אז מה, קינדערלך, יש דרך יפה יותר ליידעלך לחגוג את חיסולו של חסן נסראללה? תראו איזו הילולה. בקשת 12 חוגגים עם ערק בכוסות נייר, באשפה 14 חגיגה מאמש־מאמש עם מוזיקה - חסרו לי קצת זיקוקים, קצף של יום העצמאות וגם הפטישים מפלסטיק שדופקים בראש אחד לשני.

מה שהיה הוא שיהיה: השנה הבאה תמשיך עם מילים ריקות על ניצחון מוחלט
נתניהו מעולם לא ניצח במערכה כראש ממשלה ולכן הוא לא ממהר לסיים | רון קופמן

ויושב לו העוילם־גוילם, צופה ביידעלך חוגגים, ושואל את עצמו זה באמת העם הנבחר? זה מה שכל עשרות האלוהים שלהם רצו שהם יהיו?
אבל בגדול וגם בקטן, אנחנו תמיד נהיה מזרח תיכון. אומנם אנחנו חלשים בשפה הערבית, אבל אנחנו הלבנט שלא מתבייש לחגוג חיסול בצהלולים, כאילו כבר ניצחנו והכל יום־טוף. נכון שיש לנו עדיין 101 חטופים שנמקים בשבי. נכון שאיננו יודעים כמה מהם חיים, אם הם חיים, איך הם חיים, הם אוכלים בכלל? כי לפי הראיות הפתולוגיות שנמצאו בשש גופות החטופים שנרצחו, הם איבדו שליש ממשקלם. אבל זו לא סיבה למנוע חגיגה, כי אנחנו אוהבים לחגוג, גם על מתינו וחטופינו.

טובי המאכערים שכותבים נאומים לחליפותים בהנהגה, כבר משפצים "דראפטים" ליום הנורא שבו נפגוש במציאות האיומה, כאשר נדע מה באמת קורה עם 101 החטופים. כמה מהם נרצחו במהלך חגיגות החיסול.

חסן שלנו, שהפחיד אותנו 32 שנה, חי בסרט "עיניים גדולות" מ־1974, בכיכובם של אורי זוהר ואריק איינשטיין. את שיר הנושא לסרט כתבו השניים עם מיקי גבריאלוב. "זה סיפור על בני פורמן, שתמיד הלך לו קלף. היה לו כל מה שאפשר לרצות, והוא רצה יותר". כן, לחסן היה הכל.

הוא היה מגדולי סוחרי הסמים במזרח התיכון, היה לו צבא קטן, היה לו ארגון טרור שיש לו מדינה, העולם הערבי העריך את יכולותיו, העוילם־גוילם חשש ממנו, האיראנים השקיעו בו מיליארדי דולרים, אבל הוא רצה יותר – להיות שותף למהלכי טרור בכל המזרח התיכון, אז זה נגמר בטילטילון.

עכשיו בן דודו, האשם־תמיד, חייב ללמוד מטעויות. הוא כבר לא ישלוט בלבנון 32 שנה, אולי אף לא יסגור שנה בג'וב, אם ירצה להאדיר את שמו באמצעות טרור רצחני. המוסד שלנו חייב להעביר לו את השיר, כדי שיידע איך הסרט שלו יסתיים, אם וכאשר.

אני מאוד סקרן לדעת איך מתקדמת ההפקה של מירי "המחוננת" לקראת 7 באוקטובר. האם בעקבות החיסול, הערק והצהלולים יכלול מופע הליקוק הסמיך מרוק גם פרק קטן על האירוע? בכל זאת אנחנו מצויים במאבק אגו על הקרדיטים, כי אבי האומה לא נכח בארץ. הוא נסע לטיול באמריקע, כדי לקשקש מול אולם חצי ריק בעצרת האו"ם. אפילו אם האומה התעצבה נורא־נורא שכך הסתיים הטיול שקוצר, וגם צער נוסף משום שיואב גלנט קיבל קרדיט, בלי להתאמץ ולייצר ספינים, כאילו אבי האומה לחץ על הכפתור, אבל הוא ממש לא. יש כרוניקה לאירוע, ולפי הכרוניקה אבי האומה קשקש עם הטיפשורת, בעת שנסראללה עלה בסערה השמיימה. המזכ"ץ שלו עדכן אותו שתם הטקס של חסן. בנאום של אבי האומה עם נחיתתו בארץ ניכר בו העצב על אובדן הקרדיט... הוא אמר בנאום רק חמש פעמים את המילה "אני".

איני אוהב חגים יהודיים ולא רק בעת מלחמה, כי הם מתבססים על מנהגים קדמונים. איך אפשר לאכול תפוח בדבש, כאשר החטופים החיים לא אוכלים אפילו פיתה ביום ואין להם תרופות מצילות חיים. אף על פי כן החלטתי לשלוח כרטיסי שנה טובה לכל מיני טיפוסים שלא יברכו אותי.

# שנה טובה לגדעון סער. הנה תזכורת קצרה לדברים שאמרת בקמפיין הבחירות לקדנציה הנוכחית של אגם הדרעק. "דבריו של דודי אמסלם המחישו את עומק הטירוף אליו הגיע הליכוד. אם החבורה הזאת, יחד עם סמוטריץ' ובן גביר, תגיע ל־61 מנדטים, הם יפרקו את מדינת ישראל וכל מוסדותיה הממלכתיים. אזרחי ישראל חייבים להתעורר, כי אם הם יגיעו ל־61 מנדטים, אנחנו לא נכיר את מדינת ישראל, כפי שהייתה ב־74 השנים האחרונות. את הטירוף הזה חייבים לעצור, ואפשר לעצור בקלפי ב־1 בנובמבר".

האמת גדעון, סחתיקה, הנבואה נגעה בך. אבל אומנות האתנן בפוליטיקה דרעק - חזקה ממך. אז שוב מכרת את עקרונותיך ודעותיך בשביל עוד כמה שנים באגם הדרעק. אתה רק עוד בוגד שאבי האומה סרסר ומסרסר בו באמצעות מינויים לגועליציית האפסים שלו. אתה בוגד בדיוק כמו להקת הזוחלים חסרי החוליות שהצטרפת אליהם: אורלי לוי־אבקסיס, עמיחי שיקלי וניר אורבך.

תרומתך לניהול המלחמה תהיה שקולה לאפס המוחלט. אבל יש פמליה, מאכערים לרוב שצריך לסדר להם ג'וב, לשכה ורכב שרד, רק אין תיק ביצועי. וגם אם יהיה, תמיד תיזכר כעוד סנג'ר של אבי האומה. כבוד גדול - זה ממש לא. בהצלחה לך עם אם האומה והילד"ז. הם הרי מתעבים אותך.

שמעתי אותך השבוע מסתלבט על אפרת רייטן ממפא"י, שיזכרו אותה רק משום שהופיעה בערוץ הילדים. הלו, גבר־גבר, אתה דליק! מומלץ שתעשה סדר בלשון, כי בימים אלה הטיפשורת עוד נוהגת איתך ברכות, אבל אתה הרי יודע שיתהפכו עליך ושיהפכו את חייך לגיהינום, אז למה להתלכלך?

# שנה טובה לראשל"צ החדש, הבאבא־בובה דוד יוסף. אני מפרגן לך על המינוי. יש לך עשר שנים להתפנק בג'וב, ולדאוג למשפחה ומקורביה. הבד"ץ של בית יוסף ממשיך לשמור על יוקרתו, ויוקרה זה ימבה כסף, המון ימבה. אני מקווה שתמשיך את דרכו של אחיך הבכור, ותקלל את החילונים קללות רבות וכואבות. יש לך משימה קרובה, להנציח את הבטלה של החניוקים, אף שמפלגת ש"ס שתמכה בך, מייצגת באלקטורט גם אזרחים שמשרתים בכוחות הביטחון, אבל התחייבות זו התחייבות.

אני מקווה שתגדיל את מאגר הבאבא־בובות בשירות הציבורי. הגיע הזמן לשלב גם נשים בתעשיית המיליארדים הזאת. שיכון ל' בתל אביב ישמח למינוי של באבא־ברבי, למה לא? תהיה מתקדם וחדשני.

אגב, אם באמת תמנו נשים, אני מציע את רעייתי, שתהיה באבא־כיפוש. היא בתו של רב, היא צדקת מלא־על־מלא. אומנם יש לה לקות מסוימת, כי היא לא יודעת לשקר, אבל אני מבטיח ומתחייב ללמד אותה את תורת השקר, ואני אשמח אם תדאג לה לג'וב. שמע, זה אחלה כסף, ונכון שיש הרבה אלוהים בפוליטיקה דרעק שלכם שהשתלטה על הדת היהודית, אבל אי אפשר להנציח את הפרימיטיביות לעולמי עד. אתה בטח כבר יודע שלפחות 52% מהציבור לא יודעים בשביל מה צריך אתכם ולמה אתם עולים מיליארדים. אז אני שואף להיות חלק מהשיטה, ולתת ביס בקופה הציבורית. אני מקווה שתדאג לי, בהצלחה לך.

# שנה טובה למשרד התיירות. התאכזבתי לשמוע שאתם מקוננים על הפסד של 756 מיליון שקל מתיירות פנים בתשפ"ד, כי ציפיתי להפסדים גדולים הרבה יותר. האם אתם יודעים אצלכם במשרד שעל חופשה בראש השנה גובים באילת 13 אלף שקל לחדר? אז על מה אתה מקוננים, על עושק שנפגע? אתם עשיתם את החשבון במטבע זר? אתם כבר יודעים מה ההיצע בקפריסין ויוון על 3,300 יורו? אם לא, אז בשבילי זו זכות לתת שירות. מלונות פאר, מעל חמש בריכות בכל אחד מהם, חוף ים מדהים, מטופח ונקי, לפחות חמש מסעדות, לא כולל חדר האוכל המרכזי – וכל הסיפור עולה 30% מעלות המלונות באילת, עיר "התיירות" היחידה שנותרה כאן – שמוכרת רק קדושה וכשרות. בחגים ומועדים אוכלים ארוחות שבושלו בחלקן ארבעה־חמישה ימים לפני החג, כי הקדושה לא מאפשרת מזון טרי כמו חביתה, אספרסו ועוד. ומתי כבר תודיעו על ביטול הג'חנון בבוקר וביצה קשה שבושלה שלושה ימים לפני? לא מספיק הנזק שעושים לנו החות'ים?

אם סוכנויות הדירוג מורידות את הכלכלה המקומית בשתי דרגות, את ה"תיירות" חובה להוריד בשבע דרגות. רבותיי, אין לכם מה להציע לנופשים, זולת גזל שהופך למגיפה. הייתה למלונות באילת שנה יפה באירוח המפונים, הם הרוויחו הון עתק. אז די לקונן על הפסדים ולהתחיל לייצר אטרקציות, שהן יותר מבורקס וג'חנון. תעתיקו את מה שקורה ביוון וקפריסין ותדאגו להוזלת המחירים, כי אחרי המלחמה תהיה לכם – אולי - רק תיירות מחו"ל.

# שנה טובה לחברות התעופה הקדושות שלנו, אל־על, ארקיע וישראייר. איזו שנה הייתה לכן, הא? הרווחתן מיליארדי שקלים, אבל מה תעשו בכל הטוב הזה? מילא רווח, השירות בטרום־טיסה, העיכובים, מחירי הגזל המופקעים מראש של 900 דולר מקפריסין לישראל... איזה מזל היה לכם בשנה הזאת, שבמשרד הכלכלה והתחבורה מכהנים חברי גועליציית האפסים ששונאים את הציבור לא פחות מכם...
הייתה ציפייה לקנסות של עשרות מיליונים שיפריעו לכן במאזן הרווח, אבל עם ניר ברקת ומירי "המחוננת" רגב, אתם יכולים להמשיך עם מדיניות העושק הפקר־הפקר־פטרושקה, כי הון־שלטון באמת שווה לכן המון.

700 דולר לרודוס, אחרי שבספטמבר 2023 גביתם 283 דולר. 8,000 דולר במחלקת עסקים למיאמי, למה מה קרה? אתם מטיסים את הציבור בקונקורד או במכלאה מעופפת שהוספתם לה שורות של מושבים? אין גבול לעושק. אולי אתם בונים על צום בכיפור שינקה אתכם מכל העוולות של השנה האחרונה, אבל זה קורה רק בסרט שאתם משוכנעים שאתם מככבים בו.

המלחמה תיגמר מתישהו, התחרות תחזור, ואז לא נתקרב לחברת תעופה בבעלות יהודית או ישראלית. תנו זמן לזמן, כי אנחנו נותנים. וכאשר זה יקרה, אנחנו נרים כוסות ערק על הנקמה, עם הרבה צהלולים.

# שנה טובה לחברי מועצת העיר בני ברק. העיר קורסת, הגירעון עלה ב־50% בתוך חצי שנה. העירייה לקחה הלוואה בסך 17 מיליון שקל. הסכום לא יוקצה לתיקון הליקויים בעיר: תשתיות ביוב לקויות, גנים ציבוריים שהפכו לבריכות ביוב, מלחמה בעכברושים ועוד. הכסף מוקצה להטבות מפליגות למקורבים. יש בעירייה עובדים שעלות שכרם השנתי מגיעה ל־817 אלף שקל. אבל אין מה לדאוג, יש להם אלוהים, שיסלק את החובות. מינוי של ועדה קרואה? מה פתאום! אלוהים מרשה להם להמשיך להתנהל כך.

# שנה טובה לפרקליטות המדינ'ע. לא מזמן נחקק חוק הספאם ברשתות ובטלפונים. אבל זה לא מונע מכל מיני ארגונים של החניוקים לטלפן לאנשים כל יום וכל היום, כדי לקושש תרומות. הם מאוד יצירתיים, הנה דוגמה: "אלוקים קטף את נסראללה. מה התודה שלך? 1. תפילין; 2. מודה אני; 3. שמע ישראל; 4. שמירת שבת; 5. תרומה.

גם את הרב קנייבסקי ז"ל מערבבים בתעשייה של הגעלט־קוידש. מספרים לנו במסרים שהרב'ה ציווה לתרום 355 שקלים עד ערב ראש השנה כתנאי וסגולה להצלחה. אני מודע למציאות שלפיה תעשיית הגעלט־קוידש היא חלק מהגועליצייה, אבל לא הגיע הזמן שאתם בפרקליטות תפסיקו את ההונאה של הציבור? מה קורה עם החוק הזה, הוא סתם פארש? רק תודיעו לנו כדי שנדע.

# שנה טובה לעידית סילמן. את בטח יודעת שרשות הטבע והגנים ביטלה אירוע השקה לספר "אני יהודי חילוני", שהיה אמור להתקיים באתר "השומרוני הטוב". הספר עוסק בפילוסופיה של זהות חילונית, לפי כתביהם של אריסטו, שפינוזה והרמב"ם. הכותב ירון יצחק מייעד את ספרו להורים וילדים.

האירוע בוטל לאחר שהורית על ביטולו. מה הסיבה? את לא אוהבת חילונים? את לא מכירה בחילונים? אין להם זכות בארץ הזאת? את לא אוהבת פילוסופיה חילונית? שמוליק, בעלך, לא מרשה לך? באיזו סמכות את מבטלת אירוע כזה? מה היה קורה אם היו מבטלים אירוע תורני של אלוהים שלך? ביום כיפור את תכעסי שלא מתירים בק"ק תל אביב תפילה בהפרדה? אין לך בושה, נכון? אני יודע שאין לך, מאז ששאלת על המדרגות באגם הדרעק: "איך הייתי?" כאשר הפלת ממשלה.

# שנה טובה לסמוצ'קנע־גרנד־מייזר, הליצן שמופקד על האוצר. הממסד הכלכלי בעוילם־גוילם החליט שאתה לא כשיר לג'וב, שאתה טובע בתוך הפוליטיקה דרעק, נלחם על חצי ממשרדי גועליציית האפסים, שהם מיותרים לכל דבר ועיקר. נכון שהאשם העיקרי במצבה של הכלכלה בישראל הוא אבי האומה שמינה אותך לג'וב, אבל אתה כישלון אבסולוטי. נראה לי שאתה מוכן להקריב את ציבור העובדים בישראל כדי ליישם את הכלכלה החדשה שלך, שאולי מתאימה לאלוהים שלך אבל לא לעובדים שמייצרים את הכנסות המדינ'ע. המשך בדרכך האלוקית, והדירוג ימשיך לרדת.

נכון לעכשיו מדברים על ישראל בשורה אחת עם אסטוניה וקזחסטן, וכולם מסתלבטים עלינו. אני זוכר ימים בכדורגל, שהבטנו על הקזחים כמו על מוגבלים, אבל אז הם התחילו לתת לנו בראש ביותר מדי משחקים. כן, סמוצ'קנע, אתה מוביל אותנו לדרך מדהימה, עוד מעט נהיה קוסובו. אתה יודע שקוסובו מפרקת את הנבחרות הלאומיות שלנו בכדורגל – בכל הגילים – היית מאמין? אז תברר עם אלוהים שלך מה לעשות בשנה החדשה. אולי להחליף ג'וב?

כן קינדערלך, אפשר להמשיך לחלק כאן אין־ספור ברכות לשנה החדשה. אבל מה שמטריד אותי זו השאלה מה יהיה כאן אחרי המלחמה. מה יהיה עם גועליציית האפסים שמנהלת כאן את העייסק. מה יהיה עם פיתהמר בן גביר, דודי אמסלם, ניר ברקת, מירי "המחוננת" רגב, יריב לוין וההפיכה המשטרית שלו, ושאר ליצני הקרקס שנקרא גועליציית האפסים. מה עושים עם חוק הגיוס? מאות אלפי מילואימניקים נשחקים במלחמה, שההשפעה שלה תלווה אותם בכל חייהם. הם חיילי בדיל במשחק האגו של אבי האומה ולהקתו. לכאורה המטרה צודקת ומוצדקת – הגנה ושמירה על ביטחונו של הציבור – אבל את המחיר משלמים מעטים - בשביל ציבור של בטלנים, בחסות של צבא השם.

הצרכים הביטחוניים של המדינה בכוח אדם לוחם ישתנו, מי יעשה את העבודה? כבר עכשיו כוח המילואים פוחת, יש נסיגה של עשרות אחוזים בהתייצבות, כי יש לוחמים שאיבדו את מקור פרנסתם. מעסיקים לא מוכנים להעסיק עובדים שנעלמים לארבעה חודשים לשירות מילואים פעיל, כי גם אצלם יש גבול לציונות כאשר הם רואים חברה של מאות אלפי משתמטים מגיוס.

את אבי האומה זה באמת לא מעניין. הוא ממוקד רק בהנצחת שלטונו, בכל מחיר: חטופים, מפונים ומילואימניקים, חלקם הגדול חילונים, שחברי הגועליציה שלו מקפידים לקלל אותם ולשלוח אותם לעזאזל – משל היו עכו"ם. והמצב לא הולך להיות טוב יותר, הוא יהיה הרבה יותר גרוע.

הם ימשיכו לקשקש על א־ח־ד־ו־ת, אחים אנחנו ויחד ננצח. אבל הם לא מאמינים לאף מילה מכל המלל הזה. בשבילם חילונים הם עבדים ותו לא. מי שחושב שזה ייגמר עוד שנתיים, טועה, ובגדול. לחניוקים יש זמן להתארגן לעתיד, להגדיל את הסחיטה ועושק הקופה הציבורית, הם לא יוותרו.

והאלטרנטיבה השלטונית, איפה היא? את כל מה שיש בה, כבר ראינו, וזה לא מתאים לכלום, אולי רק לקשקשת מאוסה באגם הדרעק.
מי שחולם על ועדת חקירה ממלכתית, שימשיך לחלום. אבי האומה שקוע בעצמו, לא תהיה ועדה, כל ועדה, עם מנדט לחקור את הכל. או־טו־טו יש לו עוד תיק על הראש עם חקירת הצוללות, הוא צריך עוד תיק על הראש? ממש לא.

זה הזמן לסיים עם ברכת שנה טובה ופורייה למאכערים של אבי האומה בטיפשורת: יעקב ברדוגו, ארכי־מאכער שמעורב בכל ביצת דרעק, וגורם לעסקונה הרקובה של מפא"י להיראות נפלא, לנוכח פעילותו; ינון מגל, שמארגן לאבי האומה חוג בית פוליטי רקוב ודוחה, בכל ערב באשפה 14; שמעון ריקלין ואראל סג"ל, על תקן גרופי'ז שממש מאוהבים באבי האומה ובונים לו מציאות הולמת בטיפשורת, שבינה ובין המציאות האמיתית אין כלום ושום דבר; ועמית סגל, שהכל הוא יודע: צבא וביטחון, פוליטיקה־דרעק, מה אומרים באמריקע הבוגדנית של ביידן - הוא יגיד לנו תמיד, בעיקר את הנחיותיה של הלשכה המאוסה של ראש הממשלה.

כן, זה המצב לאשורו, אין בלתו. זה הולך להשתנות, זה רק יחמיר. לכן ניפגש לקראת יום כיפור, כאשר תתכוננו לצום שינקה כאן הכל, בכאילו. כי כבר ראינו רק לפני שנה מה שווה צום - וכבר הספקנו לשכוח.

שנה טובה, קינדערלך של "יומטוף". לפני שאתם נותנים ביס בחריימה או בגפילטע, אחרי התפוח בדבש, קחו שנייה לחשוב על החטופים. מה קורה להם, בשנייה שאתם מעבדים את הטעם של ארוחת החג.

 [email protected]