אם נחוצה הייתה הוכחה מה באמת חושב דונלד טראמפ על ישראל, איך הוא מעריך את מדינת היהודים ועד כמה קיומה וגורלה תלויים לדעתו בתוצאות הבחירות לנשיאות – הוא סיפק הוכחה כזאת באופן הכי נחרץ, ברור וחד משמעי.

ניסיונות החיסול לא יעצרו אותו: זה הצעד הדרמטי הבא של דונלד טראמפ

"אם אני מפסיד (בבחירות) ישראל תחדל להתקיים בעוד שנתיים". במילים פשוטות, דונלד טראמפ מעניק לישראל תפוגת חיים של שנתיים, אם קמלה האריס מנצחת ונבחרת כנשיאה. וואו, איזו נדיבות לב, שנתיים של קיום, לא יותר. ככה מעריך דונלד טראמפ את כושרה ויכולת קיומה של ישראל. בלי אוהד כמוהו בבית הלבן, שנתיים. מדהים, איך ישראל הצליחה להתקיים בארבע השנים האחרונות בלעדי נשיא כמוהו?  

להתקיים? זה הכול? ישראל היא סיפור הצלחה שאין לו אח ורע בהיסטוריה המודרנית (אולי בהיסטוריה בכלל). אין תקדים לשום מדינה לכמות ואיכות ההישגים שישראל השיגה וצברה בשנות קיומה בתחומים שונים. כל זה תוך ניהול שלוש מלחמות, מאבק בלתי פוסק עם פיגועי טרור ובלימת ניסיונות לפיגועים. ישראל היא מעצמה אזורית, וגורם מרכזי ליציבות באזור מועד לפורענויות. לא ייאמן, שמעמד זה השיגה ישראל בלי שדונלד טראמפ היה בסביבה ושמו לא היה ידוע בכלל.  

להבין, להכיר ולהעריך את הישגיה של ישראל ואת עוצמתה הפנימית, צריך להיות אדם חיובי, דורש ושוחר טוב. דונלד טראמפ לא מודע בכלל לקיומן של תכונות כאלו. לאיש הזה, סליחה, ליצור הזה, יש את החוצפה, עזות מצח והגסות להצהיר בפומבי ובגלוי, ש"אם אני מפסיד, ישראל תחדל להתקיים תוך שנתיים". להדגשת האיום הדבילי הזה, הוא מוסיף, "היהודים שאינם מצביעים לי, דפוקים בראש". אם נחוצה הוכחה עד כמה האיש הזה דפוק בראשו, המילים האלו מפיו הפעור למחצה סיפקו אותה.  

האמת היא, ששרים, פוליטיקאים בכירים בישראל צריכים היו להגיב על הכרזה שמועמד לנשיאות בארה"ב מעניק לישראל תוקף קיום של לא יותר משנתיים, אם הוא לא יהיה הנשיא הבא. דונלד טראמפ אמר, ליתר דיוק הזהיר את יהודי ארה"ב ואת מנהיגי מדינת ישראל, "ראו הוזהרתם, אם אני לא הנשיא הבא, מדינת ישראל מחוסלת תוך שנתיים". למשיחיסט כמו סמוטריץ', לפטריוט כמו בן גביר, לימני הזוי כמו שיקלי, לצרחן כמו אמסלם לא היה מה לומר? כל אחד מהם השמיע, פרסם והפיץ הצהרות מעליבות נגד הנשיא ג'ו ביידן. נשיא שהזרים לישראל כמויות עצומות של נשק ואמצעי לחימה שאיפשרו לצה"ל להילחם נגד החמאס, ואישר סיוע כספי מיוחד של 14 מיליארד דולר למימון המלחמה.  

אין להם מאומה מה לומר והם שותקים ולא מגנים ולא מוקיעים מועמד לנשיאות של מעצמת-על שמתבטא, מגלה ומביע דעה והתרעה שמהן עולה באופן הכי ברור שלדעתו ישראל היא מדינה מעורערת, חלשה שעתידה וקיומה בסכנת חיסול בתוך 24 חודשים אם הוא לא יהיה הנשיא ולא יהיה הממונה על הבטחת קיומה? נו, טוב. ראש הממשלה בנימין נתניהו שתק ולא הגיב. דונלד טראמפ הוא ידידו הטוב, בין יקירו ואלוף חלומותיו.  

למזלה הטוב של ישראל, הרוב הגדול והמכריע של יהודי ארה"ב, בעלי זכות ההצבעה, הם באמת יהודים דפוקים, בלי מרכאות. הצבעתם בנובמבר מובטחת, כמו בבחירות לנשיאות קודמות, במועמד דמוקרטי. מה שדפוק להם בראש, זאת לא רק האהבה לישראל. גם גאווה בהישגיה העצומים וגם אמונה וביטחון בעוצמתה הפנימית וביכולותיה לעמוד נגד אויביה.