הישראלים בורחים לחו"ל. בשבעת החודשים הראשונים של השנה הגיע מספרם ל-הגיע מספרם ל-40,600, כ-2,200 יותר בממוצע לחודש לעומת 2023. דילמה מרכזית איתה מתמודדים העוזבים לחו"ל היא הוויתור על שרותי הבריאות בישראל, מהמשובחים בעולם. איך פותרים זאת? פשוט עולים על מטוס, עושים בדיקות מקיפות לכל אחד מנזקקי המשפחה, משלמים כמה עשרות שקלים כנהוג בישראל עבור בדיקה זו אחרת, וחוזרים לחו"ל.

אם אחד מילדיהם מרגיש לפתע כאבי שיניים וחייב טיפול בעלות של אלפי דולרים, מה עושים? טסים ארצה, כי טיפול שיניים עד גיל 18 בישראל הוא חינם. ומה עושים יורדים השוהים בחו"ל במשך שנים ארוכות, כאלה שאפילו אינם מתכוונים לחזור לישראל, אם פתאום חלו במחלה קשה עד ממארת המחייבת טיפול בגובה עשרות ואף מאות אלפי דולרים?

בית מרקחת בקופת חולים (צילום: יאסר עוקבי)
בית מרקחת בקופת חולים (צילום: יאסר עוקבי)

הפתרון פשוט: גם אם במשך עשרות שנים הקימו עסק ומשפחה ושילמו לרשויות המס המקומיות לעומת 0 ששילמו לישראל – הטיפול הטוב ביותר הוא בארץ, חינם אין כסף לעומת העולם המערבי. מגיעים לארץ, פונים לביטוח הלאומי, פודים תמורת 14,500 שקלים בלבד את הזכויות שאבדו להם והנה הם זכאים לשרות הרפואי המשובח של בתי החולים מהטובים בעולם, כאן בישראל.

מה שמודי'ס לא לקחה בחשבון כשהפחיתה את דירוג האשראי של ישראל
הציבור לא נהנה מפירות האקזיטים בהייטק, אלא משלם עליהם מחיר

המדינה מקבלת נזיד עדשים עבור שרותי הבריאות המתקדמים והיקרים שהיא מעניקה, הכל על חשבונכם. חייבים לסגור פרצה זו מיד. מי שחוזר חייב להוכיח כי מרכז חייו בישראל וכי הוא מוכר כתושב ישראל. הרי אין קל מלגשת לרשות האוכלוסין, לרשום כתובת פיקטיבית בישראל, אפילו אצל ההורים, למצוא איזו משרה חלקית חסרת משמעות וליצור תמונה כאילו מרכז חיינו נמצא כאן.

זאת ועוד: אלה שהיגרו לחו"ל משאירים בדרך כלל לכמה שנים דירה אותה הם משכירים, עד שהעניינים יתבהרו. איזה כיף, אין מסים עד הכנסה חודשית של עד 5,654 שקלים על השכרת דירה. את הכסף אפשר להמיר ולהעבירו לחו"ל, כשהוא פטור ממס, לשיפור איכות החיים בחו"ל. ארץ נפלאות היא ישראל, אבל כנראה שיותר משתלם להגר ממנה.

הטור המלא יתפרסם בשישי הקרוב ב"מעריב עסקים"