סופי פומייה, דיפלומטית צרפתייה שלטענת משרד החוץ הצרפתי אינה מועסקת עוד במשרד מאז הקיץ, צולמה כשהיא תולשת תמונות של חטופים ישראלים מהלוחות שעליהם הודבקו כשהיא קוראת 'ישראל רוצחים' ומשווה את חמאס לרזיסטנס נגד הנאצים. היא כיהנה בין השאר כנספחת תרבות בשגרירות צרפת בקהיר.

היועמ"שית הודיעה על הקפאת כל הכספים הקואליציוניים
ביידן דחק בנתניהו להסכים להפוגה של שלושה ימים כדי לקדם שחרור חטופים

הודעת משרד החוץ הצרפתי: "זוהתה פרילנסרית לשעבר במשרד לענייני אירופה והחוץ בעת שתלשה דיוקנאות של חטופים ישראלים המוחזקים בעזה. בין החטופים הללו נמצאים כמה אזרחים צרפתים, ככל הנראה קטינים".

"אנו גם יודעים כעת על פרסומים נוספים שלה המשווים בין מתקפות הטרור של חמאס להתנגדות הצרפתית נגד הכיבוש הנאצי", הוסיפו. "פרסומים אלה ככל הנראה עומדים בהגדרה של אנטישמיות שאימצה הברית הבינלאומית לזכר השואה, וצרפת אישרה בפברואר 2019. מערכת המשפט תקבע אם בנוסף יש הצדקה להעמדתה לדין פלילי".

240 שלטים עם שמות החטופים על ידי חמאס מול מגדל אייפל בפריז (צילום: יפה עירון קוץ)
240 שלטים עם שמות החטופים על ידי חמאס מול מגדל אייפל בפריז (צילום: יפה עירון קוץ)

כוחות צה"ל בסמוך ללונה פארק בעזה בו אותרה מנהרה (צילום :דובר צה"ל)

"הסרטון שפורסם היום מראה גישה, התנהגות ואמירות אינן ראויות לחלוטין ושפוסלות מכל וכל אישה זאת מלקיים קשרי עבודה עם המשרד לענייני אירופה והחוץ", המשיכו. "אף על פי שאין יותר קשרים חוזיים בינה ובין המשרד לענייני אירופה והחוץ, החל בקיץ שעבר, תתבצע מהיום חקירה מנהלית לבקשת השרה קתרין קולונה לגבי תנאי גיוסה לעבודה.

השרה קתרין קולונה חוזרת ומאשרת בתקיפות רבה ששנאה, קיצוניות ואלימות בהגדרתם אינם עולים בקנה אחד עם ניהול מדיניות החוץ של צרפת באופן ישיר או עקיף".