"צריך לומר לציבור את האמת", כתב השבוע בצלאל סמוטריץ', "צה"ל עובד יפה ומפרק לחמאס את הצורה. אנחנו חייבים להכריע... ולא לסיים כמו בעבר עם הסכמים שלא שווים את הנייר".

תוצאות הבחירות בהודו יתפרסמו בקרוב - ויהיו כנראה השלכות גם על ישראל | דעה
אין נשיא בעירו: הזהירות של הרצוג היא לא רק עניין של אופי כמו שהרוב חושבים

צריך לומר את האמת, כתב סמוטריץ', ובאותה משיכת קולמוס מחזר וחיזק את אשליית "הניצחון המוחלט" שיצר הבוס שלו בנימין נתניהו. שנים סונט הימין בשמאל על "אשליית השלום". אולי אפילו בצדק. על המצאת פרטנרים דמיוניים, על אידיליה של נאיביות וניתוק. רחבעם גנדי זאבי אסר על השמעת "שיר לשלום". אין כזה דבר במזרח התיכון, החזיקו אחריו אנשי הימין המלא. 

עכשיו תורם להשלות. ביציע שרים "נשרוף לכם את הכפר", בממשלה "מפרקים להם את הצורה", וביחד עם אמני יחסי ציבור ותעמולה מוכרים לישראלים מוכי היגון והלם ה-7 באוקטובר סרט אקשן זול על הטוב שמשמיד את הרע ומציל את העולם. "אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום, ובכל הכיכרות הריעו רק ניצחון מוחלט."No more חמאס". 

ביוני 1982 הייתי עד ללחימה הרואית של רב סרן דורון אברוצקי אלמוג, שפילס את דרכו של צה"ל לביירות בראש כוח מיוחד, חיסל במו ידיו עשרות מחבלים וסיים את המסע עם כמעט אפס נפגעים. השבוע שאלתי אותו אם בעידן שבו אנו חיים ובזירה שבה אנו מתגוששים, יש עדיין דבר כזה שנקרא "ניצחון מוחלט". 

האלוף במילואים אלמוג, יו"ר הסוכנות היהודית, ענה לי: "הניצחון המוחלט הוא לבנות חברת מופת. 22 שנה אחרי חומת מגן, ועדיין נכנסים לג'נין כל שבוע כדי לסכל טרור. בששת הימים הצבא המצרי כביכול הוכרע, ואז נכנסנו ל-1,000 ימי מלחמת התשה, שלא לדבר על מלחמת יום כיפור שיזם הצבא "המוכרע". יש בעזה שני מיליון פלשתינים שאידאולוגית הם חמאס. עשרות אלפי קלצ'ניקובים. לא נגיע לקלצ'ניקוב האחרון. כל עוד הם ירצו להרוג בנו, נדרש להמשיך ולהלחם בדרכים שונות". 

"אפשר", אומר אלמוג, "להגדיר סיום מלחמה, אבל נצטרך להמשיך בלחימה, פשיטות ופעולות. אין ניצחון מוחלט".

הימין המלא מכר לציבור שלו במשך שנים אשליה של בטחון. רק הוא יודע איך להרתיע ולהכריע. "השמאל יביא את החמאס לערינו, עם הימין זה לא יקרה". עכשיו, אחרי הקריסה, מדברים עם הציבור הזה על ניצחון מוחלט. בצד הסכנה לדשדוש צבאי חסר תוחלת ויקר בחיי אדם ובכסף, ובפיתוח תלות בלחימה אין סופית נטולת קו סיום אמיתי, ישנו כאן חלחול נוסף בהשטחתו ורידודו של הדיון הציבורי, בחוסר הנכונות לשמוע, לחשוב, להיות במרחב שבין השחור ללבן. 

ביחד ננצח, הם אמרו לנו, ובמלחמה, הם הדגישו, לא עוסקים בפוליטיקה. האמת המרה היא שלא ננצח אף אחד עם ססמאות של יחצ"נים ומוליכי שולל שמונעים נטו מפוליטיקה ואיסוף לייקים. "נצחון מוחלט", ממש כמו "חזק מול החמאס", הוא קשקוש פופוליסטי רדוד שלא יוביל אותנו לשום מקום, בטח לא לנצחון.