כמו רבים אחרים, גם אני צפיתי בנאומו של תא״ל עופר וינטר בטקס יום ירושלים באריאל. תא״ל וינטר הודח לפני כחודש בבושת פנים מצה״ל על ידי הרמטכ״ל, אחרי שנה וחצי שבהן לא החזיק בשום תפקיד, כי נקודת המבט שלו היא שונה וחותרת לניצחון. הנאום של וינטר היה לא פחות ממכונן בעיניי, והקשבתי לכל מילה ותו שיצאו לו מהפה. לשמוע מפקד בכיר בסדר גודל שלו עם רעל כזה בעיניים לניצחון והכרעה נתן לי המון תקווה, גאווה ואמונה בצדקת הדרך שלנו.

חילוץ מורכב וממושך: הקושי העצום עמו התמודדו הלוחמים בשחרור החטופים
"שיאים של ניתוק מהמציאות": הפגנה המונית בצומת קפלן נגד הממשלה

היו בנאום הזה כל כך הרבה דברים שתפסו לי את האוזן והלב, אבל אחד הציטוטים שהכי הרשימו אותי הוא: ״התפקיד הראשון והעיקרי של צה״ל זה לנצח, להכריע את האויב, להפיל אותו על הברכיים ושיצעק די ובלי תירוצים, הסברים, סיפורים וכל מיני דברים כאלה״. עוד אמר וינטר: ״ינצח מי שיעשה הכי טוב עם מה שיש. לא מתבכיינים, מנצחים עם מה שיש זו השיטה".

ארבעת החטופים נפגשים עם בני משפחותיהם (צילום :דובר צה"ל)

הציטוטים האלה תפסו אותי מאוד חזק, כי זה בדיוק ההפך ממה שיש לנו כרגע. לצערי יש לנו מטכ״ל וגם חלקים מסוימים בדרג המדיני שלא יודעים מה זה לנצח ולא רוצים ניצחון במלחמה הזאת. אם מטכ״ל הקונספציה שלנו וחלקים מסוימים מהדרג המדיני היו רוצים לנצח, סביר מאוד להניח שווינטר לא היה מודח בגלל שהתפיסה שלו אחרת, הצפון לא היה נראה ככה והזירה הדרומית לא הייתה נמרחת כל כך הרבה זמן.

כבר שמונה חודשים שבהם חיילנו הגיבורים נלחמים ללא חת ופחד וקורעים את עצמם בשביל הניצחון והם ראויים לפיקוד בכיר כמו וינטר. מה שאנחנו עדים לו בחודשים האחרונים, וביתר שאת בצפון, הוא תוצאה ישירה של חוסר מוכנות לקבל החלטות קשות. בכך בעצם מאפשרים לארגון טרור קטלני לעשות בנו ככל העולה על רוחו. זה בלתי מתקבל על הדעת וחייב להשתנות.

כמו שהעיפו את וינטר כך עשו גם לגרשון הכהן. שני קצינים מפוארים ואדירים שכל חטאם הוא שהם חושבים אחרת מהמקובל. די למטכ״ל הקונספציה, הגיע זמן עופר וינטר, עד לניצחון. לא עוד תבוסתנות, מדינת ישראל מדינת ניצחון ונצח. עם ישראל חי.