“של נעליך מעל רגליך", זאת קריאת אלוהים למשה רבנו, שנאמרה במעמד הסנה הבוער. יש לכך כמה פרשנויות. הראשונה, נהג כבוד במקום או באדם שלפניהם אתה עומד, נהג בכניעות ובענווה. אל תנהג זלזול או התרברבות באנשים, תכיר בערכם. אי אפשר שלא לזלזל בהתנהלות העלובה של משטרת ישראל, שאיבדה תחת השר בן גביר את אמון הציבור. לכן תגובת המשטרה לדבריו של ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן בראיון לערוץ 12 מבטאת את המציאות. איש לא צריך לחלוץ את נעליו או למתן את ביקורתו כלפי המשטרה. 

אם יש מי שראוי שיאבקו את נעליו של ארגמן, אלה האנשים שאת שמם הוא הזכיר בראיון בליל שבת. ארגמן אמר מה שהכל יודעים ואומרים כבר תקופה ארוכה: “נראה את מינוי מפכ"ל משטרת ישראל, בוא נראה את צמרת המשטרה. בדרך שבה משטרת ישראל מתנהלת זה נראה שככל שאתה חנפן יותר, אתה מצליח יותר. ככל שתתחנף לשר לביטחון לאומי, או לשר לאסון לאומי, כך יגבר".

סולד אאוט פעמיים: כל מה שצריך לדעת על הסרט המסקרן על נתניהו
לאחר חשיפת מעריב: תושבי העוטף בפנייה זועמת לצה"ל על סיכום תחקירי ה-7 באוקטובר

ארגמן צודק. האמון במשטרה הולך ונחלש, מה שמשחק לידיו של השר שהמשטרה פועלת תחת הנחיותיו. הסיכויים שבן גביר ימנה אנשים דעתניים או בעלי חוט שדרה קלושים. אם הוא רוצה להמשיך לשלוט במשטרה ולשמש מפכ"ל־על הוא חייב להמשיך ולמנות קצינים חסרי חוליות, שמצטיינים בחנופה, והפנימו את העובדה שזה הוא המרשם לעלייה בסולם הדרגות במשטרת ישראל. 

קראתי את תגובת משטרת ישראל על דבריו של ארגמן, ולא האמנתי. המשטרה זוקפת לזכותה את הצלת מדינת ישראל באירועי 7 באוקטובר. אין מחלוקת על תרומתה הגדולה של המשטרה ועל אומץ הלב של קציניה ושוטריה, אבל מי שניסח את ההודעה לעיתונות ראוי שימתין למסקנות החקירה שמתנהלת בטרם יקבע מסקנות חד־משמעיות.

חשתי אי־נוחות שנובעת מהחובבנות שהפגינה חטיבת הדוברות של המשטרה, כשכתבה בתגובה לדברי ארגמן, "רק בשבוע שעבר נרצחו שלושה שוטרים ממחוז ש"י במילוי תפקידם". מה קשור רצח השוטרים לביקורת שהשמיע ראש השירות לשעבר על התנהלות השר ועל יכולותיו המקצועיות? כשנשאל ארגמן על המדיניות של בן גביר, שטוען שהמשטרה צריכה לנהוג בדרך שהוא מתווה לה, הוא אמר שזו הסיבה שבגללה “אנחנו בדרך לדיקטטורה". לדבריו, “מדינת ישראל הולכת ומאבדת את עצמה שלב אחר שלב".

על מכתב ששלח מחליפו, רונן בר, לראש הממשלה על הסכנה שיש בתפילות בהר הבית, אמר ארגמן בנחרצות "כאשר מתחילות מהומות בהר הבית, גלי ההדף מגיעים ליהודה ושומרון, לכל עבר, לכן כל שינוי בסטטוס קוו בהר הבית עלול ליצור תסיסה יוצאת דופן בשטח, שתכה בגלי הדף מאוד גדולים". התחזית הקשה והחמורה אינה מונעת מבן גביר לעלות להר הבית.

אחד הדגלים המשמעותיים שמניף בן גביר הוא הר הבית, ושינוי הסטטוס קוו עלול להפוך לחומר נפץ שיבעיר את המזרח התיכון. זאת עובדה שבן גביר מעדיף להתעלם ממנה.

מחאה בעד עסקת חטופים (צילום: ליעם אדיב)

בן גביר, שעלה להר הבית והודיע שהוא עולה לשם “להתפלל שהחטופים ישובו אבל בלי עסקה מופקרת", הוא אותו בן גביר שהודיע לראש הממשלה שהפסקת הלחימה בעזה ויציאה מציר פילדלפי יביאו לפרישתו מהממשלה. לאיזה בן גביר אתם ממליצים להאמין? אני מאמין לנדב ארגמן, שהיה ראש השב"כ. איש ישר דרך שפיו ולבו שווים. הוא מקצוען שהוכיח את אהבתו למדינת ישראל במעשים ולא בדיבורים.