הנשיא ביידן החליט להסיר את מסיכת השקר של נתניהו, ופרסם קבל עם ועולם את הצעת נתניהו עצמו להשבת החטופים. זאת בשעה שמזה שמונה חודשים ברצף מראים כל סקרי דעת הקהל כי הציבור בישראל מביע סלידה הולכת וגוברת מההפקרה ומהפקרות הממשלה בראשותו, המתייחסת אל אזרחי המדינה כאל ״נתינים״, ומפעילה במרץ מכונת רעל.

סיבוב הפרסה של בן גביר: "עוצמה יהודית תמשיך להצביע עם הקואליציה"
תיעוד נדיר: כך נראה מבצע חילוץ החטופים מעיני הלוחמים

העם בישראל איבד את אמונו באופן מוחלט ודורש עתה את המנדט בחזרה. שוב ושוב מביע הציבור את דרישתו כי הכנסת תפזר עצמה ותחזיר אליו את הזכות להחליט מי הראוי ביותר לחלץ אותו מנקודת השפל אליה דרדרו אותנו נתניהו וממשלתו הקיצונית והחובבנית. מעולם לא נראו במדינת ישראל גילויי סולידריות, אכפתיות, התנדבות והקרבה מופלאים כל כך של אזרחיות ואזרחים כה רבים, לעומת נכלוליותם הנוראית של ראש הממשלה ושריו.

מאות האלפים שכבר החלו לחדש את המחאה, מתוך האבל, הכאב והמצוקה, מהמרכז, שמאל וימין, חילונים ודתיים, יהודים וערבים, נשים וגברים, החליטו להגביר את תביעת העם לקבלת המנדט. המאבק מצריך מאמץ ומיקוד פוליטי ואזרחי כאחד. מפלגות האופוזיציה יש עתיד, ישראל ביתנו והימין הממלכתי החלו במיקוד העבודה ובתיאום. היעד הוא השגת תמיכתן של מפלגות וחברי כנסת מהקואליציה שמאסו בצבר הכישלונות המהדהד שהם שותפים בו, והוא מנוגד לאתיקה ולהתחייבויות שלהם.

ללוח הזמנים יש תפקיד מכריע במהלך החזרת המנדט לעם: הפקרת החטופים, הכישלון הצורב של המשך שליטת סנוואר בעזה, הבידוד המדיני המסוכן, ההפקרה וההתעלמות מהצפון, הפגיעה ביחסים עם ארצות הברית, המשיחיות המתחזקת וגזל השלטון את העם והרס הכלכלה - גורמים נזקים עצומים למדינה. נדרש היה לעצרם כבר קודם. אך עתה הכרח להספיק לעשות זאת במהלך הכנס הנוכחי של הכנסת. אם חס וחלילה נאחר את הרכבת, הרי שהכנסת יוצאת לפגרה נוספת לאורך חודשי הקיץ וחגי תשרי, והנזקים הפטאליים יעמיקו עד כדי סכנה קיומית.

איתמר בן גביר על פרישת בני גנץ (צילום: ללא)

גם הצהרות יו”ר המל”ל הנגבי שלפיהן נתניהו לא רוצה ועדת חקירה, הן עוד שקר גס של “המלך העירום”: התברר שנתניהו, שמבין כי הדבר בלתי נמנע, פועל נמרצות להקמת ועדת חקירה, אלא שהוא חותר לכך שזו תהיה בחסות הנשיא, ולא כמקובל כששופט בית המשפט העליון עומד בראשה.

זאת כדי לקעקע את הממלכתיות שלה וכדי שלא יעמוד בראשותה שופט הבקיא בנושא ובעל עצמאות ויושרה מוכחות. אסור לאופוזיציה ולמחאה האזרחית ליפול בפח נוסף של המניפולטור. החזרת המנדט לעם עכשיו, בחירות בספטמבר 2024, ורק לאחר הקמת הממשלה החדשה, ולאחריה ההתפטרות הצפויה של ראשי הצבא והשב”כ, תבוא עת ועדת החקירה. זולת השבת החטופים מיד, אין מטרה ואתגר נעלים מהשבת המנדט לעם. נקווה שבימים אלה, של העלאת הביכורים, ניווכח בהתגייסות המונית שתשיב לנו את העצמאות והתקווה.

הכותבת היא חברת כנסת לשעבר, חברת קיבוץ נגבה