זה נראה כמו נצח אבל רק אתמול גדעון סער עמד על דוכן הנאומים במליאת הכנסת ונשבע אמונים בתור שר בלי תיק בממשלה, וטען שישראל נמצאת בצומת דרכים ולכן סיעתו, הימין הממלכתי, עושה את "המעשה הפטריוטי" לקראת אפשרות של הסלמה ומלחמה אזורית.

בהצהרת הכניסה לממשלה כשלצידו ראש הממשלה נתניהו, אמר סער: "אנחנו במבחן היסטורי שיש לנו רק דרך אחת לסיימו: כשידנו על העליונה. אלה ימים מכריעים במערכה מול אויבינו. אין לפנינו החלטות קלות אלא רק החלטות קשות, כעת נכון להניח בצד את מלחמות היהודים ולהתמקד ולהתרכז במלחמה באויבינו". 

181 טילים שוגרו לישראל מאיראן: הרמטכ"ל: "נבחר מתי לגבות את המחיר מהאויב"
פיגוע רב נפגעים ביפו: המחבלים יצאו מהרכבת הקלה ורצחו שישה אזרחים

כצפוי, חברי האופוזיציה תקפו אותו בצורה חריפה ולגלגו לו על מה שהם הגדירו "זחילה" לממשלה ובגידה פוליטית במצביעים, רק מתוך שיקול של הישרדות אישית.

אחרי הערב האחרון, אפשר להגיד בצורה ברורה שגדעון סער צדק, והמעשה האחראי של שאר ראשי האופוזיציה יהיה להיכנס מיידית לממשלה. 
המתקפה האיראנית מסמנת שלב חדש לא רק בין שני המדינות אלא ביחסי הכוחות הגלובליים וההנהגה הישראלית חייבת לאחד כוחות עכשיו.

גדעון סער נואם במליאה עם הצטרפותו לממשלה (צילום: דוברות הכנסת)
גדעון סער נואם במליאה עם הצטרפותו לממשלה (צילום: דוברות הכנסת)

לפיד, גנץ וליברמן צריכים כעת להגיע יחד לראש הממשלה נתניהו ולהציע כניסה לממשלת חירום לאומית, בלי תפקידים ובלי שטיקים ולאפשר למדינת ישראל להתייצב כמו אגרוף אחד מול אויביה המרים.

מבלי ליפול לסל הקלישאות אבל ישראל עומדת לקראת תקופה גורלית, ואזרחי ישראל ידרשו לגלות הרבה אומץ, אורך רוח ואמונה בצדקת הדרך, ולכן נדרשת ממשלת קונצנזוס לאומית.

נאום גדעון סער (צילום :הכנסת)

ראשי האופוזיציה חייבים להסיר מיידית את הווטו נגד השרים בן גביר וסמוטריץ', ומנגד ראש הממשלה נתניהו נדרש לאפשר להם באמת מקום של כבוד והשפעה בפורום קבינט מיוחד, ומשם לנהל את המשבר החמור בתולדות מדינת היהודים.

בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר (צילום: פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר (צילום: פלאש 90)

לצערנו זה "עת צרה ליעקב" והמחשבה היחידה שצריכה לעבור בראש של ההנהגה הישראלית - מימין ומשמאל - היא האם לרגע הזה הם הגיעו למלכות וזה מה שצריך להנחות אותם.

נתניהו, לפיד, גנץ וליברמן - זה הזמן להתעלות לגודל השעה ולנווט יחד את מדינת ישראל לחוף מבטחים.