ראש ה־FBI, כריס ריי, העיד בוועדות הסנאט ובית הנבחרים ב־4 ביוני וב־11 באפריל, וחזר על אזהרתו שה־7 באוקטובר מהווה מקור השראה לטרור אסלאמי דומה על אדמת ארצות הברית: “איום הטרור על אמריקה הסלים משמעותית מאז ה־7 באוקטובר... אנו חוששים ממתקפת טרור דומה לזו שדאע"ש ביצע באולם קונצרטים ברוסיה במרץ 2024... סין, רוסיה ואיראן העלו את סף האלימות נגד ארצות הברית... בשנים האחרונות היו מקרי טרור בארצות הברית שהתרחשו בהשראת טרור חמאס... ה־FBI עצר טרוריסטים של חיזבאללה הפועלים בארצות הברית בשיתוף פעולה עם משטר האייתולות... אנו נלחמים בברוני הסמים של אמריקה הלטינית (המשתפים פעולה עם האייתולות וחיזבאללה) כדי לבלום את הפצת הסמים האחראיים לפטירת צעירים רבים בארצות הברית (למעלה מ־100 אלף ב־2023)... מאז ה־7 באוקטובר עולה מספר התרעות הטרור האסלאמי נגד ארצות הברית ברחבי העולם ועל אדמת ארצות הברית ונגד בעלות בריתנו בעולם".

סדר העדיפויות לא ישתנה: הממשלה הזאת פשוט מנותקת מכאב התושבים | דעה
מדיניות החיסולים: האם הפעולה באמת מקדמת את ביטחון ישראל? | דעה

ראש ה־FBI השמיע אזהרות דומות בעדויות בשני בתי הקונגרס ב־31 באוקטובר וב־15 בנובמבר. בניגוד למזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, ראש ה־FBI מבין שטרור ה־7 באוקטובר רלוונטי לביטחון הפנים בארצות הברית, ומלחמת ישראל בחמאס מסייעת להגנת ארצות הברית מהטרור האסלאמי. לעומת זאת, מזכיר המדינה רואה עצמו כ"מתווך הוגן", ומתעלם ממעמד ישראל כבעלת ברית, לעומת חמאס, שהוא זרוע של האייתולות ושל “האחים המוסלמים", הנחושים להשתלט על “הכופר" המערבי, ובמיוחד על “השטן הגדול האמריקאי".

ריי רואה במשטר האייתולות, חיזבאללה וחמאס סכנה מוחשית ומיידית לביטחון הפנים בארצות הברית, ומכיר בשיתוף הפעולה שלהם עם מדינות אנטי־אמריקאיות, ארגוני טרור וברוני הסמים באמריקה הלטינית, אותה הם מגדירים כ"בטן הרכה" של ארצות הברית. לעומת זאת, בלינקן - הנאמן לתפיסת עולמו הקוסמופוליטית והאו"מניקית - רואה במשטר האייתולות אתגר דיפלומטי, מתנגד ליוזמות לשינוי המשטר באיראן וגם לגיבוש איום צבאי יעיל על האייתולות.

ראש ה־FBI מאמין שהאייתולות בפרט, והטרור האסלאמי בכלל, מונחים על ידי אידיאולוגיה פנאטית ומגלומנית בת 1,400 שנים, רואים באסלאם את הדת הלגיטימית היחידה ונחושים להשליט את האסלאם על “הכופרים" המערביים, ובראשם ארצות הברית. הוא מבין שמול הטרור האסלאמי יש להפעיל את מערכות הביטחון, ולא ליזום מחוות וויתורים, הנתפסים כחולשה בעיני טרוריסטים, ומתמרצים אלימות. בלינקן מאמין שהטרור מונחה ייאוש, ולכן יש לפעול מולו באמצעים דיפלומטיים ופיננסיים משמעותיים, למרות שהטרור תמיד נושך את הידיים המסייעות לו, כפי שארצות הברית למדה על בשרה אחרי שסייעה לאייתולות ולמוג’אהידין להשתלט על איראן ולסלק את צבא ברית המועצות מאפגניסטן.

עמדת ראש ה־FBI מייצגת נאמנה את רוב הציבור בארצות הברית ואת רוב צירי בית הנבחרים והסנאטורים בקונגרס, שהוא שקול עוצמה לנשיא בנושאי פנים, חוץ וביטחון.

האם האיום המחריף של הטרור האסלאמי על אדמת ארצות הברית, וההתפתחויות הוולקניות במזרח התיכון, יבהירו לבלינקן שעליו להעריך מחדש את מדיניותו כלפי איראן, הרשות הפלסטינית, חמאס וחיזבאללה, כדי להימנע מחזרה על שגיאות קריטיות הפוגעות באינטרס האמריקאי?

הכותב הוא שגריר (בדימוס), מומחה ליחסי ישראל־ארצות הברית, חבר ב"מבטחי" - פורום מפקדים לאומי