מתווה הגיוס שאני מציע מאזן בין צורכי הביטחון, ערכי התורה והצורך בשוויון חברתי. הוא מכיר בייחודיות של כל קבוצה בחברה הישראלית, אך דורש מכולם לקחת חלק בנשיאה בנטל. כחבר כנסת המחויב לעתידה של מדינת ישראל אני תומך בתוקף במתווה חדש לחוק הגיוס. זהו נושא טעון, אך עלינו להתמודד איתו בכנות ובאומץ למען עתידנו המשותף.

אני מאמין כי כל אזרח ישראלי חייב לתרום את חלקו למדינה, אם בשירות צבאי, אזרחי או לאומי. זוהי לא רק חובה אזרחית, אלא גם הזדמנות לחזק את הקשר בין כל חלקי החברה הישראלית. עם זאת, אני מכיר בחשיבות לימוד התורה בעם ישראל.

"במה התעסקו השבוע בממשלה?": הצעד החדש של המחאה להחזרת החטופים
״נסראללה נבהל״: המסר שקיבל מנהיג חיזבאללה בביירות

לכן, אני מציע פתרון מאוזן: נאפשר פטור מגיוס לכ־10% תלמידי ישיבה מצטיינים מכל שכבת גיל, אלה שהם באמת עילויים בתורה. זה יבטיח את המשך המסורת של לימוד תורה ברמה הגבוהה ביותר, תוך שמירה על עקרון השוויון בנטל.

מחאת חרדים נגד חוק הגיוס (צילום: דוברות המשטרה)

לצד זאת, אני קורא לצה”ל להתאים את עצמו למציאות המשתנה. עלינו ליצור מסגרות שירות מותאמות למגזר החרדי, שיאפשרו שמירה על אורח חיים דתי קפדני. זה יפיג את החשש מפני חילון ויעודד יותר חרדים להתגייס.

חשוב להדגיש: אין סתירה בין לימוד תורה ובין שירות צבאי. הציונות הדתית מוכיחה זאת הלכה למעשה. רבים משלבים בהצלחה בין עולם התורה לשירות משמעותי בצה”ל, ממלאים את חובתם למדינה ומתעלים רוחנית כאחד. יתרה מזאת, הגנה על ארץ ישראל היא מצווה גדולה בפני עצמה. בעידן של איומים מתמשכים על ביטחוננו, השתתפות בהגנה על המדינה היא ביטוי עליון של אהבת הארץ והעם.

ביום שישי, ט״ו בניסן, עמדה מול קברו הטרי של סעדיה יעקב דרעי ז״ל, גיבור ישראל שנפל בקרבות בעזה, אמו ללי, וברגע הקשה בחייה אמרה: “סעדיה ילד יקר שלי, הוכחת שאין סתירה בין התורה ובין הזכות לשרת בצה”ל, הוכחת שאין סתירה בין הכלל לפרט. הוכחת שיש אחדות בעולם. ‏אנחנו מבטיחים ונשבעים לדרוש אותה, גם אנחנו”.

כשאנחנו מבקשים להיות ראויים לגיבורים שלנו אנחנו צריכים להוכיח זאת במעשים ולהיות ראויים לסעדיה הי״ד ולאלפי הלוחמים שיצאו למלחמת המצווה הזו ושילבו תורה, עבודה, חיי משפחה ואת הזכות לשרת ולהגן על הארץ. המתווה שאני מציע מאזן בין צורכי הביטחון, ערכי התורה, והצורך בשוויון חברתי. הוא מכיר בייחודיות של כל קבוצה בחברה הישראלית, אך דורש מכולם לקחת חלק בנשיאה בנטל.

אני קורא לכל חברי הכנסת, מכל קצוות הקשת הפוליטית, לתמוך במתווה זה. זוהי הזדמנות היסטורית ליצור הסכמה רחבה סביב אחת הסוגיות המורכבות בחברה הישראלית. יחד, נוכל לבנות חברה צודקת יותר, מאוחדת יותר וחזקה יותר.

הכותב הוא חבר כנסת מטעם הליכוד