השבוע אני עולה על טיסת "וירג'ין אטלנטיק" ישר מאנגליה לניו-יורק, כדי לסקר את המצעד הישראלי במנהטן ואת כנס עיתון ה"ג'רוזלם פוסט". עבורי זה מרגש, בעיקר כי אני טס ב"וירג'ין אטלנטיק", חברה שלא רק שהמנכ"ל שלה,שי וויס, הוא ישראלי, אלא חברה ששמה דגש רב על מתן שירות יוצא מן הכלל, ומצליחה בכך.

צעדה בת אלפי משתתפים: מסע ההלוויה של החטוף חנן יבלונקה ז"ל
שלושה סיכולים ביום: שמונה מחבלי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון | עדכונים שוטפים

אחד הנהלים שאני אוהב מאוד בחברה זה נוהל הקעקועים, לפיו על הדיילים שלא להסתיר את הקעקועים שלהם, במידה ויש להם, בכדי לאפשר לנוסעים להתעניין בהם ולאפשר שיח בינם לבין הצוות. אני טס הרבה ב"וירג'ין אטלנטיק", ואפילו הייתי שם פעם במעמד זהב אבל מאז הספקתי לרדת לכסף.

יצירת שיח עם האחר היא חשובה, ואני סבור שדווקא בימים אלו של אי וודאות ואי הבנה, חשוב ליצור שיח ולדבר בכדי שניחשף קצת ליופי שמצוי בכל אחד ואחת מאיתנו. בתחילתו של חודש אפריל ישבתי בתא הטייסים, הפעם בחברת "אל על" ומצאתי את עצמי מסביר לטייסים על אוטיזם. אחד הטייסים היטיב לספר לי שאשתו עובדת עם ילדים אוטיסטים וכי הסיפור שלי יכול להועיל ולהעצים אחרים. זאת ההזדמנות להגיד שבסיטואציה הזאת ובשאר סיטואציות אחרות מאז הרגשתי ב"אל על" הכי בבית בעולם, בדיוק כפי שהלוגו שלהם אומר.

בטיסה אחרת ארצה, ישבתי ליד אדם ויצא לי לדבר איתו על המילה, שהפכה לצערי כבר לקללה נפוצה, "אוטיסט". הסברתי לו עד כמה זה גורם לי להרגיש רע, בעוד האדם השני שהקשיב לי הודה שהוא משתמש בקללה הזאת רבות וכי אמר שאחרי דבריי, לא ישתמש בקללה הזאת שוב.

התקריות האלה מזכירות לי עד כמה למילים יש משמעות ואת הענקת הכוח לצאת לפעולה. בארוחת שישי אחת התארחתי אצל זוג, שאחד מהם אמר לי שישראל איבדה את המומנטום מאז שאילון לוי לא בתפקיד של דובר מערך ההסברה הלאומי. אילון לוי תמיד ידע מה לומר, איך להתבטא ובעיקר מה הוא רוצה. 

פתגם בוסני מוכר אומר כי "הדבר היחיד בינך ובין יעד שלך זה המוח שלך". בכדי להגיע ליעד צריך לעבור דרך המוח, ואחד הדברים שצריך גם בדרך לשם זה הבנה ושיח מלב אל לב. ישראל כרגע נמצאת במקום קשה של אנטישמיות ושנאה בעולם ברמה שלא ראינו מאז השואה. הרבה מהשונאים שלנו לא יודעים מה זה יהודי בכלל.

עם כל הכבוד לפעולה, זה גם הזמן לדבר. צריך למנות שגרירי הסברה ולשלוח אותם לעולם, שיופיעו בטלוויזיות וברשתות, שיהיה להם דוכן הסברה בתמיכת הממשלה. יצאתי לא מזמן לאולם טרפורד למשחק של יונייטד וראיתי דוכנים עם נציגי הסברה פלסטינים בכל מקום שהסתובבתי, רק שאפילו דוכן אחד של ישראל לה היה שם, והוא חייב להיות כדי שאנשים ילמדו וידעו מי אנחנו. הגיע הזמן קודם כל לדבר ואז לפעול. הגיע הזמן להתעורר, לדבר וליצור שיח ושנלמד סוף סוף אחד מהשני.