טיל ששיגרה רוסיה על חרקוב פגע בבניין מגורים וגרם ל-41 נפגעים, בהם ילדים. נו, מה קרה? טיל ששיגרה אוקראינה פגע בבניין מגורים במוסקבה וגרם לנפגעים. נו, אז מה? כנופיה של טרוריסטים, חות'ים, השתלטה על תימן או על חצי תימן, ושולחת טילים על אניות משא שמפליגות בים האדום, שחלקן נפגעו. נו, מה קרה? בסודן נרצחים אלפי אזרחים חפים מפשע במלחמה פנימית. למי זה נוגע? סין מתגרה באופן לוחמני בפיליפינים ופולשת למים הטריטוריאליים שלה ומתנגשת בספינות פיליפיניות. נו, למי זה איכפת?

רגע, רגע סליחה, יש בעיה חמורה שמסכנת את השלום בעולם. ההתיישבות ביהודה ושומרון. עצרת האומות המאוחדות מאוד מודאגת. היום היא מקיימת דיון מיוחד בהצעת החלטה שיזמה המשלחת הפלשתינית. הצעת החלטה הקוראת להתיישבות ביו"ש הפרת החוק הבינלאומי, דוחקת בבית הדין הבינלאומי בהאג לפסוק נגד ישראל והענשת ישראל בסנקציות ובאמברגו.

הפור נפל: עוזי רבי משוכנע - זה האזור בישראל שאיראן החליטה לשים על הכוונת

"החלטה שלא כדין": האם בג"ץ יוכל למנוע את פיטורי גלנט על סמך תקדים מממשלת שרון?

בהצבעות במליאת האומות המאוחדות אין ווטו. ההצבעה על הצעת ההחלטה הפלשתינית תתקיים מחר, יום רביעי. היא צפויה להתקבל ברוב גדול, מה שמוגדר "הרוב האוטומטי" המובטח תמיד להחלטות נגד ישראל. להחלטות מליאת האומות המאוחדות אין משמעות מעשית. הן הצהרתיות בלבד. לא מחייבות פרקטית.

לקרוא לעיסוק המועדף הזה של עצרת האומות המאוחדות גילוי של עוינות לישראל או חד-צדדיות נגד ישראל, זו לשון המעטה פרועה. התעלמות מופגנת ומוצהרת של הארגון העולמי ובמיוחד של מועצת הביטחון, שתתכנס בסוף השבוע לדיון התקופתי-החודשי על "המצב במזרח התיכון כולל הבעיה הפלשתינית", מהמלחמה באוקראינה שהתחילה בפלישת רוסיה למדינה הריבונית, שנמשכת כבר למעלה משנה. 

ובמקום זה לעסוק בהתיישבות ביו"ש, זה טמטום, עיוורון, אטימות ובשתי מלים, התנהלות מחפירה, במיוחד מצד מועצת הביטחון, הגוף היחידי במערך האומות המאוחדות שיש לו סמכות לאכוף את החלטותיו גם כוח צבאי. גוף שבעבר הלא רחוק לא הוזכר אף פעם בלי התוספת והציון – יוקרתי. עד היום, מועצת הביטחון לא קיבלה, ליתר דיוק לא דנה רשמית, בהצעת החלטה לגנות את רוסיה על פלישה לאוקראינה ולא גינתה אף לא ברמז עקיף את פשעי המלחמה שהצבא הרוסי ביצע ומבצע באוקראינה.

במועצת הביטחון יושב שגריר רוסיה, שמנצל את זכות הווטו השמורה לרוסיה כאחת מחמש החברות הקבועות במועצה ומסכל מראש כל ניסיון להעלות לדיון רשמי במועצה את מלחמתה של רוסיה באוקראינה. בשעה שהשגריר הרוסי תוקף את ישראל על "ההפצצות שהיא מבצעת על אזרחים ברצועת עזה" – בדיוק באותה שעה, באותם רגעים, רוסיה משגרת טילים על מטרות אזרחיות בערים גדולות באוקראינה.

מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)
מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)

הביזיון והחרפה שהארגון העולמי מנחית על עצמו בדיון היום ובהצבעה מחר על ההתיישבות ביהודה ושומרון גדולים יותר אם מביאים בחשבון שהצעת ההחלטה הנידונה היא יוזמה של המשלחת הפלשתינית. לפני חודשים אחדים עלה בידי המשלחת להשיג שדרוג רשמי של מעמדה במטה הראשי של האומות המאוחדות בניו יורק. במקום לנצל את העלייה בדרגה, לגיבוש, עיצוב ואימוץ התנהלות שהולמת לפחות את הנוהל והנימוס הדיפלומטיים הנהוגים באופן מוקפד במסדרונות בניין האומות המאוחדות - החליטו הפלשתינים לנצל את שדרוג מעמדם להשתלבות נחפזת באווירת העוינות לישראל השולטת בקרב הרוב הגדול, מה שמוגדר "הרוב האוטומטי" של הארצות החברות בנושאים מזרח תיכוניים.

הפלשתינים עסוקים, טרודים וליתר דיוק מכורים להשגת מטרה אחת – הנצחת מציאות ומצבם כעם ואומה תחת כיבוש. מאופן התנהלותם המגוחכת והמגחיכה בזירת האומות המאוחדות, הם פוחדים פחד מוות מפתרון מדיני לסכסוך, אפילו מסימן כלשהו לקידומו. הן מאוהבים במצבם העלוב והמדוכא. בשיחה ל'מעריב' אמר לי שגריר ישראל באומות המאוחדות דני דנון, "הפלשתינים מנהלים נגד ישראל טרור דיפלומטי והאומות המאוחדות משתף עם כך פעולה. זהו שפל מוסרי חדש. מדובר בפוליטיזציה וניצול לרעה של משאבי האומות המאוחדות שיקדיש את כל שבוע הבא לעיסוק בפלשתינים תוך התעלמות מוחלטת מ-101 חטופים שנמצאים בעזה בתנאים מחפירים וממאות אלפי עקורים ישראלים כתוצאה ממתקפה איראנית על ישראל".