ראש הממשלה בנימין נתניהו ממריא לארצות הברית, אמנם באיחור קל, כי לו"ז הקורונה מכתיב שינויים גם בלו"ז של ראשי המדינות,  אך מתוך ידיעה ברורה כי ביקורו בעת הזאת הוא כל כולו - מצב ה-win win.

לפני כחודש וחצי, בתחילת יוני, לאחר בדיקות ושיחות בין ירושלים לוושינגטון, בנימין נתניהו התבשר על ידי אנשיו כי הנאום שלו בקונגרס האמריקאי לא יכול להתקיים בטווח זמן קצר, כפי שרצה והעדיף. הנשיא ביידן באיטליה והלו"ז שלו עמוס עד יולי. אז דחיית הביקור בחודש נתפסה כבעייתית. ביידן יהיה שקוע כל כולו בענייני הקמפיין, וגם - לא מן הנמנע כי בית הדין הפלילי בהאג יבשיל להוציא צווי מעצר לראש ממשלת ישראל, מה שלא יפריע לו לטוס לארצות הברית, אך יקשה על תכנון הביקור באופן כללי.

בדיעבד החששות התבררו כחששות שווא. ההיפך הוא הנכון: החודש האחרון, עמוס אירועים דרמטיים,  ובראשם - העימות ביידן-טראמפ וניסיון ההתנקשות במועמד הרפובליקני - טרף כל קלף אפשרי והפך את היוצרות, יש לציין - לגמרי לטובת נתניהו.

טראמפ ניצל מהתנקשות, אבל אין דרך לחבוש את הפגיעה בג'ו ביידן

בניגוד לחשש בקרב אנשי הממשל המכהן, ראש הממשלה הישראלי לא התכוון לשחזר את הופעתו בקונגרס ב2015. נתניהו לא תכנן לשאת נאום לעומתי שעלול לפגוע בביידן , אלא להיפך - מביא איתו מסר של שלום וממלכתיות. שליחיו הבכירים, ראש המל"ל הנגבי והשר דרמר אף הבהירו זאת לבכירי הממשל , במהלך הפגישות הבילטרליות שקיימו בוושינגטון לפני שבוע.

ועדיין : שאלת השאלות שהטרידה את נתניהו מהרגע שנקבע מועד נאומו בפני הקונגרס, הייתה :  איך ללכת  עם הנשיא ביידן ולהגיע איתו להסדר ולהבנות, בלי להרגיז את טראמפ שבלאו הכי עוד לא שכח לנתניהו את מה שבעיניו היה בגדר בגידה : ברכתו של ראש ממשלת ישראל לנשיא הדמוקרטי הנבחר, בעודו טראמפ טוען לגניבת הבחירות על ידי מתחרהו המר.

עד לאחרונה המשימה העומדת בפני נתניהו נראתה ככמעט בלתי אפשרית, היא  הייתה כולה ניגוד אינטרסים אחד גדול. לא פגעת  בביידן - אזי פגעת בטראמפ, ולהיפך. בשבועות האחרונים הפאזל הסתדר לנתניהו באופן פלאי. ניגוד אינטרסים  פתאום הפך לאינטרס משותף.  היום נראה כי דונלד טראמפ הראשון לאחל לנתניהו ברכה והצלחה בשיחותיו עם ביידן.  האינטרס שביידן יישאר הפך למשותף לביידן עצמו ולטראמפ. גם לבנימין נתניהו.

ג'ו ביידן עדיין נחוש להישאר כדי למצות עד האחרון את סיכויו להצליח. טראמפ מצידו מתפלל להצלחתו של ביידן במאמץ להישאר במירוץ משום שהסקרים מדברים בעד עצמם. למה לו, לטראמפ, חלופה דמוקרטית מפתיעה שעוד תסכן את ניצחונו בנובמבר? ובנימין נתניהו שמעוניין במהלך ביקורו לפגוש את שני המועמדים צפוי ליהנות משני העולמות ולהרוויח אצל שני האישים. זה בתנאי, כמובן, שהחיים לא יספקו עוד הפתעות במהלך השבוע הקרוב.