מוכר, יש מאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות. זה אולי נתון מרכזי בהחלטת פיתהמר בן גביר להעניק לו את הדרגה באופן אישי.

הצל, איתמר בן גביר (צילום: פייסבוק)
הצל, איתמר בן גביר (צילום: פייסבוק)


מעניין מתי אליאסי יפקד על כיתת הכוננות שלו בקרבות עזים עם מפגינים בתל אביב. הרבה קצינים קידם פיתהמר אחרי שפירקו מפגינים. אם אליאסי יצטיין בפירוק מפגינים, גם הוא יקודם לפי הנוהל. אני כבר מחכה למפגינים שיתעדו מיומנים כמו לירי שביט־בורק, כדי להתפעל כמו פיתהמר מהמפקד המוכשר שהוא מינה למלחמה בשמאל־מחבלו־פלסטינו.

אין לי ספק, אבא, ששיקום המשטרה אחריך - הרי לא תהיה אבי האומה לעולמי עד - יימשך לפחות עשר שנים, עד ניקוי המורסה המוגלתית־פוליטית־חברתית, שאפשרת לפיתהמר להכניס לארגון הזה.

המזכ"צ של אבי האומה, אלוף רומן גופמן, תדרך השבוע את פיתהמר בן גביר בסוגיות הקשורות לביטחון המדינ'ע וניהול המלחמה. אני רק מקווה שהאלוף גופמן תודרך על ידי השב"כ שפיתהמר הוא עבריין מורשע, בין השאר בחברות בארגון טרור יהודי, והתדרוך היה מסויג בהתאם.

לא מעניין אותי שפיתהמר הוא נבחר ציבור מסוים, לדעתי הוא סכנה ברורה ומוחשית לביטחון הציבור. לא מחלימים מחברות בארגון טרור, זה לכל החיים. אפילו פיתהמר חושב כך, אבל רק על עראברים, כפי שהתברר במליאת אגם הדרעק, כאשר קרא לעראברים: "מחבלים, ברה, ברה". ההבדל בינו לבינם זה שהוא הורשע בחברות בארגון טרור, הם ממש לא. אבל הוא שואף להרשיע אותם.

לצה"ל אין מספיק טנקים כשירים, ואין גם תחמושת מספקת לטנקים שכן כשירים. כך נודע לציבור בתגובה של הצבא לעתירת לוחמות שריון, שביקשו להצטרף לכוחות המתמרנים בעזה, וגם בשאר החזיתות.

על מה בדיוק משקיעים כאן יותר מ־100 מיליארד שקל בשנה, בימי שלום כמובן, אם אין לצה"ל כלום ושום דבר? אין תחמושת, אין ציוד אישי ללוחמים, והורי חיילים בסדיר ומילואים נדרשים לרכוש להם ציוד בארה"ב ועוד מדינות. ברור לכל תושב כאן שעלות כוח האדם בקבע, כולל הפנסיות, זה חצי מתקציב הביטחון. אבל מתי בדיוק ימונה גוף שיחליט על תורת לחימה עדכנית ושימוש הולם במשאבים? מה אתה אומר, אבא שלנו? נחכה עם זה לסוף המלחמה? כי התקציב הבא חייב להיות מוכן בסוף השנה הנוכחית, אז שינוי לא יהיה. בקיצור, מתי כן יהיה?

בועז ביסמוט, סוג של מאכער שמחכה למינוי בשירות החוץ כשגריר באירופה למשל, מעביר את זמנו כדייר באגם הדרעק בחנופה לחה ודביקה מדי לאבי האומה. בראיון לקול ברמה טען ביסמוט: "מדהימה החוצפה של התקשורת, שבמשך שנים מסיתה נגד ראש הממשלה נתניהו. אותו ראש ממשלה לשעבר ושר ביטחון לשעבר (אני מניח שהוא מתכוון לאהוד ברק - ר"ק), שמסיתים, אפילו לא עוצרים אותם, והם מוזמנים שוב ושוב לראיונות. חצינו מזמן את הקו האדום. אילו ההסתה הזאת הייתה מהצד השני, המדינה הייתה מזדעזעת".

ובכן, אדוני המאכער, כמה מתנחלים נעצרו ונשפטו על הסתה לפגע באלוף פקמ"ז, יהודה פוקס? כמה פוליטיקאים דרעק, כמוך, נעצרו ותוחקרו על איומים מפורשים נגד היועמ"שית בהרב מיארה וסגנה ד"ר גיל לימון? כמה פוליטיקאים דרעק, כמוך, מסיתים נגד הרמטכ"ל והרשב"כ? מתי יוציאו צו הסגרה לילד"ז, כדי שייעצר עם הגעתו וייחקר על הסתה נגד כל מי ומה שמפריע לאבא להרוס את המדינ'ע? אין לך תשובה, אני יודע.

אין לי שום בעיה שתעצרו את אהוד ברק, אם גל המעצרים והחקירות של כל אלה שציינתי יתבצע במקביל. זה גדול עליך העניין הזה, אני הרי מכיר ואותך ויודע במה אתה טוב, ובעיקר אני יודע במה אתה לא טוב, ולא תהיה טוב לעולם.

גילה גמליאל בראיון לגל"צ: "בשנים האחרונות הליכוד עבר תהפוכות. יש כאלה שהגיעו מהציונות הדתית או מש"ס, והם לא גדלו על דרכו של זאב ז'בוטינסקי. מי שמצטרפים לתנועה, שילמדו עליה, אחרת זה יוצר התנהלות לא מותאמת".

גילה גמליאל (צילום: אבשלום ששוני)
גילה גמליאל (צילום: אבשלום ששוני)


גילה, אבי האומה מפנק אותך בג'ובים מיותרים לחלוטין, אז בתמורה נסי ויפאסנה תקשורתית וסתמי, את רק עושה נזק לאבי האומה בכסילותך, כי רבה היא. מי שריין את עידית סילמן, עמיחי שיקלי, גלית דיסטל־אטבריאן, משה סעדה ואורלי לוי־אבקסיס? את שריינת? או יו"ר הליכוד בסמכות שגם את הענקת לו לשריין? זה לא מספיק כדי לשכנע אותך לסתום? את כבר לא נזק אגבי, את נזק מוחשי לציבור, לתנועה, והכי חשוב, לעצמך.

 סמוצ'קנע גרנד־מייזר בראיון ל"ישראל היום": "שחרור אסירים בעסקה? לא חותם על זה גם במחיר סיום הקריירה הפוליטית שלי". אל תדאג, סמוצ', הקריירה לקראת סיום.

אם אבי האומה לא יסיים לך, ועדת החקירה תסיים, בארדו תסיים. אני כבר מין־זאמאן מביט עליך, מקשיב לך ומתייחס לקיומך כאל כתם דלוח ודוחה בהיסטוריה של מדינת ישראל. אגב, אין לך רצון לשחרר את החטופים, אז למה שלא תתרום את בניך ובנותיך כתחליף? בכל זאת אנחנו בחודש העשירי למלחמה. אולי אם צאצאיך יוחזקו בידי חמאס, יורעבו וייאנסו, תתרכך מעט בהצהרותיך שגובלות בהזנחה אנושית פושעת.

 ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה השבוע הצעתו של הקופאי של המדינ'ע, מוישה גפני, להרחבת הייצוג של החניוקים ברשויות ותאגידים ציבוריים. מה קרה, מוישה? כבר הפסיקו ללמוד בתוירה, החניוקים שלך? אין כבר ו"הגית בו יומם וליל"? הצעת החוק קובעת שבכל חברה ממשלתית יהיו משרות מיועדות למגזר, בהתאם לחלקם היחסי בכלל האוכלוסייה, גם ברשויות מקומיות.

יופי, מוישה, איך שאתה דואג למצביעים. ומה עם חלקה היחסי של היהדות החרדית בשירות הביטחון? את זה אלוהים שלך לא מתיר? רק בחלוקת ג'ובים הוא דורש חלוקה שווה לפי הגודל? כמעט שכנעת אותנו שהתוירה מצילה אותנו, אם כי ידענו שזה פארש, כי יש לנו ניסיון עם אלוהים והצלת נפשות, של אלפי שנים.


זהו זה, קינדרלעך של שאבעס קוידש. אבי האומה א־ו־ה־ב אתכם. אבל כמו ששר פורטיס ב"שועל במנוסה", האהבה שלו שורפת. במוצאי שאבעס קוידש, אחרי יותר ממאה ימים שלא ענה לשאלות עיתונאים במסיבת עיתונאים, הוא מכר לנו עוד שקר בילקוט הכזבים. לדבריו, הוא ערך מסע"ת עם כתבים צבאיים. קיימת רק בעיה קלה, הכתבים הצבאיים לא זוכרים אירוע כזה.

אז מה אם הם לא זוכרים? אבא טוען שהיה אירוע כזה, וציבור הבוחרים שלו מאמין לו. האמת אצל אבא תמיד הייתה המלצה בלתי מחייבת.

 [email protected]