בהיעדר חסימה הרמטית במעברים, בקו הגבול ובגדר המערכת, בדיוק כמו זו שמופעלת בתקופת הסגרים, הפשיטה על כל המשתמע ממנה של שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) לתחומי מדינת ישראל היא כמעט בלתי נמנעת. כל מה שתעשה משטרת ישראל לביצוע מעצרים יהיה כמו חיפוש מחט בערימת שחת.

לא ברור עוד מה צריך לקרות או כמה צריך לספוג עד שמישהו ממקבלי ההחלטות יבין שכניסת שב"חים לתחומי מדינת ישראל בכלל, ולערים הגדולות בפרט, היא פצצה מתקתקת שעלולה להתפוצץ לנו בפרצוף בכל רגע. אזרחים חפים מכל עוון יהיו אלו שישלמו את המחיר.

בזמן שהפצצה המתקתקת נמצאת מתחת לאף שלנו: המחדל הגדול נמשך
הזמן להתעורר: עם גל הטרור של עכשיו, האכיפה והערנות הציבורית חייבת לעלות שלב

אני לא מנסה חלילה לזרוע פחד או להיות נביא זעם, אבל אני בהחלט רוצה להציג בפניכם את הנתונים שנחשפים במשטרה ובמערכת הביטחון מדי יום, נתונים שבגללם מתבצעות פעולות תחת אש ביהודה ושומרון במטרה לסכל תשתיות טרור.

נכון, לא כל שב"ח הוא מפגע טרור או פושע, וחלקם הגדול באים לכאורה רק להתפרנס. אבל העובדה שמבין אלה שמצליחים להיכנס לישראל בניגוד לחוק ישנם גם מחבלים אמורה להדליק נורה אדומה ולהוות תמרור אזהרה. מספיק שמפגע אחד יחסל אזרח אחד ואז התיאוריה והקונספירציה יהפכו למציאות עגומה שכולנו נכה עליה חטא.

הסיכון שהמצב הזה יוביל לאסון הוא גדול מאוד ולא משתלם לאף אחד. העובדה שבמחוז תל אביב לבדו נתפסו 980 שב"חים בארבעה שבועות בלבד, אחרי שני פיגועי טרור (שאחד מהם נכשל והמחבל נהרג בשל תקלה טכנית), מצביעה על כך שאלפי שב"חים נכנסים לשטחי ישראל מדי חודש ללא פיקוח ורק חלקם נתפסים.

יתרה מכך, מתוך האלפים שנתפסים, רק מאות מובאים לדין, והאחרים מוחזרים לשטחי הרשות בהיעדר עבר פלילי. אלו שמוחזרים "הביתה" חוזרים שוב בהזדמנות הראשונה כי ההיצע לפרנסה כאן גדול יותר. ואם מדובר במחבל, הוא ינסה להשלים את המשימה בפעם הבאה.

הפרטים הללו ידועים לכל גורמי הביטחון, אך לא ברור מדוע אף אחד לא מקדם מהלך שיוביל לביטחון מרבי. חסימה הרמטית של גדר המערכת ומעברי הגבול, יחד עם העלאת רמת הבידוק, תמגר כמעט לחלוטין את התופעה המאיימת על ביטחון אזרחי מדינת ישראל ורכושם.

מי שנכנס לישראל בניגוד לחוק הוא עבריין מועד, ממש כמו מי שפורץ לבית גם אם לא גנב בפועל. עצם הפריצה מחייבת מעצר וענישה, ואת זה יש לקדם במערכת החקיקה. מי שנכנס באישורים ואחרי בידוק אמיתי יכול לנוע בצורה חופשית לאחר שעבר בדיקה מדוקדקת של שב"כ, אחרת כל שב"ח יהווה פוטנציאל למפגע, והלחץ בקרב התושבים רק יגדל.