השבוע שוב ראינו כיצד סניף בצלאל סמוטריץ' את איתמר בן גביר השתלט על הליכוד ועל בנימין נתניהו החלש. שר הביטחון היטיב להגדיר זאת בישיבת סיעת הליכוד: "אנחנו ממשיכי דרכו של בגין, לא של בן גביר". יואב גלנט, יולי אדלשטיין, מיקי זוהר, גילה גמליאל ואחרים הם הליכוד האמיתי. לא שלמה קרעי, טלי גוטליב וניסים ואטורי.

לא מדובר ברשלנות אלא בפשע: צמרת צה״ל - פישלתם בענק
הסכנה הנסתרת: כך חמאס מתכנן להפוך את ההפסד שלו לניצחון

ראינו השבוע לאיזה שפל משפטי־בינלאומי נגררה מדינת ישראל בידי התובע הכללי בהאג, כפיל משודרג של מזכ"ל האו"ם – בריטי ששמו המלא, שימו לב, קארים אסד אחמד חאן. שום דבר כמובן לא מצדיק את היחס של העולם לישראל, אך חבל שנתניהו, בשם שרידותו, מאפשר לקיצונים מהקואליציה לשפוך שמן שעוזר להתפשטות המדורה.

ללא קשר להאג, נתניהו חייב להתפטר. אני רואה בדמיוני את גלנט אומר לו בארבע עיניים: לך הביתה, ביבי. אתה מחריב כל שדה ירוק כדי לשמר את הכיסא שלך, ובדרך מסכן את ביטחון המדינה, הורס את הכלכלה, הורג את יחסי החוץ, בעיקר עם ארה"ב, עושה נזק איום לחברה, מביא את ישראל לפי התהום, והיא בסך הכל צעירה בת 76 שרוצה חיים ארוכים וטובים. אני מייחל לכך שיצטרפו לגלנט עוד ארבעה ח"כים אמיצים מהליכוד ואולי גם אריה דרעי וש"ס – שלתחושתי באמת דואגים למדינה לפני הכל.

סיעת הליכוד במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
סיעת הליכוד במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

מנתניהו ייצא גלנט למסיבת עיתונאים, לבד או עם אמיצים נוספים. מוּדע לגודל השעה ולצעד הדרמטי שאין ממנו דרך חזרה. צעד שידליק את השופרות והביביסטים – אך ייתן תקווה לשאר חלקי העם. בראשו יחלפו תמונות מסיפור חייו עד כה, כלוחם ללא חת, כמפקד השייטת, כמזכיר הצבאי של רה"מ אריאל שרון, כאלוף פיקוד הדרום, כמי שנבחר לרמטכ"ל ולבסוף לא כיהן, כשר הביטחון במלחמה המורכבת והארוכה בתולדות ישראל, שבמהלכה נאלץ להיאבק מול הראש שמעליו, במקום להקדיש את כל זמנו לניצחון.

בראשו יחלפו גם התמונות מיום הקמת הממשלה הנוראית הזו שנשלטת בידי אנשים קיצונים, בגלל ראש ממשלה שחושש שאותם קיצונים ישלחו אותו לאזרחות. לנגד עיניו יראה גלנט את השבר שגרמה לו המהפכה המשטרית שזממו נתניהו, יריב לוין ושמחה רוטמן. שבר שעודד את אויבינו להרוג, לחטוף ולאנוס בנו ב־7 באוקטובר. או אז הוא יאסוף את עצמו להכרזה הדרמטית הבאה:

"אדוני ראש הממשלה, היום אני ניצב כאן מול פני האומה כשר הביטחון של מדינת ישראל, וכמי שנטל אחריות על מה שקרה כאן בתחום אחריותי מאז כניסתי לתפקיד. אני מישיר מבט אליך ואל תושבי ישראל, ובעיקר אל הלוחמות והלוחמים, המשפחות השכולות, החטופים ומשפחותיהם, הפצועים והמפונים, ואומר לך באופן גלוי וברור: אינך כשיר עוד לכהן כראש הממשלה.

"עשה חסד גדול עם המדינה האהובה שלנו ואזרחיה, עשה חסד לעצמך ולמשפחתך, הכרז על פרישתך עכשיו מהתפקיד. יש בליכוד אנשים טובים שיוכלו למלא את מקומך עד הבחירות, שיוכרזו מיד. על מנת שהודעתי זו לא תיתפס חלילה כמזימה פוליטית, אני מודיע מראש כי לא אבקש למלא את תפקידך עד הבחירות, ונכון לעכשיו איני יודע אם אבקש למלאו בעתיד. ביטחון מדינת ישראל בלבד מעסיק אותי ועומד לנגד עיניי".

בנימין נתניהו  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מדרון חלקלק
אף אחד לא מושלם ולא חף מטעויות, כנראה גם לא גלנט. אך בממשלת נתניהו וסמוטריץ', גלנט נוסך תקווה לשפיות ואחריות - לפחות בקרב הרוב אשר יביא כנראה בבחירות הקרובות להחלפת הממשלה הקיצונית והמסוכנת הזו. לעת עתה נראה כי הוא עומד איתן מול ראש ממשלה, שנראה שבעבור הישרדותו האישית מוביל את המדינה לתהום, לסכנה קיומית אמיתית.

גלנט עשה זאת ארבע פעמים. הפעם הראשונה לפני 7 באוקטובר, כאשר הזהיר פומבית ובאומץ שהמהפכה המשטרית והקרע שהיא גורמת בעם מסכנים את ביטחון המדינה. לצערנו הוכח שצדק. בפעם השנייה, כאשר שלח רמז פומבי עבה לראש הממשלה, ולפיו נשיאה באחריות היא מקור הסמכות, משמע נתניהו הוא הראשון שחייב לקחת אחריות, כפי שבעצמו דרש בזמנו מאהוד אולמרט.

בפעם השלישית, כאשר הודיע במילים אחרות שלא יעביר את חוק תחמון הגיוס. בפעם הרביעית בימים אלו, כאשר דרש פומבית מנתניהו להחליט על היום שאחרי כדי לא לסכן לשווא את חיי חיילינו, את ביטחון המדינה ואת כלכלתה. בפעם הבאה, החמישית, הדרישה מנתניהו להתפטר מיד תקנה אומץ לנוספים ותהיה המכרעת. המדרון חלקלק, וכפי שעידית סילמן פרשה ראשונה מממשלת נפתלי בנט ומיד אחריה הצטרפו עוד והממשלה נפלה, כך יהיה גם עתה.

גילוי נאות. אני מכיר מצוין את יואב גלנט מתוך עבודה משותפת איתו בעבר. אני יודע שהדבר היחיד שמעניין אותו הוא ביטחון ישראל. המאמר הזה, ככל מאמריי, מבטא את דעתי האישית בלבד. ייתכן שגם גלנט ישלם מחיר מתוקף תפקידו, אף שאלמלא הוא היה שם כדי להגן עלינו מנתניהו - כנראה היינו היום במקום הרבה יותר רע. כעת הוא היחיד שיכול להוביל אותנו בכיוון הנכון, ולהירשם בדפי ההיסטוריה כמי שהציל את ישראל.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי, פאר לוין תקשורת

[email protected]