שתי הרכבות דוהרות זו מול זו. אף אחת מהן לא מראה סימני בלימה, סטייה או חרטה כלשהם. אנחנו בעיצומה של התנגשות שאחריה ישראל לא תהיה המדינה שהייתה. זה יכול להיות סיומו של החלום הציוני, כפי שנחלם והוגשם על ידי האבות המייסדים. וכל זאת, על שום מה? כל זה, בגלל עבריין אחד ונאשם אחד. זה מבקש לחזור למרות הרשעות ופסיקת בג"ץ, זה מבקש לחמוק ממשפטיו. על זה, הם גוררים מדינה שלמה לתהום.

"נתניהו מובל": רוני אלשיך מבקר בחריפות את התנהלות ראש הממשלה
מקרון לנתניהו: ״אם הרפורמה המשפטית תעבור - נסיק שישראל התנתקה מהדמוקרטיה״

"ההתנגשות החזיתית הזו בין הקואליציה הדורסנית לבית המשפט העליון היא בלתי נמנעת", אמר לי אתמול אחד ממנהיגי המחאה, יהודי שעשה לא מעט למען הארץ הזאת. "התנגשות חזיתית של המחאה שהופכת להתנגדות אקטיבית לא אלימה או מרי אזרחי לא אלים, גם היא בלתי נמנעת", הוא הוסיף.

"התהליכים האלה נוסעים במהירות שיא זה מול זה ונהגי הקטר נותנים גז, נראה מה יהיה. הקריאה הראשונה מתוכננת כבר לרביעי הבא. בלחץ מטורף של אריה דרעי, הם מאיצים בכל הכוח. ההתנגשות תתרחש מתישהו לפני קריאה שנייה ושלישית. זה יזכיר את כיכר תחריר וזה ייפול בדיוק על הרמדאן, כשבן גביר וסמוטריץ' מנהלים את העניין הביטחוני. יהיה כאן עימות חזיתי. זה כנראה בלתי נמנע".

הקואליציה השלטת בישראל מגדירה מחדש את המילה בולמוס. עד לא מזמן, כל שבוע גימד את יוזמות הפלצות של קודמו. עכשיו, כל יום מגחיך בדיעבד את אתמולו. הכוכב של אתמול היה ח"כ אלמוני בשם עמית הלוי, שנכנס לכנסת בזכות החוק הנורווגי, לאחר התפטרותו של עמיחי שיקלי. הוא הגיש את הצעת חוק התרומות. הצעה שתאפשר לפוליטיקאים ובני משפחתם לקבל תרומות למימון טיפולים רפואיים או סעד משפטי. כל מי שחושב שאין לזה קשר לעובדה שבג"ץ הורה לנתניהו להחזיר את מאות אלפי הדולרים שקיבל מבן דודו, שירוויח. 

לפני שבועיים ביקש נתניהו ארכה נוספת להחזרת הכסף. במהלך אותה ארכה, מוגשת לכנסת הצעת החוק הזה, שאין בשפה העברית מילים חמורות מספיק כדי להגדיר אותה. היא מצטרפת להצעת החוק המבטלת הקלטות (מעניין את מי היא תשרת) שהגיש השרת המשפחתי, הצעה להגבלת זכות השביתה, הצעה להענקת חסינות ממעצרים גם לראשי ערים ומועצות, הצעה שתאסור על חיפוש במכשירים ניידים של פוליטיקאים או עוזריהם, ועוד ועוד. התיאבון לא יודע גבולות, הטרללת חוגגת כאילו אין מחר. ויכול להיות שבאמת אין מחר.

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

מה עם כל שאר העניינים הבוערים? המשילות, למשל? היא תמתין. אונס אכזרי, ספק לאומני בגדרה, צרורות ירי בכל רחבי הארץ, מכת גניבות בנגב, אבנים על אוטובוס ליד ערד. יש זמן, לא בוער. יוקר המחיה? מאמיר. האם הארנונה הוקפאה, כמובטח? לא. האם הונהג חוק חינוך חינם לגילי 0 עד 3? לא. אפילו היוזמה המופרכת לחיסול תאגיד השידור (מישהו זוכר למי יש אובססיה נגד המוסד המצוין הזה?) אופסנה בינתיים, עד יעבור זעם. מדובר בזעם של הנאשם והעבריין. זעם שמעביר אותם על דעתם, ועלול להעביר את ישראל ברכבת אקספרס לעולם השלישי. הדבר היחיד שהקואליציה הזו עושה הוא ההפיכה המשטרית.

שמחה רוטמן פרסם אתמול את הטיוטה הסופית למתכונת החדשה לבחירת שופטים. האיש פשוט עולה על הדמוקרטיה עם דחפור. אם ההצעה הזו תעבור, הממשלה תמנה את השופטים. לא רק שופטי העליון, כל שופטי ישראל. החל מעוד כמה שבועות, כל שופט שירצה להתמנות או להתקדם יצטרך להתחנף ליריב לוין, שמחה רוטמן, איתמר בן גביר ומשפחת נתניהו. לא, זה לא חלום בלהות. זו מציאות בלהות. באקסטזה של שקרים מופרכים, חצאי אמיתות ונתונים מעוותים, מסביר אותו שמחה רוטמן שככה נהוג ברוב העולם המערבי. גם הגויים ממנים שופטים!

זה לא נכון. בכל מקום שבו הפוליטיקאים ממנים שופטים, יש הגבלות רבות אחרות על כוחה של הרשות המבצעת ומערכת מגוונת של איזונים ובלמים שלא מאפשרת לממשלה כוח בלתי מוגבל. באנגליה עברו למינוי שופטים על ידי פוליטיקאים, וחזרו בהם. זה הוביל לאסון. בארה"ב השופטים מתמנים לכל ימי חייהם. בישראל הם יוצאים לפנסיה בגיל 70. כך שנשיא אמריקאי יכול להחליף במהלך הכהונה שלו (הגבלת כהונה ל־8 שנים!) מספר קטן מאוד של שופטי עליון. בישראל, ממשלה יכולה להחליף את כל העליון בקדנציה.

מדובר בחבורה שקשרה קשר נגד הדמוקרטיה הישראלית ומנסה להפוך אותנו לגרסה מופרעת יותר של הונגריה בהליך מזורז. אסור לתת להם לעשות את זה. כל ישראלי שאוהב את המקום הזה, שעליו חלמו אבותינו 2,000 שנה, צריך להתגייס למחאה. להדגיש: בלי אלימות. בלי קשקושי הבל על נשק וכוח. עם הרבה אהבה למדינה והחלטה פשוטה: זה לא יעבור. אסור לזה לעבור. לא תהיה לנו הזדמנות נוספת ואין לנו ארץ אחרת.