כדי לפטור עצמו מאחריות למחדלים הנוראיים בתקופתו, נתניהו ושופריו מציגים את ראש הממשלה כחדל אישים מוחלט. גולם ממש, שסביבתו עושה בו כרצונה. לגרסתם, האחריות לאסון 7 באוקטובר ותוצאותיו, לטבח הנורא, למפלות מאז אותו יום ולכך שהממשלה שלו לא מתפקדת ומזיקה לישראל בכל יום של כהונתה - לא מונחת לפתחו של נתניהו.

לפיד מוריד את הכפפות: "נתניהו כישלון מהלך, משקר כדרך חיים"

כ־1,500 איש נרצחו, 251 גברים, נשים וילדים נחטפו, מהם 120 עדיין בשבי, יישובים שלמים ננטשו ותושביהם גולים בארצם, ונתניהו, שמכהן כראש הממשלה כמעט 20 שנה ברציפות, לא אחראי. הוא לא ידע כלום, לא שמע כלום וגורמי המקצוע הסתירו ממנו את שמתרחש.

לדברי נתניהו ושופריו, לאסון אחראים הצבא והשב"כ, גופים הכפופים לממשלה. הם אפילו רומזים שהצבא והשב"כ, על זרועותיהם השונות, קשרו קשר עם חמאס. לדבריהם, ראשי מערכת הביטחון הם בוגדים שהופעלו על ידי ממשל ביידן לביצוע הטבח. כך או כך, הם טוענים שאיש לא התריע בפני נתניהו על הסכנות מפני חמאס ואיש לא "משך בדש בגדו".

לדברי נתניהו ושופריו, לאסון אחראים בית המשפט העליון ושופטיו לאורך שנים, ובעיקר נשיאו בדימוס אהרון ברק, שפרש לפני כ־20 שנה. לטענתם, לאסון אחראית הפרקליטות, הגוף שיחד עם בית המשפט מונע מן הממשלה את ה"משילות". לאסון אחראי גם ראש הממשלה המנוח יצחק רבין שכרת לפני כ־30 שנה את הסכם אוסלו. גם ראש הממשלה המנוח שרון, שיזם וביצע לפני כ־20 שנה את תוכנית ההתנתקות, שנתניהו הצביע בעדה בכנסת.

לדברי נתניהו ושופריו, לאסון אחראים המפגינים נגד הממשלה, ובהם בני משפחות החטופים, המהווים "זרוע של החמאס". לטענתם, לאסון אחראים שר הביטחון יואב גלנט, שר הביטחון לשעבר בני גנץ, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי וכל אדם אחר מדרגת טוראי ומעלה שנשא בתפקיד ביטחוני, זולת, כמובן, בנימין נתניהו.

לדברי נתניהו ושופריו, לאסון אחראי ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, שכרת הסכם עם לבנון, שנותר בתוקפו עד היום ונתניהו, כראש ממשלה, לא פעל ולא פועל לביטולו. לטענתם, לאסון אחראית גם ארה"ב שלא מספקת לנו נשק ותחמושת. ועוד, ועוד, ועוד. לדברי נתניהו ושופריו, יש אחראים רבים מאוד לאסון ולתוצאותיו, אבל נתניהו וממשלתו פטורים מאחריות.

כדי לברוח מאחריות, נתניהו, שפעם כינה את עצמו "ליגה אחרת", מציג עצמו כחדל אישים מוחלט, אפס מאופס שלא יודע כלום, לא רואה כלום, לא שומע כלום ולא מסוגל לשנות דבר. הוא מציג עצמו כשוטה שכולם משטים בו, מסתירים ממנו ופועלים מאחורי גבו ולא מושכים בדש בגדו.

לכל בר דעת, לבד מנתניהו, ברורה אחריותו הן לאסון 7 באוקטובר והן לכישלונות ולמחדלים מאז אותו יום. נתניהו לא מוכן לקבל אחריות ולשם כך יאשים את כל העולם ויציג עצמו כשוטה. בין כך ובין כך, בין אם הוא אחראי לטבח ולתוצאותיו ובין אם אינו אחראי, נוכח היותו שוטה שלא יודע דבר, נתניהו לא ראוי. נתניהו לא מנהיג. המשך כהונתו כראש ממשלה מסכנת את ישראל.