יש לי חדשות מרעישות, ממש סקופ, שאותו אני מוכן לחלוק בלעדית עם משרד התחבורה: אנחנו במלחמה. הופעל צו 8, ואנשי מילואים אמורים לעזוב את בתיהם ולהגיע לאזורי הכינוס. איך יגיעו לאזורי הכינוס? לכם, רבותיי מלמעלה, זה כנראה לא משנה.

"מה שייכת המלחמה לממשלה?", תמה יו"ר יהדות התורה, השר יצחק , בראיון ל"כיכר השבת" לגבי אחריות הממשלה ל־7 באוקטובר, והוסיף: "מה רע פה?". לחלק רע ולחלק טוב. לחלק חסר כסף לציוד, לחימוש, לשיקום ולטיפולים פסיכולוגיים, ולחלק יש תקציבים שבהם לא נוגעים. לכן, לשיטתו, כל זמן שהכסף זורם בהתאם להסכמים הקואליציוניים - אין קשר בין הממשלה למלחמה.

יצחק גולדקנופף (צילום: אבשלום ששוני)
יצחק גולדקנופף (צילום: אבשלום ששוני)

כאשר יש גיוס חירום והצבא זקוק לחמישה גדודים נוספים, מאיפה יביאו חיילים, מאיפה יביאו תקציבים? אף שר מיותר לא מוותר על תקציב משרדו המיותר. וברוך השם (כך יש להגיד היום) יש די והותר שרים ומשרדים מיותרים בממשלה.

הטעויות שישראל עשתה בעזה ולבנון עלולות להתגלות כגורליות
במלאת שנה לכישלון: יש סיכוי לניצחון, אם נגדיר את מטרותינו כך

אף שר לא ויתר על כספים שניתנו לו לצורך תמיכה במערכות חינוך חרדיות, תקציבי ישיבות, שימור וחידוש קברי צדיקים, הנצחת רבנים, חיזוק הזהות היהודית ועוד ועוד. אינני מזלזל בנושאים האלה. אבל בזמן מלחמה? בזמן שקיים מחסור כל כך גדול בכספים, בכוח אדם ובנושאים שהם בדמנו, עבור קיומנו. יש דברים שניתן לדחות עד יעבור זעם.

ואם במשרדי השלטון עסקינן, עשרות אלפי ישראלים נתקעו בחו"ל וייחלו לטיסה במחיר סביר. אם אל־על היא חברה לאומית ולמדינה יש מניית זהב באל־על, ואכן מדובר בפיקוח נפש כי חלק מהשבים הם תחת צו 8, ומיטב הנוער שלנו תקוע ללא כסף, הייתה הממשלה צריכה לאפשר לאל־על לבצע רכבת אווירית גם בשבת ובחג להשבת כל הישראלים התקועים בחו"ל במחיר שווה לכל נפש. ראינו כולנו את רווחיה האדירים של אל־על בשנה שעברה, אז גם במחיר של 150 יורו לכרטיס אין ספק שזה לא היה גורם להפסדים לחברה. 

מטוסי אל על (צילום: עידו וכטל)
מטוסי אל על (צילום: עידו וכטל)

עצה נוספת לשרת התחבורה: במקום לטוס ממקום למקום לפגישות עם שר ללא תיק או עם מנכ"ל חברת תעופה הונגרית, או לקניות פרטיות (כפי שנרמז בתקשורת), ישנה המצאה חדשה הנקראת זום וניתן לדבר בעזרתה עם כולם בלי לעזוב את גבולות הארץ. בזמן ובכסף שנחסך אפשר לדאוג לתחבורה ציבורית לחיילי מילואים שצריכים להגיע מבתיהם לאזורי הכינוס.

אומנם נאמר "צדיק מלאכתו נעשית בידי אחרים", אבל מי בדיוק הצדיק כאן? את ה"אחרים" אנחנו מכירים: עמותות פרטיות, יוזמות פרטיות ואחים לנשק. יבורכו האחרים.