לא להאמין, שר המשפטים מאשים את בית המשפט העליון שהוא נוהג בדרך לא חוקית. החלטותיה של הסמכות המשפטית העליונה של ישראל אינן חוקיות, רק משום שהן לא תואמות את רצונו של השר יריב לוין. בג"ץ חייב את השר לוין להגיע לפשרה על מינוי נשיא לבית המשפט העליון, לאחר שלוין התעלם מהוראה קודמת. אלא שההחלטה לא נושאת חן בעיני לוין, משום שלדעתו "אין לה אח ורע בשום דמוקרטיה מערבית".

ביהמ"ש העליון מבהיר: בן גביר לא יהיה זכאי לייצוג נפרד בדיון הנפיץ

שר המשפטים טוען שמדובר בפסיקה לא דמוקרטית, אבל לא טורח להבהיר מה הקשר בין השניים, ורק אומר שהפסיקה היא ניגוד עניינים חמור שמנוגד לחוק מפורש ומהווה השתלטות כוחנית על הוועדה לבחירת שופטים, תוך נטילת סמכויותיו שלא כדין. לא צריך להיות משפטן כדי להתרשם שיריב לוין כותב דברים תלושים מהמציאות, שאינם ראויים למי שמחזיק בכיסו תעודה של עורך דין. הסבריו שההחלטה פוגעת בכ־2 וחצי מיליון מצביעי הקואליציה הנוכחית, ובאחרים הדורשים גיוון במערכת המשפט - מדברת בעד עצמה ומבהירה שמדובר בשיקול פוליטי.

מצביעי ותומכי הממשלה הנוכחית לא אמורים להתערב במינויים בבית המשפט העליון ולא לקבוע מי יהיה נשיא בית המשפט העליון. הטענה של לוין ששופטי העליון לא מקבלים החלטות "מגוונות", ובכך הן הופכות לדעת לוין להחלטות לא חוקיות - היא אמירה הזויה כמו המשפט: "הצו חסר האחריות רומס את הדמוקרטיה ואת דרך ההסכמות שנסללה בחודשים האחרונים ותחזיר את ישראל אחורה". לוין לא מפרט לאיזו תקופה הוא מכוון, והאם הוא מתכוון לתקופת המנדט הבריטי?

בליכוד יש בכירים רבים, הבכיר שבהם הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. קשה לדעת אם הוא הבכיר שפרסם בשם הליכוד את התגובה שבה נאמר ש"יהיה לנו בית משפט פוליטי חד־צדדי ומוטה, עם רמת אמון ציבורי כמו בית המשפט של בלארוס". לדעת הליכוד, השופט יצחק עמית "צריך להחליט אם הוא רוצה להיות נשיא של כולם או לוקשנקו". אלכסנדר לוקשנקו בן ה־70 הוא ראש המדינה הבלארוסית משנות ה־90, והוא מוגדר כ"דיקטטור האחרון באירופה". הוא חוגג 30 שנה בשלטון ולא מתכונן ללכת הביתה. הבכירים בליכוד שמזהירים מבית משפט עליון בנוסח לוקשנקו בחרו בדוגמה שלא משרתת אותם, כיוון שהיא מזכירה לרבים את המציאות שמתהווה בישראל.

מה שיריב לוין וחבריו לא מגלים לנו, שהם חוששים שאם שופט העליון יצחק עמית יתמנה לנשיא העליון, הוא זה שיקבע את הרכב ועדת החקירה שאמורה לקום כדי לבדוק את מחדלי 7 באוקטובר. לא ראש הממשלה ולא שר המשפטים היו רוצים שזה יקרה. האיום של יריב לוין, שאם עמית יתמנה לנשיא העליון הוא לא יעבוד איתו, מרגש מאוד את שופטי העליון, שרואים בלוין לא יותר משר שהוא שופר פוליטי, שאין להם ברירה אלא לעבוד איתו.